Jubel!

Lolenona

Glad i forumet
Juli13-jentene
Frem til lille julaften så var det kun jeg, min mann og ei venninne som viste om graviditeten. Og endelig kunne vi fortelle det.

Begynte med farmor og farfar som for første gang skal bli oldeforeldre, og de ble kjempe glade.

Så var der min mor, stefar og søster sin tur.Vi hadde pakket inn en body med bilde av en baby og skriften 1+1=3. Vi sa det var en før julsgave. De pakket opp og mor hylte ut og begynte å gråte før hun kastet seg rundt halsen på oss. Lillesøsteren min på 13 skjønte ingenting, så jeg dultet borti henne og sa hun skulle bli tante. Blikket jeg fikk da var ubeskrivelig. HERLIG!!!!

På julaften hadde vi samme prosedyre. Mammaen og pappaen til mannen min fikk den første pakken og det ble full jubel og gråt fra kommende bestemor og oldemor. Tror ikke det gikk ordentlig opp for faren til mannen min, og heller ikke broren hans.

Første juledag dro vi til min manns oldeforeldre for å fortelle nyheten om at de skulle bli tippoldeforeldre for første gang. Oldemoren til mannen min begynte å gråte å sa hun hadde fått sitt søste ønske oppfylt <3

Hvordan fortalte dere det til deres nærmeste?

Så herlig å lese når familien blir skikkelig glad på deres vegne.

Vi fortalte det rett og slett bare på telefon siden vi bor så langt unna og ikke skulle hjem til jul. Det ble vel noe slikt som; ja, mamma, du vet den følelsen du hadde her for ganske mange uker siden? At jeg var gravid? Vel, du hadde rett!

Alle visste jo på forhånd at vi ønsket oss flere barn, så det var ganske så forventet. Men de ble veldig glade altså, bare ikke overrasket. Mamma vet dessuten alltid det når jeg er gravid, selv uten at hun har sett meg eller snakket med meg. En sjette sans?

Så herlig å lese når familien blir skikkelig glad på deres vegne.

Vi fortalte det rett og slett bare på telefon siden vi bor så langt unna og ikke skulle hjem til jul. Det ble vel noe slikt som; ja, mamma, du vet den følelsen du hadde her for ganske mange uker siden? At jeg var gravid? Vel, du hadde rett!

Alle visste jo på forhånd at vi ønsket oss flere barn, så det var ganske så forventet. Men de ble veldig glade altså, bare ikke overrasket. Mamma vet dessuten alltid det når jeg er gravid, selv uten at hun har sett meg eller snakket med meg. En sjette sans?

Så moro :) gratulerer så mye! bra de ble glade på deres veiene selv om det var forventet :)
Hmm, det kan høres ut som en sjette sans ja! Artig!

Min far fikk vite det på farsdagen, vi jobber på samme plass, og jeg synes det var greit at han visste hvorfor dersom jeg var dårlig ;)
De to barna som er hos oss mest fant ut av det for ei stund siden.
Og resten av familien fikk vite det som en velkomstgave når de kom til oss på julaften :)
De fikk et hjemmelaget kort med teksten:

Hei onkel og tante J

Ville bare hilse på jeg.
Det er enda lenge til vi møtes, ikke før i juli.
Men ville bare si at jeg var på vei J

Jeg er i dag 10 uker gammel, ca 52mm lang og veier et sted mellom 10-20g J
Jeg ligner stadig mer og mer på et lite menneskebarn.
Jeg kalles nå et foster og har fingre og tær, ansiktet har øyne, nese og munn, og nå formes også strupen og stemmebåndet.
Hvert minutt sørger mer enn 150 hjerteslag for å pumpe blod rundt i den lille kroppen min.
Nyrene skiller ut urin som jeg tisser ut i fostervannet.
Alle strukturene er på plass til tross for at jeg ikke veier mer enn 20 gram og er litt over fem centimeter lang.

Mamma er i dag 12 uker på vei og er ferdig med første trimester.J

Vi snakkes til sommeren.

Min far fikk vite det på farsdagen, vi jobber på samme plass, og jeg synes det var greit at han visste hvorfor dersom jeg var dårlig ;)
De to barna som er hos oss mest fant ut av det for ei stund siden.
Og resten av familien fikk vite det som en velkomstgave når de kom til oss på julaften :)
De fikk et hjemmelaget kort med teksten:

Hei onkel og tante J

Ville bare hilse på jeg.
Det er enda lenge til vi møtes, ikke før i juli.
Men ville bare si at jeg var på vei J

Jeg er i dag 10 uker gammel, ca 52mm lang og veier et sted mellom 10-20g J
Jeg ligner stadig mer og mer på et lite menneskebarn.
Jeg kalles nå et foster og har fingre og tær, ansiktet har øyne, nese og munn, og nå formes også strupen og stemmebåndet.
Hvert minutt sørger mer enn 150 hjerteslag for å pumpe blod rundt i den lille kroppen min.
Nyrene skiller ut urin som jeg tisser ut i fostervannet.
Alle strukturene er på plass til tross for at jeg ikke veier mer enn 20 gram og er litt over fem centimeter lang.

Mamma er i dag 12 uker på vei og er ferdig med første trimester.J

Vi snakkes til sommeren.

Så moro å lese.. Det var en utrolig bra måte å fortelle det på, så får de litt info også :) greit at faren din fikk vite det da, ikke enkelt å holde det sjult hvis man er dårlig tipper jeg :)

Jeg satte meg ned med svigermor i går og gikk inn på babyverden for å gi henne litt info om babyen nå, og hun bare: aha, det er sånn jeg må laste ned nå altså så kan jeg holde øye med alt som skjer ;) Hihi.

Koselige måter å fortelle på, og så fint med alle som gleder seg over nyhetene vi kommer med :-)

Skrev kort til foreldrene mine og svigermor som de fikk på julaften hvor det stod i juli/august får dere/du gleden av å bli besteforeldre/farmor igjen! ;)

ImageUploadedByBV Forum1356642042.796847.jpg Dette bildet fikk alle de nærmeste med julegaven sin :D De som var hos oss fikk det under tallerkenen sin :)) Alle ble veldig overrasket og glade :)

Nå har ikke alle fått vite det enda pga at vi ønsker å overlevere beskjeden personlig. Men det ble/blir et bilde av storebroren som holder en plakat, der det står : Jeg skal bli STOREBROR i Juli 2013!
Ska vise dere bildet senere. ;-)

Back
Topp