Julebord...

Froya88

Forumet er livet
Kan noen hjelpe meg?![&o]

Jobben til samboer skal ha julebord neste helg. Alle ansatte m/følge.
Har alltid drømt om å gå på julebord med mannen liksom,men nå... Har ikke lyst i det hele tatt!![&o] Gruer meg verre enn når jeg skal til tannlegen![&:]
Han hadde menyen med seg hjem igår,vi må bestemme oss for mat til i morra. Både forrett,hovedrett og dessert. Der har jeg iallfall et problem! Jeg er ikke noen storspiser,og vanligvis når jeg pleier å spise ute,så pleier jeg bare å bestille forrett,for det holder. Det blir jeg mett av!
Men herremin.. Hvor flaut er ikke det? Å bare spise det,og sitte å se på alle andre etterpå når de spiser hovedretten og desserten?[&:][&o] Aner ikke hva jeg skal gjøre...[&o]
Dessuten kunne en jo tro at en skulle på gallamiddag! Er det oppstyret,jo![:'(] Og den maten.. Helt gresk for meg,skjønner ikke halvparten av det engang! Andelever,andebryst,dåhjortplomme,kveite,uerfilet,osv!? Fysj..

Vi skal jo møtes en times tid før,og drikke litt først (sjefen legger kortet i baren,så man kan drikke hva og hvor mye man vil). Godt er det,så jeg kan ha noe innafor! Er så sjenert av meg i så store folkemengder. Og jeg ser godt for meg at jeg blir sittende som en idiot der,mens samboer prater og er opptatt med kollegaene.

Årh,jeg bare HATER dette så jævlig!!![&:][:@][:'(]

Ser sååå frem til dagen etterpå,og alt er over!!![&:][&o]

???????? Jamen.... Hvorfor vil du ikke gå? Egentlig? Forstod ikke så mye av dette, jeg.... [&:]
Bestill mat, og pirk i den, vel... [&:] det er vel gratis???? I hvert fall slik jeg tenker.... [:)] og ja, julebord er mye snakk og ros og slikt, men sånn totalt så er det jo ganske kjekt?

Jeg skjønner deg veldig godt jeg Trine, hadde det sånn i mange år! Har vært med mannen min på julebord med jobben hans i 10 år, og det er førstes siste tre årene at jeg har begynt å slappe av der! Har egentlig ingen tips til deg, for den maten hørtes ikke god ut... Bestill det som høres mest ut som du kan like, og pirk litt i maten. Blir du sulten utpå kvelden så stikk ut og kjøp en pølse! Men jeg har et godt råd til deg; ikke drikk deg drita! Da blir du det store samtaleemnet helt til neste personalfest... Lykke til, og kos deg som best du kan!

Hmm skjønner deg godt...jeg skal på julebord med jobben til gubben 9des. Gruer meg jeg også men har funnet ut at de andre damene som er med er sikkert like nervøs og noen drinker løsner det opp. Jeg er helt sikker på at du klarer deg kjempebra. Når det gjelder den maten er ikke jeg noen god mat kjenner men du kan jo prøve å søke på nettet og se hva det forskjellige er. Også får du be typen din om å ta vare på deg og holde seg hos deg. Jeg tviler ikke et sekund på at du fikser dette her med glans...Lykke til[:D]

Alt er gratis,ja! For det første.. Er så sjenert av meg i store folkemengder. Kjenner noen av kollegaene,men mange jeg ikke vet hvem er. Men for all del,det må jeg bare klare. Med "litt" drikke innabords,så skal det gå.
Ang maten.. Jeg spiser bare forrett (klarer ikke mer),og blir sittende å se på de andre når de spiser hovedretten/desserten. Det er flaut! Hvis jeg absolutt skal ta alle rettene,og bare sitte å pirke mens over halvparten ligger igjen fordi jeg ikke klarer å dytte i meg mer mat,så er det iallfall flaut...
Dessuten så kommer som sagt mannen til å nesten bare være opptatt med de andre,mens jeg sitter der. Det er bare noe jeg føler,men ikke vet. Og en ting til.. Han ene kollegaen som jeg har kjent siden jeg var liten (og som mannen har kjent/jobbet med i 6 mnd,og tror han kjenner han så godt,og er så gode kollegaer) er en jævel! Jeg bare hater han!

Så... Ja... Kult dette,eller hva!?[&:]

Uffda, såpass! Maten; pirk litt i forretten, og litt i hovedretten. De kan jo ikke forvente at alle liker alt. Litt innabords er jo greitt, men pass på! Litt for mye kan gjøre det mye verre....
Kan du ikke alliere deg med typen,da? At han skal ta seg av deg litt?!? Det burde han jo kunne klare... Eller så kan du jo faktisk være hjemme..... Såååå viktig er det vel ikke med disse julebordene?

Samboeren min skal være med meg i vårt, men han kjenner en del av dem fra før. Men; i år må han nok holde seg edru! Kan aldri vite hva som skjer, og det virker ikke som om han har noe problem med det.

Hvis du sliter så mye med dette, synes jeg at du skal hoppe over hele julebordet.. Selv om det ikke er lett det heller...

Tusen takk for støtten,folkens! Godt å høre at jeg ikke er alene i denne situasjonen...[&:]
Blir det for dumt å bare drite i forretten og desserten,og bare spise hovedrett heller?
Eller hva?

