Julebakst

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Husker ikke om det har vært oppe før, men hva skal dere bake til jul ? :)

pepperkaker, sirupssnipper, kanskje peppernøtter, også pepperkakehus men huset kjøper jeg ferdig da:)

Har bakt sarah Bernhard, også har jeg planer om å lage litt godteri og kanskje pepperkaker

Har lyst å prøve meg på sarah bernhard. Aldri laget det før. Resten kjøper jeg. Hvis jeg ikke får onden over med. Avhengig av form og bekken.

Skal kjøpe
Finskepinner (smqkte dem i fjor, kunne spist meg ihjel på dem)
Berlinerkranser
Goro
Pepperkaker
Kakemenn
Kransekake

Ellers så ser jeg alltid noe godt

Hvis jeg ikke baker selv

Har bakt:
Brød rundstykker
Horn
Julekake
Kransekakestenger
Sarah Bernard

Har igjen:
Pepperkake
Marsipan

Men det lager jeg med guttungen når det nærmer seg:)

Bruker å lage smultringer men det tror jeg utgår i år.

Har bakt:
Brød rundstykker
Horn
Julekake
Kransekakestenger
Sarah Bernard

Har igjen:
Pepperkake
Marsipan

Men det lager jeg med guttungen når det nærmer seg:)

Bruker å lage smultringer men det tror jeg utgår i år.
Så flink du er!!

Gleder meg såå til julebakinga :-D Jeg lager ikke noe avansert..men det som jeg bruker å lage hvert år er pepperkaker (som pyntes med melis og nonstop), sjakkbrikker, kolapinner og potetmelstopper. Så får jeg se hva jeg har tid og overskudd til, men har lyst til å prøve meg på noe godteri.:-)

Her i huset er det lite av de tradisjonelle julekakene, men planen er som følger:
Pepperkaker
Pepperkakehus (Jeg og mannen pleier å lage et tema-hus hvert år, alt fra greske tempel til italienske kirker :p )
Kransekakestenger
Peppermyntesnop
"Flesk"
Mandeltopper
Marsipan
Kokosboller?

Hvor mange sorter som blir laget er veldig avhengig av når småen dukker opp, men pepperkaker og kransekakestenger blir det ihvertfall.

Vet faktisk ikke om det blir så mye julebakst. Det kommer an på energien min etter fødsel. :/

Tenkte jeg skulle bake pepperkaker, sarah bernard, chocolate chip cookies, div. konfekt og noe annet godt jeg kan putte i fryseren. Gjærbakst, men vet ikke helt hva..... Ja, også lussekatter til st.luciadagen! :D

Jeg og noen venninner skal ha "juleverksted" sammen, så da deler vi på bakingen. Veldig kjekt, da får man jo litt forskjellig også slipper man å gjøre alt sjæl :D

Tenkte jeg skulle bake pepperkaker, sarah bernard, chocolate chip cookies, div. konfekt og noe annet godt jeg kan putte i fryseren. Gjærbakst, men vet ikke helt hva..... Ja, også lussekatter til st.luciadagen! :D

Jeg og noen venninner skal ha "juleverksted" sammen, så da deler vi på bakingen. Veldig kjekt, da får man jo litt forskjellig også slipper man å gjøre alt sjæl :D
Høres kjempe koselig ut. Sosialt også

Har planer om å bake:
Peppernøtter (første ladning nå til helga)
Sarah Bernard
Pepperkaker
Risboller
Berlinerkranser
Kakemenn
og Serinakaker

Det jeg ikke rekker over, kjøper vi :-) evt. stjeler fra svigermor ;)

Her blir d ikke mye i år..Skal lage pepperkakehus m minste jenta for d har pappan lovet henne, men d blir nok meg som gjør så får heller dem to pynte kjenner jeg han rett..Pepperkaker hører m også så d må jeg få til..Ellers tror jeg d bare blir brune pinner her.,Går ikke så mye av kaker her i hus i julen så tror ikke d er nødvendig m mere

Her blir det vel pepperkaker, skrivefruenskaffebrød, sirupsnipper, ristopper, berlinerkranser, har lyst til å prøve meg på krumkaker også må jeg lage delfiakake til julaften :)

Har ikke pleid å ha så mye forskjellig, men blir i alle fall pepperkaker og pepperkakehus ;)

Her blir det ikke bakt julekaker :P
Jeg baker julekake (sånn rund, stor, med rosiner)
Ingen her er så veldig begeistret for hjemmelagde pepperkaker, så de kjøpes i butikken :P
Og andre sorter har jeg ikke prøvd meg på...
Jeg er veldig glad i å bake, men da blir det andre kaker ;)

Her er planen;
- pepperkaker
- mørlefse
- peppermyntekuler
- lage sukkertøy
- kanskje lussekatter
og ellers baker mannen rundstykker så vi har i jula. =)

Her går vi for ferdigkjøpte greier. Også kjøper vi sikkert ferdig pepperkakedeig og baker pepperkaker med det, for det pleier vi å gjøre ;)

Pepperkakehus pleier vi også å ha, men sånn vi setter sammen av ferdige deler, hehe. Føler meg som en dårlig husmor i forhold til dere andre her :D

Men vi har jo ingen barn fra før, ser for meg at det blir litt flere tradisjoner fra og med neste år :)

Back
Topp