Julebordsesong

Ladyb

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Augustbarna2024
Vi går nå inn i en tid med julebord, fest og fanteri. Hvordan skal dere løse det? Har dere noen gode tips og råd til å ikke bli avslørt av kollegaer og venner? :)
 
Julebord i morgen og tenker på det samme!

Kollegaene mine kjenner meg jo som noen som liker å være med på festen.. lurer på om jeg skal prøve meg å ta i mot drikke/ha en øl stående, men bare ikke drikke av det? Og så kjøpe alkholfritt og si "Ja, jeg prøver jo å være smart å gå for annenhver uten!" eller noe sånt?
 
Last edited:
Julebord i morgen og tenker på det samme!

Kollegaene mine kjenner meg jo som noen som liker å være med på festen.. lurer på om jeg skal prøve meg å ta i mot drikke/ha en øl stående, men bare ikke drikke av det? Og så kjøpe lalkholfritt og si "Ja, jeg prøver jo å være smart å gå for annenhver uten!" eller noe sånt?
Det var lurt! Jeg har også tenkt å ha med en tom flaske som jeg kan helle brus over i. Eventuelt fylle en alkoholfri vin over i en vanlig :hilarious:
 
Det var lurt! Jeg har også tenkt å ha med en tom flaske som jeg kan helle brus over i. Eventuelt fylle en alkoholfri vin over i en vanlig :hilarious:
Hadde lett gjort det om jeg skulle på julebord med medbrakt, men her er det dessverre (akkurat nå) bordservering og bar etterpå.
 
Hadde lett gjort det om jeg skulle på julebord med medbrakt, men her er det dessverre (akkurat nå) bordservering og bar etterpå.
Åja, da blir det selvfølgelig litt vanskeligere :hilarious: Eventuelt ta kontakt med baren, og gi beskjed?
 
Har tenkt å fylle alkoholfri vin over i flakser med alkoholprosent utenpå i familieselskap! Håper det lurer de trill rundt :gen014
 
Jeg er heldigvis ferdig med julebord med jobben allerede:hilarious: rakk det helga før dette meget klare egget slapp og insisterte på å bli befruktet:hilarious:
 
Jeg skal i morgen, men sier bare at jeg ikke orker å drikke, litt på grunn av å ikke bli syk også. Så jeg vil bare ha en kort kveld med middag og litt sosialt og så dra hjem tidlig. Men jeg er sykmeldt i høy grad pga noe annet da, så tviler på at noen synes et er rart.
 
Jeg er heldigvis den som sjelden drikker, så ingen vil stille spm ved det. Har ingen gode tips til dere, dessverre. Det er ganske synd at det første folk spør om når kvinner ikke drikker er om de er gravide.
Har hørt at en del sier at de går på medisiner som ikke kan blandes med alkohol, da.
 
Jeg er heldigvis den som sjelden drikker, så ingen vil stille spm ved det. Har ingen gode tips til dere, dessverre. Det er ganske synd at det første folk spør om når kvinner ikke drikker er om de er gravide.
Har hørt at en del sier at de går på medisiner som ikke kan blandes med alkohol, da.
Enig, det er en uting å bare anta det. Pleier alltid å gi et krasst svar tilbake de gangene det har skjedd. Vi har julebord neste fredag på jobb, og jeg tror jeg bare kommer til å si det i forkant av det. Orker ikke å lyve og jeg veit at jeg kommer til å ville dra tidlig hjem. Da er det litt greit at de veit om det :)
 
Vi har julebord imorgen. Skal bare si at jeg ikke er psykisk stabil nok til å putte alkohol oppå det. Så får jeg finne på noe når vi får servert ost, som alle vet jeg elsker.
De hadde vært veldig glad hvis jeg sa jeg var gravid, men føler meg ikke helt klar for det
 
Julebord overstått og det var hyggelig også uten alkohol! (Selv om jeg nok hadde syntes det var litt artigere med :)).

Takket ja til velkomstdrink, men drakk den aldri - tror det var ei som så det og stusset over at jeg satt fra meg samme glasset urørt, ellers ingen. Greide ikke skjule at jeg drakk alkoholfritt resten av kvelden pga. hvordan opplegget var, men på bordet jeg satt (arbeidplass med ca 150 ansatte) var det kun én jeg kjenner godt, så han tenkte nok over det, men resten vet jo ikke hvilke vaner jeg har.

Løste det ellers med å være mye på dansegulvet og mindre i baren! Var en som spurte "så du går for sånn smart annenhver?" og lente meg gladelig på det.

Alt i alt tenker jeg det gikk greit, men gjetter det er to stykker som lurer litt.
 
Er jeg rar som har tenkt å bare si det på julebord med en blanding av bekjente og gode venner? Kjenner det gjør meg lite. Kan også bare vær ærlig på at jeg kun har visst det en uke og at jeg har mistet mye senere i svangerskap tidligere så tar det ikke for gitt at det går bra..
 
Er jeg rar som har tenkt å bare si det på julebord med en blanding av bekjente og gode venner? Kjenner det gjør meg lite. Kan også bare vær ærlig på at jeg kun har visst det en uke og at jeg har mistet mye senere i svangerskap tidligere så tar det ikke for gitt at det går bra..
Tenker det er helt opp til deg selv! Ser ikke noe problem i å bare si det som det er heller, skulle jo egentlig ønske det var mer normalt, men for min egen del føles det for sårbart og tidlig ut til å dele det på jobb.
 
Ja, føler det er lettere for meg enn å prøve å skjule at jeg ikke drikker:joyful:
Syns ikke det er rart, det er grunnen til at vi har delt tidlig før også. Selv om det ikke har gått enda, da. Enklere enn å late som!
 
Det går stort sett greit på den typen julebord hvor man kan gå litt rundt om kring og ha med seg glasset osv, for da kan man helle det ut/bytte med noen andre tomme/halvfulle frasatt og late som man drikker. Men skal på tre middager hvor vi bare sitter ved bord ute… blææ ! Blir vanskelig:/
 
Ei som spurte om jeg var gravid :happy3
Hu hadde det på følelsen og når jeg ikke drakk og ikke spiste osten, da måtte hu spørre :smiley-angelic006
Tror folk ser det veldig lett på meg, ble avslørt rundt uke 7 forrige graviditet
 
Ei som spurte om jeg var gravid :happy3
Hu hadde det på følelsen og når jeg ikke drakk og ikke spiste osten, da måtte hu spørre :smiley-angelic006
Tror folk ser det veldig lett på meg, ble avslørt rundt uke 7 forrige graviditet
Er det innafor å spørre? Jeg synes ikke det.

Altså, det kommer jo an på hvor godt dere kjenner hverandre, men generelt synes jeg det er en uting, man vet jo aldri hva folk går gjennom etc.

Men jeg tolker som at det var helt greit for deg :)?
 
Er det innafor å spørre? Jeg synes ikke det.

Altså, det kommer jo an på hvor godt dere kjenner hverandre, men generelt synes jeg det er en uting, man vet jo aldri hva folk går gjennom etc.

Men jeg tolker som at det var helt greit for deg :)?

Egentlig enig, men jobben er godt informert om hva som har skjedd og vært kjempe støttende syns jeg det bare er koselig at hun spurte. Godt å ha noen på jobb og betro seg til og slikt. Ikke tenkt å vente så lenge med og si det uansett
 
Back
Topp