jul i svingen i dag

Travel mamma

Gift med forumet
noen som kan si meg hva barna skal lære av de slemme jentene som kastet ting og jaget hu lille jenta (husker ikke navnet) rundt på senteret. sambo synes ikke det var noe å vise på barnetv.

Jeg reagerte på at de aka rett over veien på slutten jeg[X(]

Si meg... får barna deres se Emil, Ronja Røverdatter o.l?

Hvorfor skal de ikke vise sånt..?
Det skjer jo faktisk...`??
Syns det er helt ok de viser sånt,barna må lære at alle ikke er gode og snille,og at barn faktisk er ganske så stygge avogtil.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Syns det er helt ok de viser sånt,barna må lære at alle ikke er gode og snille,og at barn faktisk er ganske så stygge avogtil.

må si meg enig her...det er reelle tema...

får se ja men har ikke hjemme.. så mi har ikke sett ronja røverdatter. men julekalender på tv skal jo være koselig , noe annet om du setter på en film der du vet innholdet og kan velge selv

Fordi man ikke alltid skal lære noe hvert sekund av barnetv men også underholdes, som feks spenning, drama og action. Og dette er ikke verre enn barne tv ellers i året er. Var jo skummelt med de hestene også, men barn liker spenning de også....

Og hva med hun der ufordragelige jenta da..?
Hun er jo heller ikke noe å vise da..?

Nei jeg syns det er flott de ikke bare glaserer og pynter...

Vel, greit at det er litt kjedelig. Men snuppa her sa faktisk ; de jentene var ikke noe snille! Men man må være snill mot hverandre [:)]

enig med du[;)]

Var jo ikke koselig, men reagerte ikke på at de viste det. Handler vel litt om at man kan bli skikkelig skremt og kjenne på både spenning, redsel og lettelse[:)]

Enig... Tror de lærer å kjenne litt på seg selv av å se slikt jeg... Empati f.eks[;)]

herregud da var det ikke en sånn tråd igår også da?
det er bare barnetv.
tror ikke barna lærer så forferdelig mye av det som di ikke kan fra før..
skal di bare se på tegnefilmer som teletubbiene som ikke har noe som helst med realitet å gjøre da eller?[8D]

Synes den "julenissen finnes ikke" er MYE verre! Den likte jeg ikke!!

ORIGINAL: maryjoleen

herregud da var det ikke en sånn tråd igår også da?
det er bare barnetv.
tror ikke barna lærer så forferdelig mye av det som di ikke kan fra før..
skal di bare se på tegnefilmer som teletubbiene som ikke har noe som helst med realitet å gjøre da eller?[8D]

Virker som om noen mener det ja..[8D][:)]

Har gått media, og pensumet mitt i sosiologi nå handler om hvordan TV påvirker barn.. Dårlig moral på TV er statistisk sett med på å forsterke får egen GODE moral![:)]  (ville bare nevne det, selv om jeg også har reagert på en del i jul i svingen[:)])

ORIGINAL: tia85

Synes den "julenissen finnes ikke" er MYE verre! Den likte jeg ikke!!

jaaaaaaa[8D]
åså når di synger: kansje nissen er noen du kjenner...
er det ikke meninga di ikke skal kjenne igjenn nissen da?

Ser man barnetv med barna, er det jo bare til å ta opp temaene som man stiller litt spørsmål ved.
Disse temaene er jo vanlige hendelser, som det kan være veldig lurt å ta opp[;)]

Back
Topp