Jul!!

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Jeg gleder meg som et lite barn.he he:D
Hvordan ligger dere ann med forbetedelsene jenter?

Har selv kun å vaske gulv og lage siste ladning med krumkaker, pepperkaker og ristopper:)
Tar bakinga ikveld og gulvvasken imorgen.

*nynner på snømannen kalle*
Skulle bare ønske det kom litt snø snart:confused:
 
Skal akuratt til å begynne med julevasken :) foreldrene mine og svigers kommer her på julaften, så alt må være klar. Mamma skal ta med julekaker. Julematen er handlet inn. Må handle litt på tirs/ons å kjøpe litt taco til lille julaften. Håndball finalen kl 17 så blir det å sette opp og pynte juletreet når den er ferdig :D
 
Skal vi se, mangler å rydde ganga og badet og kjøpe juletre(!). Jeg jobber i morgen, tirsdag og julaften dag. Vi skal til svigersøsters familie og feire, det er skjønt å slippe styret:)
 
Vi skal ut i skogen og hogge et juletre i morgen. Og pynte det en av dagene. Så skal vi lage marsipan og kanskje noe konfektgreier. Og pakke inn julegaver, det liker jeg godt å sitte og pusle med :) Men må vel rydde og det der også da, uff ... liker ikke det fullt så godt.
 
Hoho, driftige damer! Jeg må pakke ferdig og så kjører vi østover i morgen tidlig etter UL kl 8 :) skal være hjemme hos mamma og svigermor hele jula, ikke en kake å bake eller et tre å pynte ;)
 
Her er det julevasken og handling og pynting av stua og få tre i hus som gjenstår.... Men, drøyer julevasken til det siste siden vi har en 2-åring i hus. Det sammme med juletreet , som sikkert er sykt stilig å rive ned/plukke ned all pynten. Pynting av stua tar jeg etter julevasken, og vil ha litt friske blomster til det. Og så juletre fikser mannen lille julaften. Og så skal vi jo til svigers julaften og 1.juledag, så vi slipper unna verste handling og matlaging.
 
Jeg er ferdig med julegavene og det er det. Selvfølgelig har både jeg og 2 åringen fått feber og jeg har spydd konstant siste tiden så blir ikke mye julefeiring i år. Var faktisk lettere i 2013 med 1 mnd gammel baby.
 
Skal snart levere siste gavene, og julevasken tar jeg 22. Eller noe :) ligger greit ann i grunn :)
 
Jeg hadde ambisjoner om tidenes jul i år. Den måtte skrinlegges da formen ikke er til å skryte av!!

Nå er lista lagt sånn ca 2 cm over bakken, og da er jeg nesten i mål. Noen rom igjen i huset som må vaskes. Noen småpakker til ungene som må kjøpes inn:)

Ellers er huset pyntet, gaver levert til familien min og i morgen reiser vi til Svigers for å feire. De bor et stykke unna, så vi blir der til 3 juledag.

I år er jeg sååååå glad for å slippe å ha jul her hjemme! Skal BARE ligge på sofaen og slappe av!!!
Dønn sliten, gørr kvalm og et bekken som krangler skikkelig.
Men - herlighet så jeg gleder meg til jul:) :)
 
Har laget julekaker, handlet tre. Mangler litt matvarer og rydding samt litt julepynt. Med en liten som er utrolig mammadalt og skikkelig klengete for tiden får jeg ikke mye tid til å gjøre så mye men satser på at gubben kan være litt mer med å hjelpe enn han har vært til nå.
 
Har vært så dårlig helt fram til nå, og har ikke fått sendt noen av gavene (da de er hjemmelagde og jeg ikke fikk lagd dem før ca en uke siden) eller julekortene til svigerfamilien. Jeg har fått bakt litt men har enda et rom igjen å vaske. Jeg er glad for at vi bor og feirer jul hjemme hos mamma og de i år, da er det ikke bare på meg og mannen - da hadde det ikke gått i år! Haha. Gleder meg til jul nå som jeg føler meg bedre. Håper bare at de jeg skal gi gaver til ikke forsmår, hehe :)
 
Vi har pakket gaver og hogd og pynta juletre, og nå ligger jeg utslått og utslitt på sofaen i mørket og ser på lysene i treet ... så fint :)
 
Back
Topp