Julaften

Tweetie

Betatt av forumet
Hvor skal dere feire julaften i år? Og hva pleier julemiddagen å bestå av?

Vi skal feire jul slik vi har gjort de siste 3 årene :)
Vi skal være hos bestemoren til sambo først, før jeg og lillegutt drar bort til mamma rundt kl 17 for å spise julemiddag. Bestemoren til sambo spiser ikke middag før kl 19, og det syns jeg blir litt i seineste laget.
Så kommer sambo bort til mamma senere på kvelden, og forsyner seg helt sikkert litt av julemiddagen der også

Og den består av så mangt. Sossisser, karbonader, medisterpølser, medisterkaker, ribbe, muligens svinestek, mange forskjellige grønnsaker, brun saus, rødvinssaus, ertestuing, surkål, rødkål og tyttebær. *sikle*
Jeg gleder meg helt vilt til julemiddagen! Håper bare så inderlig at jeg kan spise hva jeg vil, og at ikke lillegutt reagerer på noe gjennom melken :)

Her feirer vi annethvert år med mine foreldre og svigers, og det er svigers som står for tur i år. Det gleder vi oss til! Det blir nok en av våre siste julafter utenfor eget hus, det er stress å pakke med seg alt til mer enn en unge ja. Så vi får sette ekstra stor pris på årets feiring, og samtidig glede oss til mange julefeiringer i eget hus etterhvert.

På menyen står såklart pinnekjøtt med alt det gode tilbehøret, så "sikkerhetsmelk" er med i bagasjen, sånn i tilfelle. Hihi. :)

MollyMamman skrev:

Her feirer vi annethvert år med mine foreldre og svigers, og det er svigers som står for tur i år. Det gleder vi oss til! Det blir nok en av våre siste julafter utenfor eget hus, det er stress å pakke med seg alt til mer enn en unge ja. Så vi får sette ekstra stor pris på årets feiring, og samtidig glede oss til mange julefeiringer i eget hus etterhvert.

På menyen står såklart pinnekjøtt med alt det gode tilbehøret, så "sikkerhetsmelk" er med i bagasjen, sånn i tilfelle. Hihi. :)

Det var så absolutt ikke dumt! Da er det bare og pumpe seg før middagen, så er man sikret en tilfreds liten babymage

Julaften blir hos svigers i år og, med pinnekjøtt og tilbehør. Evt kalkun i tillegg om svigerinna mi eller niesa vår kommer. Satser på at lillegutt ikke reagerer på noe av maten om jeg ligger unna surkål osv. Blir 4 generasjoner som vanlig :)

Julaften blir feiret hos mine foreldre:) Julemiddagen består av poteter, ribbe, medisterkaker, julepølser, sauser, surkål osv. Jeg gleder meg helt vilt til jula:) 1. Desember kommer julepynten opp :) Blir nok en helt spesiell jul i år, siden vi venter førstemann :))

Vi feirer annenhvert år hos mine foreldre og svigers. I år skal vi til svigers. Vi spiser ribbe, medisterkaker, sossiser, rød- og surkål, poteter og det som hører til - gleder meg veeeldig til julemiddagen. Namnam:) 
Hørtes veldig lurt ut å pumpe seg før middag, det skal jeg jammen meg gjøre og!

Vi har feiret hos hver våre tidligere, men siden vi får en liten en før jul skal vi selvsagt feire sammen alle tre :) Vi skal hos svigers i år og mine foreldre neste år. Ser for meg, når vi får en bolig med større plass, at vi starter egen tradisjon hjemme - da vi kanskje har to små julen 2014:)?! Vi spiser ribbe med alt av tilbehør :)

Åh glede meg sånn til jul :D jul med en liten baby <3 det blir stas <3
Trur me spiser grøt på dagen hos svigers også skal me feire jul og ha pinnekjøtt m/tilbehør hos mine foreldre i år:D får vann i munnen allerede:D og det blir kjempe kjekt :D

Vi skal opp til moren til sambo på julaften, ellers skal vi bare være hjemme. Vi pleier å være annenhvert år på vestlandet hos mine foreldre og her (hjembyen til sambo).

Men dette året her så skal vi kjøpe juletre og pynte opp til jul :-) Vi har ikke brydd oss tidligere pga snuppa som har vært liten og skjønt lite av det og så har vi ikke vært hjemme.

Back
Topp