Jubeltråd

Jubler over at jeg føler meg litt kvalm :hilarious: Usikker på om det er omgangssyke som den minste har tatt med hjem fra barnehagen, eller om det er graviditeten - men tar det som ett positivt tegn, hvertfall frem til den minste begynner å spy :hilarious: - hvis det skjer hopper jeg nok fort over i klagetråden istedet :laughing001

Kjenner på en enorm glede over å ha fått gode tips av fysio til hvordan jeg kan minimere svimmelheten og at jeg ikke spydde på trening. Og jubler litt over at jeg har sykemelding i ei uke, håpe formen er bedre om ei uke

Kjenner på en enorm glede over å ha fått gode tips av fysio til hvordan jeg kan minimere svimmelheten og at jeg ikke spydde på trening. Og jubler litt over at jeg har sykemelding i ei uke, håpe formen er bedre om ei uke
Å, de tipsene vil jeg gjerne høre! Jeg sleit mye med svimmelhet sist gang.

Å, de tipsene vil jeg gjerne høre! Jeg sleit mye med svimmelhet sist gang.
Første han sa var faktisk fysisk aktivitet. Holdt å bare ut å gå en liten tur på 5 min hver dag, da svimmelheten kan bli verre om man sitter/ligger stille. I tillegg var det rikelig inntak av væske. Men viktigste var fysisk aktivitet. Ikke sette seg store ambisjoner om lange turer, kun små turer i frisk luft var det beste. Alternativt på mølla om det var bedre for en. Men også viktig å lytte til kroppen sa’n. Så nå skal jeg ta dette til meg og ut å gå en liten tur hver dag

Første han sa var faktisk fysisk aktivitet. Holdt å bare ut å gå en liten tur på 5 min hver dag, da svimmelheten kan bli verre om man sitter/ligger stille. I tillegg var det rikelig inntak av væske. Men viktigste var fysisk aktivitet. Ikke sette seg store ambisjoner om lange turer, kun små turer i frisk luft var det beste. Alternativt på mølla om det var bedre for en. Men også viktig å lytte til kroppen sa’n. Så nå skal jeg ta dette til meg og ut å gå en liten tur hver dag
Det høres ut som gode tips! Det er så ekkelt å trene når man er svimmel, og sist graviditet var jeg så redd for å miste (etter å ha mistet to ganger allerede) at jeg nesten ikke trente noe før uke 12, og så- da jeg endelig følte meg trygg, så kom svimmelheten, og da turte jeg ikke trene eller gå lange turer både fordi det er superekkelt å trene når man er så svimmel, og i frykt for jeg skulle svime av midt i veien og bli påkjørt et eller annet sted, eller med fremmede mennesker som skulle rane meg eller noe. Kanskje litt paranoid det siste der, men jeg bodde midt i Oslo den gangen. Så resultatet ble 9 ganske stillesittende/liggende måneder…

Men kanskje hvis jeg klarer å trene/ gå turer fra starten av denne gangen, at det ikke blir like ille etter uke 12… :smiley-angelic001? Det er slik jeg tolker det rådet i hvert fall.

Tusen takk!

Jubler over at jeg kan lukte litt :gen014 Gikk i fødsel for ett år siden med korona, og har totalt mistet luktesansen siden. 12 mnd uten å lukte noe som helst!! Men nå kjenner jeg svake svake lukter av visse ting - det må ha med graviditeten å gjøre og hva den gjør med luktesansen :D

Jubler over at jeg kan lukte litt :gen014 Gikk i fødsel for ett år siden med korona, og har totalt mistet luktesansen siden. 12 mnd uten å lukte noe som helst!! Men nå kjenner jeg svake svake lukter av visse ting - det må ha med graviditeten å gjøre og hva den gjør med luktesansen :D
Oi! Godt den begynner å komme tilbake :wideyed: Får håpe den ikke forsvinner igjen :nailbiting:

Oi! Godt den begynner å komme tilbake :wideyed: Får håpe den ikke forsvinner igjen :nailbiting:

Det håper jeg og!! Har lurt på hvorfor jeg har vært lite kvalm i dette svangerskapet - men husket med første at det som egentlig gjorde meg mest kvalm var lukter. Jeg hadde uansett en veldig lett kvalme, så ingen rett til å klage. Men denne gangen har jeg følt nesten nada, men det er jo sikkert fordi jeg ikke har kunnet lukte noe :hilarious:

Back
Topp