Juhuu...*oppdatert - jm-time*

lillasmurf

Elsker forumet
Idag fikk vi brev fra NAV om at permisjonssøknaden vår har blitt innvilget.[:D] (tok 3 uker det gitt...)
Så nå har jeg offisielt fødselspermisjon fra 20/4 - 27/12-10..[:D] Godt å vite at det er i boks!
I morgen skal vi til jordmor - 2. timen min hele dette svangerskapet...[8|] Har noen sommerfugler i magen ja... Og lurer på en masse...hehe..
Kommer nok en oppdatering i morgen på hvordan det har gått...er spent.[8D]

Idag var jeg hos jordmor, for andre gang hittil i svangerskapet.[:)] En annen enn den jeg egentlig begynte hos pga at vi har flytta til en annen kommune osv... Mye styr! Var veldig koselig den jordmora her![:)]
Hun lurte litt på hva hun kunne gjøre for oss idag, hva vi ønsket. Så vi fikk en full kontroll.[:)] (mannen var også med).
Blodtrykket mitt hadde økt litt - til 130/70. Urinprøven viste litt utslag på proteiner[:'(], og sammen med ødemene i anklene og fingrene mine spurte hun om jeg hadde noe hodepine eller andre tegn på SF. Det har jeg ikke, men jeg skulle likevel være obs siden min mamma hadde SF da hun var gravid med meg. (jeg ble tatt med ks 2,5 mnd. før termin pga. det). Så hun syns jeg burde følges opp litt ekstra. Fastlegen min mente nemlig for en stund siden at SF ikke er arvelig - noe jeg alltid har hørt at det er.... Hun ringte også føden for å spørre ang. måling av bekkenet mitt siden jeg er så lav. Det var ikke vanlig lengre å måle (det visste vi), men vi skulle likevel følge opp litt framover.
Symfysemålet var steget jevnt med kurven min - 33 cm. (34 + 3 idag).[:)]
Ellers fikk vi høre hjertelyden til lillegutt - han hadde det fint. Hun kjente på magen og han ligger med hode ned og er festet.[:D] Ligger ikke langt nede i bekkenet enda, men er på god vei nedover. Stikkingene jeg har kjent i lysken er nedpress.[;)] Han ligger på høyre side i magen så er derfor jeg kjenner det så godt i venstre lyske. Tror også hun fikk trigget litt da hun kjente etter hode osv[8D], for har hatt noe helt forjæ**** vondt i venstre lyske og skambenet etterpå. Var ikke kost å gå i butikken![&:][:(]
Fikk beskjed om å ta det rolig, og ikke se så mye på tv eller lese. Ta et par pauser om dagen og drikke litt mer vann.[:)] I det store og hele veldig fornøyd med timen!![:)] Skal tilbake igjen alledrede neste fredag.[:)]

wow, det gikk fort [:D] Deilig og ha det i orden da, jeg går bare og venter på brev fra dem selv jeg :)

Lykke til hos Jordmor i morgen da
[:)]

Klemmer[;)]

ORIGINAL: Lussa88

wow, det gikk fort [:D] Deilig og ha det i orden da, jeg går bare og venter på brev fra dem selv jeg :)

Klemmer[;)]

Ja, helt overraska jeg! Var veldig sikker på at det var noen papirer dem manglet da jeg så brevet med NAV sin logo på...hehe... Så måtte sjekke noen ekstra ganger at det var mitt navn som stod på brevet da jeg leste det.[8D][:D] Er jo ikke akkurat bortskjemt med at NAV er kjappe...[:D]haha!!

Takk![:)] Håper jordmor har svar på alle spørsmålene mine..

Så heldig du er! Må være en lettelse å ha det avklart :) Her får jeg sikkert ikke permisjonspenger før jeg er halveis ut i permisjonen :p

ORIGINAL: tuttrun

Klemmer[;)]

Ja, helt overraska jeg! Var veldig sikker på at det var noen papirer dem manglet da jeg så brevet med NAV sin logo på...hehe... Så måtte sjekke noen ekstra ganger at det var mitt navn som stod på brevet da jeg leste det.[8D][:D] Er jo ikke akkurat bortskjemt med at NAV er kjappe...[:D]haha!!

Haha, nei som skrevet over her er det brev jeg venter på, ikke en bekreftelse på at det er i orden [8D] såppass tiltro har jeg ikke til dem at det skal gå igjennom uten å bli sendt tilbake pga manglende papirer MINST 1 gang[;)] Så skjønner at du måtte sjekke noen ekstra ganger ja [;)]

Ja får håpe hun har svar på spm dine, hvs ikke har du jo alltids masse kloke hoder inne på BV [;)][8D]

Klemmer[;)]

Haha, nei som skrevet over her er det brev jeg venter på, ikke en bekreftelse på at det er i orden [8D] såppass tiltro har jeg ikke til dem at det skal gå igjennom uten å bli sendt tilbake pga manglende papirer MINST 1 gang[;)] Så skjønner at du måtte sjekke noen ekstra ganger ja [;)]

Ja får håpe hun har svar på spm dine, hvs ikke har du jo alltids masse kloke hoder inne på BV [;)][8D]

Hehe...ikke sant![:D] NAV har jo ikke akkurat godt rykte på seg for å være kjappe i avtrekker`n![&:][8D]
Ja, enda godt vi har hverandre her inne på BV![:D] Hadde ikke klart meg uten dere tror jeg!![;)]

ORIGINAL: lillebebis

Så heldig du er! Må være en lettelse å ha det avklart :) Her får jeg sikkert ikke permisjonspenger før jeg er halveis ut i permisjonen :p

Ja, veldig deilig![:)]
Men uff...får da håpe du får innvilgelse før det![8D] hihi...

