Julebord på fredag...

jente1987

Flørter med forumet
Hei!​

Jeg er med på å arrangere julebord på jobben, og festen blir på fredag! I tradisjon tro blir det "fri bar" i kantina vår, og sjefen meiner at vi på hans avdeling skal vorse før festen sette skikkelig i gang! (Han har allerede kjøpt inn champagne til vorset...)

Hva gjør jeg? Jeg har veeeldig lyst å vere med, men aaner virkelig ikke hvordan jeg skal skjule at jeg skal drikke alkoholfritt!? Er redd for å bli avslørt... Ingen som vet noe pr i dag..

hva slags "taktikk" er best? Late som jeg drikker (er det som er planen pr idag), eller vere ærlig på at jeg ikke drikker for en eller annen grunn?
 
Jeg holdt meg unna vors, og har drukket alkofri vin to helger på rad :) Noen har avslørt meg, men jeg har skyldt på andre ting som har gjort at jeg ikke har drukket :)
 
Jeg var på julebord nå på fredag og sa at jeg måtte kjøre :) jeg har et stykke hjem så det var det eller buss, så da sa jeg at jeg kjørte fordi jeg ikke orka bussen :) gikk helt fint det!
 
Har samme dilemma selv. Julebord på torsdag og med overnatting til fredag. Kan derfor ikke bruke sjåfør unnskyldningen.

Vurderer å si det som det er, er nesten 11 uker i slutten av uka:)
 
Fri bar gjør det litt vanskelig. Men heg kjøpte alkoholfri vin og helte over på en vanlig vinflaske
 
Jeg var på to julebord sist helg og sa bare at jeg skulle opp tidlig osv. Men ble avslørt begge dagene.. Alle lurte på jeg var gravid, siden jeg var den eneste som ikke drakk på begge julebordene. Sånt blir tydeligvis lagt merke litt.. Men nå skal det sies at når kollegaen til sambo spurte rett ut om vi skulle ha barn på første julebordet, så lagde jeg et veldig rart utrykk. Som om at jeg ble avslørt. Hehe.. Har tydeligvis vansker med å skjule ting;-)
 
Hos meg går det så dårlig med busser på kvelden og i helger at jeg kjører somregel. Hvis de lurer på hvorfor gubben ikke kjører meg så jeg kan drikke sier jeg bare noe om at han må passe storebror for vi ikke har barnevakt.
 
Var på julebord på lørdag, sa at eg ikkje var i form, forkjølet og orka ikkje tanken på å være enda dårligere søndagsmorning. Og at eg heller ville være i form at til jobb Mandag. :)så eg var sjåfør.. :)
 
Jeg var på julebord på lørdag. Hadde på trang kjole, så de som ikke allerede visste om det fikk vite det da :)
Ingen hadde trodd på at jeg ikke tok meg en øl eller plutselig sluttet å røyke "uten grunn"..
Litt skummelt, men veldig deilig at boblen har sprekt :)
 
Fri bar gjør det litt vanskelig. Men heg kjøpte alkoholfri vin og helte over på en vanlig vinflaske

Jeg skal gjøre det på mitt julebord;)
 
Takk for tips... :)

Fremdeles dilemma dette... Jeg kan ikke skjylde på at jeg vil kjøre hjem for jeg har gåavstand til jobb...

Jeg tror ikke at jeg vil bruke den der "antibiotika"-grunnen, for den tror jeg ikke folk tror på... :-/ den er altfor velkjent føler jeg...

Får bare lure meg unna når jeg skal ta drikke?:-/
 
Finn på en unnskyldning så du kommer litt etter de andre. Når du kommer er alle litt fin i farta så later du som du drikker :) Ha eventuelt med deg noe eget i en veske som du kan hive over i glasset når ingen ser. Som oftest mister de fokus på det når de får litt alkohyler innabords :D
 
Eller gå for en "rom og cola"-taktikk. (Eller annen form for drink...) ha med spriten, men dropp å ha det oppi? Hell det over på en annen flaske evt? Pass på å gå alene for å hente drikke da.. :p så kan man ha cola, lime og tilsynelatende rom oppi :D
 
Hadde det vært meg hadde jeg sikkert bare sagt det, men om det er viktig å holde tett hadde jeg gått for å helle alkoholfri vin på vanlig vinflaske:)
 
Eg skal på julebord på fredag, der me skal ha med drikke sjølv (heldigvis), og satsar på å helle alkoholfritt på vanleg vinflaske.
 
Sist sjefen kjøpte inn musserende for å dele en fredag ettermiddag sa jeg at jeg ville ha øl istedenfor. Boksøl, så ser ingen at man ikke drikker. Helte ut halve ølen på do etter en liten stund, og helte ut resten en times tid senere. Så lenge man sier ja til alkohol er det vel ingen som stusser. For min del sa jeg nei uka før, og den kan jeg ikke dra så mange ganger før det blir spørsmål. Selv tror jeg at jeg dropper julebordet i år. Vi skal spise middag på restaurant og er en liten avdeling, så føler ikke at jeg får nok kontroll over situasjonen til at jeg kan slappe av og kose meg.
 
Back
Topp