Hadde det vært opp til meg,så skulle jeg bare vært hjemme. Men gjør dette for han si skyld. Han har lyst å gå,og har lyst å ha meg med. Dessuten hadde jeg ikke taklet å sitte hjemme,tror jeg. Dere vet... Blir så tankefull da.. Iallfall når HAN (jeg hater) er med![:'(] For han er en som alltid skal ut å sjekke damer. En som ligger med alt han kommer over,og alltid prater med min om hvor fine alle de damene han har kontakt med på nettet er! Stoler på min altså,men stoler ikke på han andre dritten! Vet aldri hva han kan finne på.. Skjønner dere? Nei,bedre jeg blir med da...

Koker snart over oppi hodet mitt!!![&:][:'(][&:]

Vet du ta og bestill alle rettene du og spis bare litt av hvert....det er ingen som legger merke til det....alle er opptatt med å spise og skravle.....offa er gla vi skal ha koldtbord...føler så sinnsykt med deg....

Tuja77; Koldtbord var det jeg også kunne ønske vi skulle ha! Så enkelt og greit. Kan ta til deg selv,istedenfor de svære tallerknene med altfor mye mat (for meg)!

Takk for medfølelsen! Huff..[&:] Bare lyst å grine altså![&:]

Skjønner at du har lyst til det jeg er heller ikke noe særlig gla i slike ting med ukjente mennesker men det går jo som regel mye bedre enn jeg frykter og det gjør det helt sikkert for deg også....vi skal med danskebåten vi da så blir det for ille kan jeg traske i taxfreen...er vel begrenset hvor mange timer jeg gidder å traske inni der...hihi

Takk,takk! Det går sikkert bedre enn jeg forventer,som det vanligvis pleier. Men uansett liksom.. Får ikke ro i kroppen før dette dritet her er over!
Hadde jeg visst (eller ikke) at han jobber sammen med morsomme folk,så hadde jo bare det vært moro! Men det er akkurat det de ikke er! De er noen gretne trege folk,for å si det slik! Han ene er en skikkelig hissigpropp av seg! Aldri sett han trekke på smilebåndet en gang! Og ikke bare det.. Nesten alle er rundt 40-50 årene. Utenom oss og han jeg ikke tåler. Så jeg er den minste!
Ikke noe problem med alderen,syns det er kjempemoro å feste sammen med folk på "pappas alder" liksom. Men når de er på det humøret og skikkelig surpromper,så virker de myyye eldre! Og da er det ikke så kult å være "liten"/minst...[&:]

Det er jo ofte at porsjonene er litt midre ved slike anledninger for at man skal klare å spise litt av alt. Du er neppe alene om å ikke klare å spise en tre-retters middag!
Hvis det er mulig, prøv å sitt en plass dere er litt gjemt på en måte, ikke sitt der dere blir et midtpunkt!

Jeg skjønner at du føler deg ukomfortabel. Selv er jeg av typen som ikke liker noen ting!
Det går fortere å remse opp hva jeg liker enn hva jeg ikke liker! [&:]

Da er vi to! Mye jeg ikke liker,ja. Slik som familiemiddager og slikt,syns jeg bare er kjempekoselig! Har mye med det å gjøre at da tar samboer seg veldig av meg liksom. Passer på og skal være gentleman liksom. Slik som er litt godt at de er av og til. Tar seg av oss og sånt[;)] Men ved slike anledninger,så forsvinner den gode siden hans,da skal han være mer tøff. Mer oppmerksomhet til de andre,mindre til meg. Syns det er litt synd,for det er jo spesielt da man trenger litt ekstra "støtte". Som feks jeg som er så nervøs,sjenert og føler meg utilpass. Da kunne jeg godt tenkt at han tok seg litt av meg!

"Det blir nok mye jobb-prating og sitte å skravle med arb-kollegaer,det må du bare regne med!" Om han sa det bare for å egle litt på meg eller om han mente det,vet jeg ikke. Men det gjør ikke saken noe bedre iallfall..

Men hvis han ikke har tid til å ta seg litt av deg så skal det ikke gjøre noe om du velger å være hjemme!?
Huff, tror det er noen hormoner i lufta, kjenner jeg blir litt irritert! [&:]

Det tenker jeg også,men jeg vet at han blir skuffet da! Men har sagt en ting til han.. Vet ikke om det er frekt,men.. Blir det kjedelig etter middagen,og bare snakk om jobb og jeg bare sitter der som en idiot,så tar jeg meg heller en tur videre. Tar tidlig kvelden eller noe sånn.. Sitter iallfall ikke der å føler meg dum!
Da kan jeg heller gå hjem å legge meg.

En annen ting ang det han sa vettu.. At det sikkert kom til å bli mye jobb-prating. Hva i helsike er vitsen med et julebord om man bare skal sitte å prate JOBB!? Det er jo da man skal kose deg,ha fri og GLEMME alt som heter jobb iallfall!?!?

Hmrf....

du kan jo late som om du blir litt dårlig undervies i julebordet??

Hehe! Der sa du noe,panterinnen! "Må være matforgiftning eller noe.. Er så dårlig! Tror jeg går hjem,jeg.."! Hoho!![:D]

Back
Topp