Jul alene uten barna

• Trådstarter Trådstarter Lei meg
  • Opprettet Opprettet
L

Lei meg

Guest
Kort fortalt: Felles barn, skilsmisse, gode venner. Siste 6 årene har BF, barna, jeg og deler av min familie feiret julaften samme, og 1 eller 2 juledag har BF tatt med barna til sine foreldre og blitt der til dagen før nyttårsaften. Nyttårshelgen har dem alltid vært med meg siden han hvert har fest med gjengen på nyttårsaften. Så romjulen har jeg ikke tilbrakt med barna mine noe særlig, og barna mine har heller aldri feiret julaften med besteforeldre på farssiden (de har vært invitert hit flere ganger, men vil ikke være i nærheten av meg)
Nå har BF bestemt at til jul i år skal han og barna feire med hans foreldre hjemme hos dem. De drar dit 22 og kommer hjem 27. Barna vil også dette, forstålig nok (de er store nok til å forstå). Jeg spurte om jeg kunne få komme en tur på julaften, men det ønsker ikke hans foreldre.
Har noen av dere noen gang feiret jul uten barna deres etter en skilsmisse? jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal komme gjennom det eller takle det. Bare tanken på jul får meg til å strigråte akkurat nå.
Føler dette er litt bittert, BF har alltid vært velkommen til meg og min familie for å feire jul. Egentlig har det vært en selvfølge. Overnattet fra julaften til 1 juledag har han også. Også skal det nå bli slik at jeg får beskjed at jeg ikke er velkommen til hans foreldre. De har ikke noe imot meg, og vi er ikke uvenner. Men som dem sier "skilt er skilt, julen feires kun med familie og du er ikke endel av vår familie lenger".

Min familie er en historie for seg selv, uten at jeg kan gå inn på det her og nå, men det blir ikke feiret jul med noen av dem i år, uansett. Er bare 3 igjen, veldig liten familie. Eneste jeg har.
så sånn er det. alene på julekvelden. Hele jula egentlig. sliter virkelig bare med tanken. er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal komme meg gjennom dette uten å gå helt i kjellern?

Altså jeg har feiret jul uten barna mine, men jeg har ikke vært alene. Jeg har feiret med familie uansett da. Men syns det er smålig at du ikke får komme innom å hilse på barna dine pga farmor og farfar altså! Jeg er hjertelig velkommen hos mine eks svigerforeldre, men for meg hadde det vært veldig unaturlig. Jeg hadde ikke noe fantastisk forhold til de når de var mine svigerforeldre. Det var nå greit nok å sånn var det med den saken. Syns de er smålig å sær...

Stor klem til deg:Heartred

Dette syns jeg var en latterlig holdning av disse menneskene? Hvis de ikke har noe i mot deg burde de jo selvfølgelig la deg komme å hilse på barna dine, og har de noe i mot deg burde de likevel sette det tilside for barnas del..
jeg syns forsåvidt far også burde på banen her å la deg få treffe ungene..

Jeg har feiret jul uten min datter flere ganger dessverre. Men jeg har alltid truffet henne på formiddagen og fått sagt god jul osv. Jul uten barn er forferdelig tungt, og jeg tror det er vondt for ungene også, de vil selvfølgelig treffe begge foreldrene sine på julaften..

Kan ikke du og eksen feire jul sammen da? Sammen med barna
Det var det vi gjorde i fjor, og var forsåvidt planen i år også. Men så fikk han det for seg at han vil ta med barna å feire med sine foreldre. Og jeg har ingen problemer med å forstå det. Han har ikke feiret med sine egne foreldre siden eldste var 2 år, da var vi hos dem, men ikke feiret med dem på 8-9 år blir det nå da. Av ymse årsaker som ikke er viktig å forklare her. Og barna vil feire med farfar og farmor, det har jeg ingen problemer med å forstå eller godta, og jeg skal på ingen måte stå i veien for det. Er jo bare trist at dem ikke har feiret sammen før. (eldste har, men ikke de to andre) besteforeldrene har blitt invitert hit, uten å ville komme.men ungene har aldri blitt invitert til dem til julaften før, har alltid vært romjulen hos dem anyway.
problemet mitt er i bunn og grunn hvordan jeg skal overleve jula fra 22 til 27 desember.og da spesielt julekvelden.ingen familie og ingen barn :( :( :( :( :( :(

