Jula i år

Sjasmin

Elsker forumet
I år har jeg bestemt at det skal bli en stress fri jul!

Det skal selvsagt være rent, pyntet og alle skal få gaver.

Men jeg skal IKKE bake 7 slag. Kjøper noe samt bake en ting. Skal mest bort i jula så ser ikke behovet og mini bryr seg ikke.
Jeg skal vaske gulv, IKKE tak/ vegger/ og i hver krok og krok.
Jeg skal IKKE lage pakke kalender.
Vi skal IKKE ha julaften her som vi pleier.
Eller 1. dag, 2.dag eller nyttår.
Så i år skal vi kose oss med et halv rent hus, kjøpe kaker,'masseprodusert kalender og en mamma som er avslappet. Ah.... Gleder meg!

sånn blir det nok her denne jula også[:D]

blir masse likt hos oss også, jeg er syk så formen tilsier ikke att jeg kan drive å vaske, styre å herje over alt...men jeg skal pynte fint til jul å kose meg masse med familien min[;)]

Godt vi er flere!!!

ORIGINAL: **vimsa**

blir mye av det samme her og!
Rundvasken tar jeg til våren har jeg funnet ut, når jeg kan slenge ting ut mens jeg vasker. Bake gjør jeg ikke, det blir jo ikke spist uansett. Nei, jula handler om å kose seg! [:)]

Så bra!
Jeg har aldri vært av den stressa juletypen jeg da. Har tatt det meste med ro og bare kost meg. Vasking gjør vi som vi pleier ellers i året, + at mannen har som tradisjon fra han var liten gutt av å skure hele kjøkkenet (han gjorde det for moren sin fra han gikk på barneskolen) Helt greit for meg [;)]

Mange gaver er i boks, og jeg koser meg med å kjøpe dem og pakke dem inn. Er over halvveis alt, og vet ca hva jeg skal gi til resten. Å pakke inn gaver elsker jeg, så en ettermiddag med julemusikk, røkelse, fyr i peisen og min egen vakre sangstemme ([8D]) gleder jeg meg like mye til hvert år.

Julekaker er jeg ikke veldig glad i. Innførte cookies-tradisjon i fjor, og de falt i smak hos alle som var her. Fortsetter med den. Skal sammen med en stor gjeng der noen flere har barn der vi skal bake pepperkaker og spise grøt. Ellers blir det marsipanlaging med moren min, og muligens noe annet småtteri jeg lager her hjemme. Jeg koser meg med å bake jeg, så gleder meg [:D]

I år skal vi ha både julaften og 1. dag hos oss. Svigers fikser pinnekjøtt til julaften, kålrabistappa lager jeg hos moren min for å få den perfekt. Middagen 1. juledag er mannens oppgave [:D]
Det blir litt styrings og ordnings, men jeg liker det, og blir ikke sliten av å tenke på det. Bare gleder meg til alt jeg!

Og forresten, pakkekalender til Maiken er i boks. Kjøpte en stor duplo som jeg har delt opp i 21 gaver. De pakket jeg inn i går (med julemusikk på, fyr i peisen og røkelsen på....selv i november [;)]), så alt er klart til å henge på kalendern.
November og desember er en herlig tid syns jeg, og det viktigste er at hver og en finner ut av hvordan alt med jula kan gjøres på en best mulig måte for dem [:D]

Back
Topp