Julebaksten

Trocky308

Blir kjent med forumet
Må flire litt når man midt i en bakerunde bare faller sammen å NEI dette går ikke :p fler som har d sånn? Tror d blir litt tynnt på kalefatet i år ja :)
 
Vi har pyntet ferdiglaget pepperkakehus og laget pepperkakeformer av ferdigdeig. Vet ikke om det blir noen kaker, får se hva mannen finner på :) Her er det han som tar seg av matlaging og baking, jeg er ubrukelig til sånt både til vanlig og nå ...
 
Blir så kvalm og lei av lukter og smaker at. Blæ. Har tre slag men det er jo vanligvis jeg som spiser det selv. Så nå blir det bare liggende etter det er ferdig.
 
Har laget pepperkaker og kakemenn med dattera, så skal jeg lage kromkaker og strassburgere(eller hva de heter) med mamman min. Har kjøpt berlinerkranser og ekstra pepperkaker da :p
 
Har da fått laget noe, men har flere planer enn ork :meh:
Pleier feks alltid å bake til pepperkakebyen men det utgikk i år.
Fått laget litt pepperkaker av ferdigdeig da, en liten porsjon kakemenn og krumkaker samt fått fyllt 200 konfektbiter.
Hadde håpet på tykklefse i kveld men mini ble syk,får se imorgen. Og mannen har sagt han skal lage karamellfyll til konfekten også.
Har ingrediensene til risboller også, vi får se...
 
Trist tilståelse men tror aldri jeg har lager noe særlig julebakst.
Bodde alene med far min og han laget ikke og har selv aldri laget til noe særlig jul. I år er vel første gang jeg har kjøpt juletre og jeg har bodd alene med mini siden jeg var 16-17 år :p vi har kjøpt inn pepperkaker, en annen type og gløgg i det minste
 
Vi pleier aldri å spise de uansett, så i år har jeg vedtatt at vi ikke baker noe særlig. Vi har laget pepperkaker og skal muligens lage kola kaker og risboller men må bare se det an. Og ja brente mandler lager gubbis og 15 åringen hver lillejulaften :)
 
jeg har bakt pepperkaker med datteren min.. men det var mest for hennes skyld.. noe annet tror jeg rett og slett jeg ikke klarer å bake i år :p heldigvis har jeg en mamma som lager litt og en (utrolig sprek!) bestemor som baker litt <3 så kaker blir det. men ikke fra min ovn!!
 
Back
Topp