Det var det vi gjorde i fjor, og var forsåvidt planen i år også. Men så fikk han det for seg at han vil ta med barna å feire med sine foreldre. Og jeg har ingen problemer med å forstå det. Han har ikke feiret med sine egne foreldre siden eldste var 2 år, da var vi hos dem, men ikke feiret med dem på 8-9 år blir det nå da. Av ymse årsaker som ikke er viktig å forklare her. Og barna vil feire med farfar og farmor, det har jeg ingen problemer med å forstå eller godta, og jeg skal på ingen måte stå i veien for det. Er jo bare trist at dem ikke har feiret sammen før. (eldste har, men ikke de to andre) besteforeldrene har blitt invitert hit, uten å ville komme.men ungene har aldri blitt invitert til dem til julaften før, har alltid vært romjulen hos dem anyway.
problemet mitt er i bunn og grunn hvordan jeg skal overleve jula fra 22 til 27 desember.og da spesielt julekvelden.ingen familie og ingen barn :( :( :( :( :( :(

Kjipe eks svigerforeldre.. kanskje eksen din kan spørre om du kan bli med? Altså for barnas skyld?
Utrolig smålig gjort

Enig med de over, utrolig lite generøs og lite varm ex svigerfamilie du har. Hvis du og faren klarer å holde en så fin tone dere i mellom at dere kan feire jul sammen, hvorfor skal de komme og lage problemer.. noen folk plasserer seg selv i midten uansett...

Det der hadde jeg faen ikke funnet meg i...! Enten så feirer dere alle sammen ilag eller så kan farmor og farfar stikke dit peppern gror å feire jul aleine- det er dine og fars barn og ikke FAEN om jeg hadde latt EKS-svigerforeldre få bestemme over meg og mine barn på den måten.

Syns det er litt dårlig av eks-svigers å ikke ønske deg velkommen. Etter bruddet her feiret vi hos min mor- men han var hjertelig velkommen. Nå, når hun er større har hun stort sett fått valgt selv hvor hun vil feire- så da har det blitt hos meg, men i år ønsket faren og farmora å feire med henne (godt forståelig) så da blir jeg alene. Har heldigvis muligheten til å jobbe julaftenen, men har blitt invitert til foreldrene til min nye kjæreste...
syns du skal snakke med barnefaren å kanskje finne en løsning- tror nok barna også hadde satt pris på om dere feiret sammen. Ikke greit av de å nekte deg det syns jeg..

Så smålig av dem. De har ikke noe imot deg, men nekter deg å komme innom fordi skilt er skilt? For en stusselig holdning de har! De burde klare å sette sine teite meninger til side og heller tenke på hvor hyggelig det hadde vært for barnebarna å kunne feire med både mammaen og pappaen sin.

Her er det slik at vi feierer jul med barna. Så om min familie eller min x sin familie ikke ville ha en av oss der, da hadde vi og barna vært hjemme og feiret sammen.

Altså, men nå snur han jo alt på hodet, og da bør det gå begge veier. Er ikke du velkommen dit på julaften bør du få de 1 juledag, og så kan han ha de til nyttår.
At han bruker å feste på nyttårsaften er ikke ditt problem.

Det er fint at dere har et godt samarbeid, men om det hele tiden betyr at det går ut over deg er det heller ikke bra. Syns dere skulle snakket litt ordentlig om dette.

Og egentlig: hvem vil feire jul hos en så lite smidig familie? Vi har alltid en gjest eller to til jul hos oss. Utenom familie.

Jeg ville snakket med noen venner og funnet noen andre å feire med. Aldri vært i en sånn situasjon selv, men kan med hånden på hjertet si at jeg gladelig hadde tatt inn en ekstra hvis det var en venninne av meg som var i din situasjon. Håper det ordner seg :)

Kanskje finnes det en frivillighetssentral eller et suppekjøkken el som trenger hjelp på julaften?

Og uansett hvor godt forhold jeg selv også har til eksen, så vil jeg med hånda på hjertet ikke feire jul med hans familie :P Selv om han skal feire med min familie i år.

Back
Topp