Jula

Monolit

Betatt av forumet
Hvordan er programmet hos dere? Hjemme, borte, eller hva? Gjester eller ikke gjester? Hva står på menyen de ulike dagene?

Blir julefeiring hos svigers i år :) Det står svineribbe på menyer, til min store sorg :p Jeg vil ha pinnekjøtt. Får heldigvis pinnekjøtt i romjula... Vi får deler av familien på besøk en av juledagene, og da planlegger vi kalkun. Håper det blir bra :)

Vi koser oss hjemme med julefrokost og julestrømper mens vi ser på tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen :)
Så pynter vi oss og reiser til mamma :) Skal feire sammen med mamma, stefar og lillesøster i år :)
Vi spiser i 5 tida. Det blir ribbe, medisterkaker og medisterpølser med riskrem til dessert :)
Så går det vell ikke alt for lang tid før nissen kommer, og gavene åpnes :)

Vi skal være hos oss :-) Først feirer vi bursdag med presanger, grøt og kake. (Enda ikke avklart hva, gutten min liker ikke kaker.... vil jo ha noe han liker.) Så spiser vi nok middag rundt 5 tiden med Ribbe m/tilbehør OG pinnekjøtt - sånn blir det med forskjellige tradisjoner fra øst og vest. :-) Så får vi se om nissen kommer en tur på besøk med noen gaver ;-)

Vi skal være hjemme, svigerfar kona og sønnen kommer i morgen, skal sove her til 2.juldag. så kommer 2 av brødrene til mannen min på julaften.. Her blir en tur på kirkegården på formiddagen, pleier alltid det på julaften.. Så er det hjem og tillbrede kalkun middag, riskrem og is til dessert..Middag kl 17...  så blir det pakkeåpning etter det.. 

Vi skal være hos svigers i jula :) syns egentlig det et litt deilig, så slipper egå gjøre så masse, så skal mannen jobbe en del i tillegg.. VI skal ha pinnekjøtt, så håper eg greier å Spise litt :) på nyttårsaften skal min mamma , stefar og den siste Søstra mi som bor hjemme komme :) da skal vi ha kalkun :)

Her er vi hjemme hele jula.
På julaften har vi guttungen, og faren min kommer. Vi skal da ha ribbe med alt tilbehør.
3.dag jul er det kalkun, 5. dag jul er det lammelår og nyttårsaften er det pinnekjøtt. Dagene i mellom går nok med til restemiddager ;-)

Sambo skal for en gangs skyld ha ferie i romjula, så da skal vi bare slappe av og kose oss med film og hverandre.

Imorra skal vi ha nissegrøt her hjemme, med mine foreldre og svigers julaften skal vi til mine foreldre, vi blir 11 stykk og menyen blir nok både skinkestek og ribbe pluss tilbehør, 1.juledag skal vi til svigers, da vet jeg ikke hva vi skal spise. 2.juledag har vi ingen planer foreløpig. 3.juledag er vi bedt til onkelen og tanta til mannen men vet ikke om vi kan dra pga romjulsturnering med fotballen til mannen. 

I morgen skal vi hjem til mine foreldre og pynte juletre, og spise grøt med mandel i.På julaften skal vi bort til mine foreldre og spise ribbe, medister kaker, juleølse, hjemmelaget surkål, og tytte bær og riskrem NAM

Julaften feires hos mine foreldre, og vi sover over der til 1. juledag.
På ettermiddagen 1. dag skal vi på middag til svigerfar, og 2.juledag er det julelunsj hos mine besteforeldre - tradisjon hvert år.
Tenker vi er rimelig pumpa innen vi kommer til tirsdag!
Nyttårsaften feires hos svigermor.

Unnimamma91 skrev:
Vi koser oss hjemme med julefrokost og julestrømper mens vi ser på tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen :)
Så pynter vi oss og reiser til mamma :) Skal feire sammen med mamma, stefar og lillesøster i år :)
Vi spiser i 5 tida. Det blir ribbe, medisterkaker og medisterpølser med riskrem til dessert :)
Så går det vell ikke alt for lang tid før nissen kommer, og gavene åpnes :)

He he he.. jeg bare signerer denne jeg... Her blir det identisk bare bytter ut lillesøster med mine 2 lillebrødreemoticon

Artig å se de ulike tradisjonene....

