• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Jul... Styrer dere mye?

CamillaN

Glad i forumet
Er dere godt i rute til jul jenter?
Her holder vi freeeemdeles på å bytte etasje, men vi bor oppe, og når vi da har bad, kjøkken, soverom og stue oppe - er vi skikkelig trege med å få gjort siste rest! ;o)

Har jo vasket bak og rundt alt vi har satt på plass, slags julevask. Har skuret kjøkkenet og ikke minst kjøleskapet, og kommet rimelig godt i orden syns jeg.... Ellers så er pakkene nesten klare. Gjenstår bare små innkjøp-og det er en deilig tanke!

Hverken sambo eller jeg er kjempe julesosiale, så vi kommer ikke til å ha fullt hus på noen måte i julen, annet enn venner og kjente som kanskje svinger innom, så det blir lite julebakst. Regner med at jeg kjøper inn noen "jukse.kaker" slik at man har litt om det skulle knipe. Ellers så pleier vi begge å spise mindre i julen, men handler alltid masse mat allikevel....

Hihi... Dette var nå egentlig fullstendig meningsløst, men skriv gjerne litt om hvordan dere forbereder til jul ;o)

Har hengt opp en julestjerne, og så har emily endelig fått viljen sin og fått satt opp noen lys utenfor... ellers er det lite som minner om jul her ja!! Har jo ikke tid til å pynte noe heller egentlig! Men vi har avtalt at til helgen skal vi pynte litt til, og rydde hele leiligheten, så vi kan kose oss den siste uken før emily reiser til porsgrunn for julen [:)]

Her har vi faktisk TO julestjerner(kjøkkenet og spisestua), og til og med et lilla kubbelys i anledningen advent ;o) For ikke å glemme en kjempe fin(falsk) bukett jeg har med julestjerner!

hehe - så flink du er!! [:D] jeg har forresten også en sånn adventskrybbe emily fikk av farmoren sin i fjor, hvor vi setter opp en ny ting hver dag samtidig som vi leser i en bok... veldig koselig [:)] og så har hun sin faste prinsessekalender hengende langs den ene veggen i stuen, men den er ikke så veldig julete da, for det er med knall rosa glitter! hehe [8D]

Jeg har mange gaver igjen....[:o] Hvet hva jeg skal kjøpe til de fleste da [;)] Nei gidder ikke styre så mye... Skal ikke bake mer enn kansje toppen to sorter kake.. Huset trenger en julevask også..[&:][:D] Pynte treet lillejulaften (kansje litt før) [8D] Neste helg skal jeg ha "åpen stall" her hjemme med ridning, risengrøt, saft og kaffi [:D][:D][:D] Det blir koselig!! [:)][8D][;)][:D]

Ja, dere er nå flinke dere! Her er det ikke mye som minner om verken jul, advent, hummer eller kanari. Har satt opp adventstaken med lilla lys i, men thats it [&o] Har liksom ikke hatt tid til det...løgn...ork [;)]

Nja.. styrer og styrer. Har fått frem julestjerna og 7 armet lysestake, lilla duk og advenstake med lille lys på bordet. Har et lass emd julegaver som står ferdiginnpakket her![:)] Har 4 gaver igjen men de blir kjøpt i løpet av uka[:)]  Skal i løpet av uka/til helga få frem resten av julepynten, skal ikke bake noe tror jeg,er ikke noe baker jeg[;)] Men får noen fulle kakebokser med mormor da[8D]

Gleder meg til jul og har aldri vert så i rute som jeg er i år! Skal bli deilig å nyte siste uka i stedet for å stresse med alt mulig[:)]

kaker pleier jeg å hente til muttern, og det er også dit vi skal i julehelga... Har satt opp adventsstaker i stuavinduene og stjerne, og 4 lilla lys selvsagt, og så var jr og jeg ute og shoppa noen julestjerner.

har vært å henta granbar i dag og tatt ned kosekassen fra loftet, så nå kan jeg sette sammen juedekorasjonene, ellers bare fyrer vi i peisen og drikker gløgg.

Det blir så bra så, og jul blir det nok i år også....[:D]

Jeg er ikke av den stressa typen. Jula kommer selv om ikke alle rom er nedvaska. Har planer om å vaske ned kjøkkenet, hvis jeg har tid og ork. Tar med grovrent fra jobb. Vifta har jeg vaska. Blir sliten av å se alle rundt meg styre med den der nedvasken jeg, så jeg tar det ikke høytiddelig. Mye bedre å vaske ned til sommeren når man kan lufte skikkelig samtidig. Jeg skal ha to uker ferie fra fredag, så da blir det kanskje vaska litt...

Ellers er alt utenom treet ferdig oppsatt. Alle julegaver er pakka inn utenom et par, som ikke er kjøpt inn.

Julabaksten får jeg hos baker'n!!

Har ikke gjort så mye som jeg pleier......på denne tiden ifjor hadde jeg vasket ned kjøkken, tak og vegger. Var fedig med julegavene, ferdig pynta til jul, bakt MINST syv sorter julekake++mye julegodter. Da gikk jeg på skole og hadde eksamen, reiste rundt på juleturnê+at jeg var temmelig høygravid!!! Dette året går jeg hjemme og loffer med vesla, og ingenting blir gjort!! Ferdig med julegavene da og pynta litt til advent, men ellers ingenting!!

julegradinene er oppe i stua og på kjøkkenet.adventstakene er oppe på kvistvinduene,nede i stuevinduene er det ei stjerne og noen tre som lyser i alle greinene[:D]stjerna på kjøkkenet er d ennå ikke komt pære i..så vet ikke om jeg får d heller[8|][8D]skal kjøpe sånne julekuler med lys og ha i det lange vinduet i entreen,adventsstaken er på bordet med røde lys i[;)]er tom for lilla,så ikke husket å kjøpe nye[8D]noen nisser og snømenn har funnet veien ut i stua,fått kjøpt noen julestjerner,men juledukene kommmer ikke på plass ennå[8D]
jule nedvaskinga ser d ikke ut som blir så mye av..fått vasket gulvet på badet og i ganga..men thats it..så må vel få vasket de andre gulvene å..og baderoms innredninga og kanskje kjøkken innredninga.og litt støvtørking frem mot jul,og treet kommer inn 22 eller 23des[:D]
er ikke ferdig med pakkene nei[;)]oi..ble langt dette[:D]

Back
Topp