Jul & Juletradisjoner

Løveunge

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Endelig er 1. Desember her :happy:

Tenkte det hadde vært koselig å høre om deres juletradisjoner. Noen som har lyst å dele?xsmile14
Er det noe spesielt dere gjør hver advent og jul?
Noen tradisjoner dere har tatt med dere fra deres egen barndom, og kanskje dere har noen nye som dere selv har innført?

Årets adventstid blir nok muligens annerledes for flere av oss grunnet koronasituasjonen og tiltak som følger med den, men håper likevel at dere alle får en fin førjulstid ☺️❤️
 
Her har vi enkle sjokoladekalendre og rampenissen som bor på loftet, ser han aldri.. Vi har også adventbok som vi leser hver kveld. Ellers er det ekstra kos me stemningen i huset, duften og litt julefilmer på søndag :Heartred jeg liker advent tida nesten bedre enn romjula :Heartred åsså er jeg barnehagelærer og tia er helt spesiell i barnehagen :love7
 
Her har vi enkle sjokoladekalendre og rampenissen som bor på loftet, ser han aldri.. Vi har også adventbok som vi leser hver kveld. Ellers er det ekstra kos me stemningen i huset, duften og litt julefilmer på søndag :Heartred jeg liker advent tida nesten bedre enn romjula :Heartred åsså er jeg barnehagelærer og tia er helt spesiell i barnehagen :love7

Så koselig! Enig med at førjulstiden er noe eget. Julefilmer, kakao, julelys, musikk ☺️
 
1. søndag i advent eller 1. desember (den datoen som kommer først) pynter vi huset til jul, da er som regel de fleste julekortene sendt/levert. Så da bruker vi desember på å pakke inn gaver, ev. kjøper hvis vi ikke er ferdig. 3. søndag i advent pyntes juletreet. Lillejulaften får mini åpne et par julegaver, etter han har lagt seg er det Grevinnen og hovmesteren. Julaften spiser vi deilig frokost, så får mini åpne noen gaver på dagtid, vi ser julefilmer/-program på TVen, middag og så litt gaver hvis vi rekker det. 1. juledag åpner mini resten av pakkene, dette gjør vi rett og slett fordi det er så flaut mye gaver at han ikke rekker alt julaften.. I romjulen er det normalt noen juleselskap, men det blir det ikke i år naturligvis. Så er det en tur å bytte gaver hvis noe skal byttes. 31. pakkes julen ned igjen og vi er klar for et nytt år!
 
1. Desember, eller 1.søndag i advent er alle staker og stjerner oppe, utelys tent og så starter vi jula med julebrus, pepperkaker og gløgg og julefilm på tv. Vi er av de som venter med å kjøpe julevarer :hilarious:
På denne måten syns jeg det blir ekstra stas når jula kommer :) I år satte jeg opp lysene riktignok tidligere.. Kos med lys i mørket <3 Hver søndag pynter vi litt og litt.. Og lillejulaften pynter vi juletreet sammen :)
 
Her har vi enkle sjokoladekalendre og rampenissen som bor på loftet, ser han aldri.. Vi har også adventbok som vi leser hver kveld. Ellers er det ekstra kos me stemningen i huset, duften og litt julefilmer på søndag :Heartred jeg liker advent tida nesten bedre enn romjula :Heartred åsså er jeg barnehagelærer og tia er helt spesiell i barnehagen :love7
Så koselig :Heartred
 
1. Desember, eller 1.søndag i advent er alle staker og stjerner oppe, utelys tent og så starter vi jula med julebrus, pepperkaker og gløgg og julefilm på tv. Vi er av de som venter med å kjøpe julevarer :hilarious:
På denne måten syns jeg det blir ekstra stas når jula kommer :) I år satte jeg opp lysene riktignok tidligere.. Kos med lys i mørket <3 Hver søndag pynter vi litt og litt.. Og lillejulaften pynter vi juletreet sammen :)
Veldig koselig :love7 Helt enig i at det er kos med lys i mørket, spesielt nå i disse spesielle tider! Utelysene får henge litt ekstra i år (eller neste år) kjenner jeg :Heartred
 
Pynter 1 desember/ første søndag i advent. Baker julekaker i adventstia. Juletreet kommer opp noen dager før julaften. Lillejulaften spiser vi risgrøt til middag og lager marsipan. :happy:
 
Baker julekaker allerede fra slutten av november:). De siste årene har de faste slagene vært kakemenn,krumkaker, smultringer og kokosmakroner. Baket mange fler slag når vi vokste opp, men i voksen alder så har det vært naturlig å bare bake de vi vet vi spiser. Har de siste årene sammen med mannen min og svigermor vært på julemarked i desember:). Ellers har vi tenkt å lage noen nye tradisjoner fra i år å ha julestrømpe igjen, noe ingen av oss har hatt siden vi var små. Vi har også de siste årene hogd eget juletre, noe jeg vokste opp med også:).
 
Back
Topp