Lillejulaften spiser vi nissegrøt. Gjestene er pappa+kavaler og stesøster m/familie.
Julaften skal barna få julestrømpe og vi koser oss med god frokost og tv til langt på formiddag. Nissen kommer i to-tiden med en gave som gjør barna litt opptatt frem mot selve pakkeåpningen. Eller: de skal faktisk bytte sutten mot en gave, og det blir første dag helt uten sutt siden de ble født omentrent. Ribbe og riskrem står på menyen og mamma kommer til oss. Skal på kirkegården før middagen en gang.
1.juledag er det kveite hos mamma
2.juledag er det pinnekjøtt og pennecotta hos oss, med mamma som gjest. Barna skal etterpå sove over hos henne
3. juledag er det rester (sambo har bursdag, men den markeres ikke før dagen etter)
4. juledag skal barna i banehagen. Vi skal ha kjøttsuppe laget på fenalår og stebror og datter, samt pappa+kavaler kommer til oss. Kaker til de som orker.
5. juledag skal barna i barnehagen. Ingen planer (tror jeg, kanskje kaffebesøk til den andre stesøsteren)
6.juledag middag hos pappa. Ørret.
Nyttårsaften. Foreløpig ingen planer, sett bort fra at vi skal ha kalkun.

Full rulle som dere ser og det blir trivelig. Sender barna 2 dager i barnehagen fra 10-14, som et lite avbrekk siden det er krevende å ha de hjemme på de dagene de ikke kan leke sammen. Men, jeg orker ikke det stresset som jeg hadde i fjor, der jeg sendte barna til frokost... Vi skal kose oss som bare det, det er ikke lenge til sambo reiser så...

Lillejulaften: Lillegutt en liten tur i barnehagen. På kvelden skal vi til mine foreldre og spise brennende kjærlighet (fast tradisjon siden jeg var lita).
Julaften: Skal vi til min lillebror og samboer, der blir vi 11 stk som skal feire jul :) Det blir siste julaften vi feirer "borte" til neste år har vi bonusdatter og et barn til så da blir vi hjemme hvert år etter det. Orker ikke å drasse med alle pakkene og så kan vi ta alt i eget tempo :)
1. Juledag: Deilig julekveldsmat hos mine foreldre
2. Juledag: Stort juleselskap med hele slekta til mamma. Blir vel 40 - 50 stk. Vi samles annenhvert år :)
3. Juledag: Har vi en tradisjon om at vi samles gode venner, spiser god middag og spiller brettspill. Mye latter og moro!
Romjula: Skal vi slappe av, Daniel skal i barnehagen 2 av dagene så jeg kan skrive bachelor på dagtid. Så skal vi ut på tur en dag alle fire og kose oss :)
Nyttårsaften: Skal vi kose oss hjemme og slappe av med en god film :)

Gleder meg masse til å tilbringe masse tid med familie og venner :)

Skogsfrua skrev:
Lillejulaften: Lillegutt en liten tur i barnehagen. På kvelden skal vi til mine foreldre og spise brennende kjærlighet (fast tradisjon siden jeg var lita).
Julaften: Skal vi til min lillebror og samboer, der blir vi 11 stk som skal feire jul :) Det blir siste julaften vi feirer "borte" til neste år har vi bonusdatter og et barn til så da blir vi hjemme hvert år etter det. Orker ikke å drasse med alle pakkene og så kan vi ta alt i eget tempo :)
1. Juledag: Deilig julekveldsmat hos mine foreldre
2. Juledag: Stort juleselskap med hele slekta til mamma. Blir vel 40 - 50 stk. Vi samles annenhvert år :)
3. Juledag: Har vi en tradisjon om at vi samles gode venner, spiser god middag og spiller brettspill. Mye latter og moro!
Romjula: Skal vi slappe av, Daniel skal i barnehagen 2 av dagene så jeg kan skrive bachelor på dagtid. Så skal vi ut på tur en dag alle fire og kose oss :)
Nyttårsaften: Skal vi kose oss hjemme og slappe av med en god film :)

Gleder meg masse til å tilbringe masse tid med familie og venner :)

Høres ut som en spennende jul og romjul. Hva er brennende kjærlighet?

Vi skal feire hjemme hos oss sjøl, dattern til samboeren skal være her (4 år gammel) og mamma'n min kommer. Det blir godt. Vi skal som vanlig ha ribbe og alt det gode som hører til. Jeg skal prøve og ikke fråtse, da jeg leser alle steder om hvordan gravide bør spise i jula....huff.

Monolit skrev:

Høres ut som en spennende jul og romjul. Hva er brennende kjærlighet?

Vi kaller det brennende kjærlighet, noen kaller det hyrdepai, vi lager den med kjøttdeig som vi blander inn i slik orientalsk gryte, så et lag med potetmos og så ost på toppen.. Så 45 min gratinering i ovnen :) Nomnom :)

Back
Topp