Julebord med baby ombord

ShitHappens96

Blir kjent med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Selv om jeg vet at mange her allerede er ute av skapet om graviditeten, så ønsker jeg selv å holde det hemmelig en stund til og helst til etter OUL. Dessverre så kommer julebord og OUL i «feil» rekkefølge, for min del i alle fall.
Noen som har noen gode tips til hvordan man kan unnskylde det å ikke drikke uten å skylde på graviditet eller kult-/menighetsmedlemsskap?
Jeg vil jo gjerne være med, men merker at folk er veldig «tørste» ettersom fjorårets julebord ikke ble noe av pga covid.

Bare te å sei at du går på antibiotika kur og da er det ikke greit å drikke :D eller vet ikke kanskje noen andre har bedre forslag
Det kunne jo også indirekte forklart hvorfor det blir en del legetimer og ubegrunnet fravær også, som da egentlig er jordmorkontroller og blodprøver:angelic:

Hvis det er på et utested: Gå i baren, og kjøp alkoholfritt og be dem ha det i normale glass (øl i ølglass, eplenektar/-juice i vinglass osv.) Kjøp Alkoholfrie drinker - de er like uansett.

Hvis det er privat: Organiser litt etikette-bytter på forhånd, evt kjøp masse forskjellig, og spennende alkoholfritt. De har mye som ikke lyser alkoholfritt både i vanlig butikk og på polet nå.

Hvis du klarer å ha det gøy og delta aktivt på festen, vil ingen spørre om hva du drikker, med mindre du gjør et nummer ut av det. Og skulle noen spørre, kan du jo ha urinveisinfeksjon og antibiotika som plan B.

Ev kan du jo unnskylde med at du KAN ikke bli fyllesyk dagen etterpå, pga et eller annet, men da må det være troverdig.

Jeg var på fest med jobben for en måneds tid siden der ingen la merke til at jeg drakk alkoholfritt. Jeg hadde alkoholfri øl og cider som jeg helte over på glass, og da ser man ingen forskjell. Folk flest var opptatt av egen drikke og å prate og ha det gøy. Hvis noen ser at du f.eks heller en Munkholm i glasset, kan du også si at du veksler litt for å unngå å bli bakfull.

Jeg har også vært ute på restaurant med jobben der det endre opp med at folk spanderte runder. Jeg passet på at jeg visstnok hele tiden skulle ha noe annet en øl de gangene det var tid for ny runde, så jeg bestilte selv.

Etikettskifte er også en fin måte å skjule hva du drikker:)

Jeg var på julebord med jobben til gubben i går/natt. Var fåtall som i det heletatt merket at jeg drakk brus. Selvom flaska stod ved meg, folk er stortsett veldig opptatt av seg og sitt når det er litt alkohol i bilde. Var vel 2 som bydde og da sa jeg bare at jeg kjører i kveld, ingen spekulasjoner, var vanskeligere å skjule magen:happy:

Jeg var på fest med jobben for en måneds tid siden der ingen la merke til at jeg drakk alkoholfritt. Jeg hadde alkoholfri øl og cider som jeg helte over på glass, og da ser man ingen forskjell. Folk flest var opptatt av egen drikke og å prate og ha det gøy. Hvis noen ser at du f.eks heller en Munkholm i glasset, kan du også si at du veksler litt for å unngå å bli bakfull.

Jeg har også vært ute på restaurant med jobben der det endre opp med at folk spanderte runder. Jeg passet på at jeg visstnok hele tiden skulle ha noe annet en øl de gangene det var tid for ny runde, så jeg bestilte selv.

Etikettskifte er også en fin måte å skjule hva du drikker:)
Støtter denne, folk ser ikke hva andre drikker i sånne selskap. Jeg skal bare ‘drikke på’ alkoholfritt. Mulig jeg tar det over på annen flaske.

det eneste er at jeg ikke er så fan av fulle folk når jeg er edru selv :wtf:

Jeg var på jobbfest her om dagen, da bare tok jeg bilen og sa at jeg måtte tidlig opp morgenen etter. Ingen spørsmål rundt det - og hva folk tenker, det gidder jeg ikke å tenke på. Snart vet de jo uansett!

Back
Topp