Idag fikk vi brev fra NAV om at permisjonssøknaden vår har blitt innvilget.[:D] (tok 3 uker det gitt...)
Så nå har jeg offisielt fødselspermisjon fra 20/4 - 27/12-10..[:D] Godt å vite at det er i boks!
I morgen skal vi til jordmor - 2. timen min hele dette svangerskapet...[8|] Har noen sommerfugler i magen ja... Og lurer på en masse...hehe..

heldig du.
Jeg lurer veldig på når vi skal få noe svar. har ikke fått beskjed om at de har mottatt søknaden heller[&:]

ORIGINAL: carinasverden

heldig du.
Jeg lurer veldig på når vi skal få noe svar. har ikke fått beskjed om at de har mottatt søknaden heller[&:]

Fikk brev om behandlingstida ganske fort og vi.... Hmm...får håpe det dukker opp noe snart hos dere og da.[:)]

Så godt at du hadde en vellykket jordmor time :)

Hvorfor skulle du ikke se så mye på tv eller lese? :s

Ho ville jeg skulle ta det med ro pga "fare for" svangerskapsforgiftning.[&:] Hadde ikke store utslag, litt økt overtrykk i blodtrykket, litt utslag på proteiner i urinen og hevelser i ankler og fingre. Så bedre føre vàr mente hun.[:)] 

Ho ville jeg skulle ta det med ro pga "fare for" svangerskapsforgiftning.[&:] Hadde ikke store utslag, litt økt overtrykk i blodtrykket, litt utslag på proteiner i urinen og hevelser i ankler og fingre. Så bedre føre vàr mente hun.[:)] 

Okei, trodde man slappet av om man så tv eller leste jeg ;p

Hehe...det trodde jeg og, men det kan visst trigge pannehodepine - som kjennetegner svangerskapsforgiftning. Men føler meg i fin form jeg altså, så skal nok se litt på tv ikveld.[8D]

Hehe...det trodde jeg og, men det kan visst trigge pannehodepine - som kjennetegner svangerskapsforgiftning. Men føler meg i fin form jeg altså, så skal nok se litt på tv ikveld.[8D]

Hehehe, ja du merker vel godt når det har blitt for mye tv selv også ;p

ORIGINAL: LillaLenta

så bra at det gikk så fint:):) har du jordmor i sarp eller fredrikstad nå?? hvem har du?

ønsker deg en riktig god påske!!!:)

[:)][:)]veldig fornøyd! Var hos ei i Fredrikstad idag. Skal fortsette de siste gangene hos ho.[:)] Tja...hva het ho igjen a..[8D] Kirsten...et eller annet tru..?! Hehe...er ikke god på navn.[&:] Trodde ho hadde stemplet helsekortet mitt, men ikke med navnet sitt gitt.[8D]

Hvordan er formen din?? Lille tuppa holder seg på plass i magen vel??[:)]
God påske til deg også![:)]

så bra at det gikk så fint:):) har du jordmor i sarp eller fredrikstad nå?? hvem har du?

ønsker deg en riktig god påske!!!:)

[:)][:)]veldig fornøyd! Var hos ei i Fredrikstad idag. Skal fortsette de siste gangene hos ho.[:)] Tja...hva het ho igjen a..[8D] Kirsten...et eller annet tru..?! Hehe...er ikke god på navn.[&:] Trodde ho hadde stemplet helsekortet mitt, men ikke med navnet sitt gitt.[8D]

Hvordan er formen din?? Lille tuppa holder seg på plass i magen vel??[:)]
God påske til deg også![:)]

ok..:) jeg har gunnel i skjeberg jeg.. synes ho er kjemoe koselig.. men jeg har hatt de siste to gangene 1+ i proteiner, også har jeg 1 i hevelser.. men blodtrykket mitt er kjempe bra. og ho sa at den 1+ var ikke noe farlig, det går jo ikke oppover.. men bare være litt obs hvis jeg får hodepine, synsforstyrrelser eller noe.. har hatt litt vondt i hodet, men tror det kommer av at jeg ser mye på pcen og en del tv... for når jeg slutter så går det bort:):)

formen er ikke på topp.. veldig sliten.. har så harde kynnere ( eller små rier som legen kalte det!) og alt er tungt! puster som en hvalross !! så nå synes jeg ho bare kan komme snart!! men jordmor sa at ho trodde ho kom før.. så innen fire uker håper jeg at ho har kommet:)

ellers alt bra med deg da??

Det var ho jeg var hos første gangen. Men var jo bare en gang så ble ikke så godt kjent..hehe.. Hadde 1+ i proteiner jeg også, og litt hevelser, men ikke så mye idag da - typisk.[8D] Men er jo fint det har gått ned litt, men er tilbake igjen nå. Ble litt gåing idag, sikkert derfor. Litt økt overtrykk ellers var blodtrykket mitt fint, så får satse på at det holder seg sånn.[8D]

Er slitsomt med den pusten!! Jeg sitter mye rolig. Får mye kynnere når jeg styrer rundt. Og skoa kan jeg bare glemme å ta på meg selv...da må jeg regne litt god tid...så er som regel mannen som fikser for meg...hihi... Men ellers er jeg i bra form.[:)] Prøver å hvile så mye som mulig..

Når har du termin igjen?? Litt godt om jenta kommer før termin da. Blir jo tungt og slitsomt på slutten...[8|]

Back
Topp