Julebakst

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Skal dere bake noe til jul? Hvis ja, hva da? :)

Blir å bake pepperkaker med sønnen min og niesen min og så blir det å lage hjemmelaget marsipan

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal bake julekake (uten sukat, men med rosiner) og noen sorter småkaker. I tillegg tror jeg det blir fyrstekake (fint å ha i frysen) og lokal variant av lefser:-) skal kjøpe ferdig pepperkakehus som jeg setter sammen og pynter sammen med lillejenta;-) ellers pleier jeg å "lage" glassmestersild.

Skal ha pepperkaker (aktivitet i kalenderen til gutten) også blir det sarah bernard :-D

Her skal vi bake pepperkaker neste lørdag. Så blir det krumkaker, risboller... Og får sandnøtter og sandkaker av mamma. Og serina kaker, smultringer og bondekaker av bestemor. Nomnomnom :p

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Skal bake julekake (uten sukat, men med rosiner) og noen sorter småkaker. I tillegg tror jeg det blir fyrstekake (fint å ha i frysen) og lokal variant av lefser:-) skal kjøpe ferdig pepperkakehus som jeg setter sammen og pynter sammen med lillejenta;-) ellers pleier jeg å "lage" glassmestersild.

Lefser, steker du de på takke?

Her blir det nok minimalt i år pga jeg ikke får lov til og gjøre noe særlig ;) Men blir Lussekatter, peppekaker, cookies og Lefser :) Med god hjelp fra lille mann og ektemann blir det vell Jul i år også ;)

Vet ikke om jeg klarer å bake så mye med et dårlig bekken. Men noe gjør jeg sammen med mamma, og så skal prøve å få bakt noen rundstykker i allefall :)

Vi skal til Danmark i jula, så gidder ikke bake masse som ikke blir spist. Men pepperkaker, kakemenn og serinakaker må til ;)

Her blir det makroner, kolakaker, kakemenn, pepperkaker og sjokoris boller:) skal ikkese bort ifra at det kanskje blir noe mer og. Meen dette blir godt fordely utover desember;) hehe

Det blir i alle fall baking av pepperkaker! Gleder meg te å gjøre det med sønnen vår! Mer vet jeg ikke, vi skal jo ikke være heme i jula så litt dumt å bake mye da.

Her blir det cookies og pepperkaker, kansje kakemenn.
Vi er ikke hjemme i år (noe vi forøvrig aldri er), men synes det er litt gøy å pussle med litt. Tenkte at pepperkakebaking skulle være kalendergave nr 1 til mannen og bror.

Har lyst til å lage noe konfekt og, men vi får se...

Skal ha pepperkaker (aktivitet i kalenderen til gutten) også blir det sarah bernard :-D
Har lyst til å prøve meg på Sarah bernard! Ikke gjort det før, så det kan bli spennende. Er i ferd med å få helt nytt kjøkken nå, så kan jo innvie det med litt småkakebaking.

Pepperkaker med den kommende storesøster, ellers tror jeg det blir lite, skal feire jul hos mine foreldre, så de står nok for det meste av bakingen ;)

Hvis jeg blir helt eller delvis sjukemeldt før jul så. Ellers blir det nedprioritert, jobben tar all energien min. Helgene brukes til å lade batteriene og å ligge på sofaen, for jeg er så sliten.
Må jo han krefter til å kjøpe julegaver også :)

Ungene skal bake pepperkaker sammen med mormor, og så skal jeg lage lebkuchen, mintkonfekt og marsipanpops :) Kunne egentlig tenkt meg å lage mange flere sorter, mest for ungene sin del siden jeg har så fine minner fra når jeg var lita og lagde mange sorter til jul, men det blir så mye, og så blir det ikke spist (ikke har vi godt av alt heller...)

Back
Topp