Jubel og fortvilelse...

Stinemor og nurket

Glad i forumet
fikk 2 brev i posten i dag, det første jeg åpnet var fra klinikken jeg hadde hatt KUB undersøkelse. De skrev at det var lav sannsynlighet for kromosonavvik, så da ble jeg lykkelig.
Så åpnet jeg det andre brevet. Det var fra fastlegen min som skrev at jeg hadde tatt noen prøver der som ikke var som de skulle være... Og at hun ville anbefale meg å bestille time slik at vi får kontrollert at alt er i orden.

Jeg blir så redd når de ikke skriver hva som er feil! Og i dag er det lørdag, jeg kommer jo ikke til å gjøre annet enn å bekymre meg hele helga.... :-( men jeg prøver å innbille meg at hun hadde ringt hvis det var veldig alvorlig... Prøvde å bestille time på nettet, men første ledige var ikke før om 14 dager. Så lenge orker jeg ikke å vente... :-(

Måtte bare få ut litt frustrasjon....

fikk 2 brev i posten i dag, det første jeg åpnet var fra klinikken jeg hadde hatt KUB undersøkelse. De skrev at det var lav sannsynlighet for kromosonavvik, så da ble jeg lykkelig.
Så åpnet jeg det andre brevet. Det var fra fastlegen min som skrev at jeg hadde tatt noen prøver der som ikke var som de skulle være... Og at hun ville anbefale meg å bestille time slik at vi får kontrollert at alt er i orden.

Jeg blir så redd når de ikke skriver hva som er feil! Og i dag er det lørdag, jeg kommer jo ikke til å gjøre annet enn å bekymre meg hele helga.... :-( men jeg prøver å innbille meg at hun hadde ringt hvis det var veldig alvorlig... Prøvde å bestille time på nettet, men første ledige var ikke før om 14 dager. Så lenge orker jeg ikke å vente... :-(

Ring legekontoret så fort de åpner og be om å få hastetime. De kan jo ikke gi en sånn beskjed og forvente at du skal vente i 14 dager. Da ville jeg stått på døra der til de var lei av meg og ga meg en time:) Får krysse fingre for at det er noe som er overkommelig da. :D

Kan jo være hva som helst, og slett ikke sikkert det er noe alvorlig. Ser for meg at legen hadde ringt deg om det var noe alvorlig. Men skjønner godt du er bekymret, det hadde jeg også vært! Håper det går bra hos legen, lykke til!

Ring legekontoret så fort de åpner og be om å få hastetime. De kan jo ikke gi en sånn beskjed og forvente at du skal vente i 14 dager. Da ville jeg stått på døra der til de var lei av meg og ga meg en time:) Får krysse fingre for at det er noe som er overkommelig da. :D

Kan jo være hva som helst, og slett ikke sikkert det er noe alvorlig. Ser for meg at legen hadde ringt deg om det var noe alvorlig. Men skjønner godt du er bekymret, det hadde jeg også vært! Håper det går bra hos legen, lykke til!

Tusen takk :-) jeg skal ringe med en gang de åpner til mandag... Skulle bare ønske det sto litt mer spesifikt... Jeg håper og tror at de hadde ringt hvis det var veldig alvorlig.... Men det er så slitsomt å gå i uvisshet...

Jeg ble redd da jeg fikk brev fra fastlege etter første kontroll. Var bare at jeg hadde litt lave jernverdier og at jeg burde ta tilskudd fra uke 20 :) trenger ikke nødvendigvis å være noe alvorlig :)

Hvis det er en trøst så ville de nok ringt og hatt deg inn raskt om det var noe alvorlig :) Men ring mandag og hør, kanskje de i skranken kan gi mer info :)

Ringe på mandag så fort de åpner og be om en hastetime, de kan ikke skrive noe slikt og forvente at du skal vente i 2 uker :confused:
Men som andre sier, hadde det være noe veldig alvorlig ville hun nok ringt deg :)

Har du fått snakket med legen idag?

Har du fått snakket med legen idag?
Jeg trappa opp hos legen kl 8 til morran, og fikk snakke med legesekretæren. Som er noe av det mest arrogante og lite hyggelige jeg vet om... Hun lo av meg da jeg sa at jeg har vært redd hele helga... "Vi sender ikke ut sånne brev hvis det er alvorlig, vet du"... Men jeg synes det hadde kostet dem lite å skrive hva som var feil...
Det var stoffskiftet mitt det var noe feil med... Synes forsåvidt det er alvorlig nok når man er gravid. Hadde de ringt kunne jeg begynt med medisiner en uke tidligere. Men hun kunne ikke si om det var høyt eller lavt, men siden jeg hat vært veldig slapp, fryser, er treg i magen og har lite matlyst hvis jeg tro at det er lavt... Fikk mast meg til en time på onsdag, så går vi se da... Har prøvd å Google litt, men tror det har kommet etter at jeg ble gravid. Noen som vet om det er vanlig? Det er ikke så lenge siden jeg tok fullt opp med blodprøver sist...

Back
Topp