Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gården? Åhh, har dere gård? Jeg er selv odels jente, og oppvokst på gård
Jeg må alltid lage hjemmelaget marsipan og avhengig av sjokkiskalender som guttungen
Ja, vi er så heldige at vi har overtatt slektsgården til mannen min Krever sitt mtp vedlikehold da vi begge jobber med noe helt annet Men har en skikkelig handyman, så det er ikke noe problem Det fine er at gården ligger supersentralt men likevel for seg selv. Så det er vårt pusterom i hverdagen
Må nok legge ut noen julebilder etterhvert, men det er julenek i epletrærne, store stjerner i alle vinduer Rødt, grått og hvitt! Stas altså
Skal også forsøke meg på hjemmelaget marsipan dette året jeg også Har du noen gode oppskrifter på lur?
Det høres rett og slett helt fantastisk ut! *sjalu,hihi* Min mor og far bor på gården enda da, men den vil nok desverre ikke gå i arv Selv har jeg slått meg til ro i Bergen med en bergenser og som bergensere flest er han ikke villig til å flytte på seg Vel, jobbmulighetene hadde heller ikke vært de beste for han da Jeg har fortsatt et lite håp om at min skjønne lillesøster kan og vil overta gården! Slik det er i dag er det desverre boplikt, så det er heller ikke mulig for min mann og meg å kjøpe for så evt.å leie ut... Men men, den tid den sorg...
Marsipan ja, jeg er virkelig en stor marsipangris Min marsipan er ingen hokuspokus, kun mandler, eggehviter og melis. Men et lite tips er å tilsette noen dråper sitronsaft. Da holder marsipanen seg lenger
Å vilken härlig tråd jag älskar jul och allt som hör till för mej är det bl.a. tradition att alltid äta lucia frukost tidigt på morgonen till luciatåget på tvn. Då är de lussebullar och varm choklad. Iår SKA jag börja med gaverna i tid, de ska jag klara
Ja, vi måtte liksom ta noen valg når vi bestemte oss for å bosette oss her. Det er boplikt og driveplikt. Så vi har alliert oss med noen fantastiske bønder i nærheten som driver gården for oss Må ærlig innrømme at jeg savnet litt "gata" men med årene har jeg blitt særdeles glad i plassen
5 min til alt med bil. 5 min å gå til tog/buss, 2 min til barnehage (den fikk vi jo selvfølgelig ikke plass i da) Det eneste er at mannen må kjøre ca 25 min hver vei til jobb. Men det fikser vi selvfølgelig.
Men jeg sier bare BERGEN!! Det er jo virkelig Norges flotteste by! Det må jeg si Mannen min har jobbet en del i Bergen, så på noen av turene ble jeg med, for det er rett og slett bare så ufattelig fint der Så vi leker litt med tanken at vi kanskje en gang i livet vårt (når vi blir gamle og grå) flytter til Bergen
Bor dere sentrumsnært eller? Drømmen er jo (dårlig med navn) der ved den gamle brannstasjonen ligger og litt opp i høyden til venstre for fløyen liksom, men der er det svinedyrt Men elsker de gamle flotte gatene og høye husene
Da ligger gården deres virkelig sentralt til Det gjør forøvrig den hvor jeg er oppvokst også
Der du/dere mener er Kalfaret Utrolig mye flotte hus der ja,og dyre som du sier
Vi har bosatt oss på Minde,på løvstakksiden. Gode og flotte turmuligheter Kort vei til byen, dvs. 10 min med bilSkole og barnehage i gåavstand Kjøpte eneboligen for et halvt års tid siden, og etter dette har det vært mye oppussing Noe vi forøvrig holder på med enda Ting tar tid, men det er fantastisk å skape hjemmet til sitt eget