Babyyyy
Flørter med forumet
Jeg har to tantebarn, gutter hvor ene er i begynnelsen av barneskolen og andre har bikket 10 år. De er begge veldig aktive og de kjekler og krangler mye, som erten og furten hvor eldste erter og yngste lager høye brølelyder (men også «utnytter» det å være minst ved å kreve oppmerksomhet fra foreldrene for at storebror erter han). Det er generelt mye støy når de er tilstede, og selvom vi denne julen før baby kommer valgte å dele opp slik at vi feiret julaften i samboers hjemby og en julaften nr 2 senere i romjulen, ble det veldig mye bråk. Jeg snakket mye med moren min og søsteren min (mor til tantebarna mine) om mine bekymringer rundt julefeiringene fremover da dette vil bli altfor mye for en liten baby og selvom baby/lite barn kanskje bare skal være med noen timer av julefeiringen så må jo de timene være fine uten at hun blir skremt av de stooore guttene. Og moren og søsteren min lover at de skal tilrettelegge og tilpasse men jeg klarer bare ikke helt å tro på det… Når jeg som gravid blir dritsliten av all støyen og det er generelt relativt lite som gjøres for å få dem til å ikke støye så mye? Selv når søsteren min satt og gråt på julekvelden når hun selv var gravid med første, fordi hun syntes det var mye med oss voksne, og da var det ikke noen barn her engang… Og vi er ikke noen bråkete familie.
De snakker også på denne måten «jaja men da ser vi hvis baby blir redd eller sliten så gjør vi slik og slik» og jeg tenker bare NEI man skal jo ikke teste ut dette slik at hun får en dårlig opplevelse med julefeiringen eller store gutter generelt?!
Det må vel planlegges på forhånd…
Mulig jeg engster meg for mye pga graviditetshormoner men det er bare så utrolig viktig at hun får fine julefeiringer, de guttene har vært bortskjemt lenge med mange på sine egne premisser…
Råd noen??
De snakker også på denne måten «jaja men da ser vi hvis baby blir redd eller sliten så gjør vi slik og slik» og jeg tenker bare NEI man skal jo ikke teste ut dette slik at hun får en dårlig opplevelse med julefeiringen eller store gutter generelt?!
Mulig jeg engster meg for mye pga graviditetshormoner men det er bare så utrolig viktig at hun får fine julefeiringer, de guttene har vært bortskjemt lenge med mange på sine egne premisser…
Råd noen??
At man synes det er slitsomt, det kan jeg godt forstå; men babyen blir nok ikke skremt og hater julen fordi noen unger krangler og bråker litt. Da hadde ungene mine vært traumatiserte for lenge siden