Julebord med ny jobb, tapas

Tutti

Glad i forumet
Himmelbarn
Hei!

Skal på julebord med ny jobb, og ikke et ønske om å starte som hun gravide. Hvordan løse tapas situasjonen? Med myke oster og spekemat. Allerede tenkt å skylde på at jeg har en to åring, så må kjøre pga barnevakt, tynn unnskyldning, så må vel tenke hardere på den. Vil ikke være hun sære før jeg har begynt. Alle tips tas i mot med stor takk.
 
Hei!

Skal på julebord med ny jobb, og ikke et ønske om å starte som hun gravide. Hvordan løse tapas situasjonen? Med myke oster og spekemat. Allerede tenkt å skylde på at jeg har en to åring, så må kjøre pga barnevakt, tynn unnskyldning, så må vel tenke hardere på den. Vil ikke være hun sære før jeg har begynt. Alle tips tas i mot med stor takk.

Tenker du at du er sær hvis du holder deg unna alkohol pga en 2åring?? Med mindre du har begynt å jobbe på nattklubb eller bare blant unge og umodne tror jeg du kommer deg fint unna med den unnskyldningen. Dessuten sier vel neppe folk noe piss når du er ny:)

Ligg unna myke oster og spekemat, ellers kan du jo spise det meste :D
 
Tapas er det jo så mye å spise! Jeg hadde aldri reagert på om noen kun tok brød, aioli, kjøttboller og poteter på sin tallerken. Folk får ta hva de vil, det som er så bra med tapas.
Ang alkohol, så er toåringen hjemme med besteforeldre og litt syk...
Ellers så hadde jeg bare sagt at jeg ikke drikker og vil kjøre hjem. Flere på min arbeidsplass som ikke drikker. Ingen av dem er gravide (med mindre de har vært det i flere år ;))
 
Ja dersom det er tapas er det trolig en del varmretter også i tilegg til brød og aioli som andre påpeker. Min erfaring som ny er at du slipper unna med mer, fordi de kan ikke sammenligne deg med hvordan du har opptrådt i andre tilsvarende sammenhenger. Kos deg og benytt anledningen til å bli bedre kjent med nye kollegaer i ny setting :)
 
Og til tapas er det jo oftere harde oster enn myke, så er jo veldig mye man kan spise. Tror ingen reagerer på at man dropper spekeskinke.
At man ikke drikker tror jeg heller ingen reagerer på med mindre du har skrytt mye av å være hard på flaska tidligere :p
 
Jeg er avholds og får aldri spørsmål om hvorfor jeg velger å ikke drikke i ulike sammenhenger. Mulig det kun er jeg som slipper slike spørsmål, men jeg synes det er rimelig frekt hvis folk evt. spør hvorfor jeg ikke drikker. Det bør være like greit å ikke drikke som å drikke, uten at en må forklar hvorfor. Ellers er det jo veldig masse variert mat du kan spise når det kommer til tapas. Var litt verre for meg da jeg fikk en medium biff på middag sammen med jobben tidligere i uka... Så tapas er veldig safe å ha som nygravid. Og så bør folk ellers ha forståelse for at en er kjørbar når du har barnevakt hjemme..
 
Jeg drikker alkoholfri øl, ser helt likt ut. Ellers bare forsyn deg rikelig så er det ingen som ser hva du faktisk har på fatet :p
 
Akkurat samme skjedde med meg igår. Tapas i 30årsdag:bag: de serverte brie/camembert med kjeks, spekemat og flatbrød, lefseruller med spekeskinke. Så jeg spiste kun frukt, kake, dadler med bacon og aioli. Følte meg litt dust ja men gikk maaange ganger og fyllte på eller sto ved matbordet og spiste div. Tror ikke folk brydde seg noe særlig.
Men var litt trasig å ikke kunne spise alle godsakene:bag:
 
Jeg tror nok du tenker mer på dette enn det de på jobben din kommer til å gjøre. Vær avslappet, spis det du kan spise uten å gjøre et nummer ut av det - og drikk alkoholfritt. Jeg tenker folk må forstå at du har barn å forholde deg til hjemme. Tenk heller at folk blir glad for at du deltar og er sosial! Håper du får til å kose deg. Masse lykke til :happy:
 
Er selv i akkurat samme situasjon men tenker å gjøre, som flere over her skriver, spise det jeg kan av maten det er jo så mye godt på en tapas som man kan spise og holde meg til brus og vann :smug:
Er jo helt ny blant alle de ansatte så de vet jo ikke hvordan jeg er i den forstand med alkohol, så kjennes egentlig ganske greit ut.. Men har en liten back up forklaring på hvorfor jeg ikke drikker om det nå skal trengs ;)
 
Tenker du at du er sær hvis du holder deg unna alkohol pga en 2åring?? Med mindre du har begynt å jobbe på nattklubb eller bare blant unge og umodne tror jeg du kommer deg fint unna med den unnskyldningen. Dessuten sier vel neppe folk noe piss når du er ny:)

Ligg unna myke oster og spekemat, ellers kan du jo spise det meste :D

haha, nei! Mer hun som virker veldig kresen som ikke spiser spekemat og oster på tapas
 
haha, nei! Mer hun som virker veldig kresen som ikke spiser spekemat og oster på tapas

Det kan du jo bare velge å ikke bry deg om :p jeg liker ikke sånne fancy oster og er ikke spesielt glad i salt mat. Aldri opplevd å få kommentarer på at jeg spiser det andre digge som serveres. Det går nok helt fint :D
 
Back
Topp