Julebakst.

Anita89

Elsker forumet
Sitter å lurer på hva jeg skal lage av julebakst til jul. Trenger tips:)

Så hva skal dere lage til jul? :)

pepperkaker og risboller

Pepperkaker
Kakemenn
Krumkaker
Risboller
Vaniljekranser
-og-
Smultringer

- Gleder meg sånn!!!
Har lovet eldstemann å bake pepperkakehus, så her går det unna emoticon

** Sladrer med moto2 **
** Sladrer med Kluten **

Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6

Oi, skal si dere er flinke med baksten til jul da:) Er det tidlig å begynne så smått nå da? Sitter å har så utrolig lyst å bake litt, men kjenner jeg meg rett, så blir jeg lei etter første deigen :P

pepperkaker
kakemenn
searinerkaker
mandel makroner
hasselnøtt kaker
kakaokuler
marsipankuler
Brune pinner

Her har eg bakt alt =)

ristopper og sjokladeboller (havregrynsboller)

og så får jeg av svigermor: smultringer, serinakaker og krumkaker.

jo, og så må vi vel lage pepperkaker. eller kanskje pepperkakehus. har ikke helt bestemt meg ennå :D

Jeg var og handlet inn ingrediensene til kakemenn i dag, men ser i min oppskrift står det at deigen skal stå ett døgn. Er ikke det litt merkelig? Kan ikke huske når mor har laget de, at deigen sto ett døgn da. Vet at pepperkakedeigen skal vel stå i ett døgn?

Jeg tenkte å lage en deig på torsdag:) Gleder meg så :D

Det som er nødvendig for meg er sandnøtter og brosten  Andre kaker er alltid eit pluss

- er ikkje så flink til å baka sjølv, men er veldig kos å samla seg fleire, alle tar med ingrediensar og oppskrift på ein type - så lagar me i lag og deler resultatet. Sosialt, kos - og ein får mange sortar utan å måtte stå i fleire dagar for å laga.

Det var jo ikke en dum ide. Hørtes veldig kos ut og samles flere og stå å bake sammen:) Gjerne jeg får invitere noen hint en dag :)

Back
Topp