Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Å, de tipsene vil jeg gjerne høre! Jeg sleit mye med svimmelhet sist gang.Kjenner på en enorm glede over å ha fått gode tips av fysio til hvordan jeg kan minimere svimmelheten og at jeg ikke spydde på trening. Og jubler litt over at jeg har sykemelding i ei uke, håpe formen er bedre om ei uke
Første han sa var faktisk fysisk aktivitet. Holdt å bare ut å gå en liten tur på 5 min hver dag, da svimmelheten kan bli verre om man sitter/ligger stille. I tillegg var det rikelig inntak av væske. Men viktigste var fysisk aktivitet. Ikke sette seg store ambisjoner om lange turer, kun små turer i frisk luft var det beste. Alternativt på mølla om det var bedre for en. Men også viktig å lytte til kroppen sa’n. Så nå skal jeg ta dette til meg og ut å gå en liten tur hver dagÅ, de tipsene vil jeg gjerne høre! Jeg sleit mye med svimmelhet sist gang.
Det høres ut som gode tips! Det er så ekkelt å trene når man er svimmel, og sist graviditet var jeg så redd for å miste (etter å ha mistet to ganger allerede) at jeg nesten ikke trente noe før uke 12, og så- da jeg endelig følte meg trygg, så kom svimmelheten, og da turte jeg ikke trene eller gå lange turer både fordi det er superekkelt å trene når man er så svimmel, og i frykt for jeg skulle svime av midt i veien og bli påkjørt et eller annet sted, eller med fremmede mennesker som skulle rane meg eller noe. Kanskje litt paranoid det siste der, men jeg bodde midt i Oslo den gangen. Så resultatet ble 9 ganske stillesittende/liggende måneder…Første han sa var faktisk fysisk aktivitet. Holdt å bare ut å gå en liten tur på 5 min hver dag, da svimmelheten kan bli verre om man sitter/ligger stille. I tillegg var det rikelig inntak av væske. Men viktigste var fysisk aktivitet. Ikke sette seg store ambisjoner om lange turer, kun små turer i frisk luft var det beste. Alternativt på mølla om det var bedre for en. Men også viktig å lytte til kroppen sa’n. Så nå skal jeg ta dette til meg og ut å gå en liten tur hver dag
Oi! Godt den begynner å komme tilbake Får håpe den ikke forsvinner igjenJubler over at jeg kan lukte litt Gikk i fødsel for ett år siden med korona, og har totalt mistet luktesansen siden. 12 mnd uten å lukte noe som helst!! Men nå kjenner jeg svake svake lukter av visse ting - det må ha med graviditeten å gjøre og hva den gjør med luktesansen
Hørte du hjertelyd begge gangene?Jubler over to positive ultralyder, i uke 6 og uke 7. jubler over kvalme, ømme bryst og trøtthet
Jepp!Hørte du hjertelyd begge gangene?
Oi! Godt den begynner å komme tilbake Får håpe den ikke forsvinner igjen