JPSK se hit! :)

Bkno0184862

Første møte med forumet
Hei :) Kunne ikke finne noe sted hvor man kunne sende deg PM?

Leste i en tråd her at du hadde vært hos gynekolog hos majorstuaklinikken i Bergen? Hvor langt var du på vei da du gikk der, og hva sa han? Jeg var der i dag, mener selv jeg er 6+3, men han fant kun plommesekk, og sa at den tilsvarte 5+1 (og det går ikke, for da har jeg fått positiv graviditetstest 5 dager etter EL) Synes det virket litt dårlig der, måtte jo kle av meg inne på kontoret hans, og han var av en eller annen grunn veldig opptatt av at jeg hadde arr ved bikinilinjen etter forsøk på laparoskopi i april. Virket ikke som han forstod hva laparoskopi var. hehe. Han var merkelig synes jeg. Har ny ultralyd time på Volvat på tirsdag, og HÅPER at de finner noe.

Blander meg litt inn her :p
Man kan teste positivt kun 5 dpo så det er mulig ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er flott hvis det er tilfellet, men hadde positiv el test 15 dager før IKM (den dagen jeg fikk positiv test) 3 dager EL begynte jeg å få stikkinger i siden og magen, som vedvarte hele veien til jeg testet positivt på IKM. har alltid hatt stabil syklus på 28-29 dager, så virker litt for utrolig til å være tilfelle at jeg er 9 dager kortere på vei enn jeg selv mener.

Håper mer at denne gynekologen enten ikke hadde godt nok ultralyd apperat, eller ikke klarte å finne embryoet. Mener selv at jeg så noe nederst utforbi plommesekken helt inntil linjen....men han sa ikke noe om det. Kan tro på at jeg kan være et par dager mindre og at det da var for tidlig.
men det plager meg at han sa at plommesekken tilsvarte 5+1

Men håper du har rett Mrs Lutz :D

Hei hei.

Joda, jeg var også der. Fikk beskjed om at det bare var et hull der embryo skulle vært og at jeg sannsynligvis hadde mistet igjen. Fikk også beskjed om at jeg hadde en cyste på høyre eggstokk.

5 dager senere så jeg hjertet slå til den lille på kk. Og fikk påvist cyste på venstre eggstokk... Helt håpløst. For meg fremstår Majorstuaklinikken som fullstendig useriøs. Jeg klaget også, men de i Oslo mener det var helt umulig å se embryo i uke 5... (Jeg har sett det 3 ganger så det stemmer jo ikke)

Jeg er veldig fornøyd med Mortensen hos Sentrumslegene. Han er kirurg på kk og har bred kunnskap. Masse lykke til, håper det går bra for deg! :)

Takk for svar :) Har time hos Mortensen lille julaften, men får nå se om jeg får bruk for den timen likevel :/ Du var i uke 5 da du var hos majorstuaklinikken altså? Er vel ikke vanlig å se hjerteaktivitet så tidlig er det? Får se hvordan det går hos volvat på tirsdag.

Takk for svar :) Har time hos Mortensen lille julaften, men får nå se om jeg får bruk for den timen likevel :/ Du var i uke 5 da du var hos majorstuaklinikken altså? Er vel ikke vanlig å se hjerteaktivitet så tidlig er det? Får se hvordan det går hos volvat på tirsdag.

Ja jeg var i uke 5, selv om den fastsatte terminen i ettertid har vist at jeg var lengre. Jeg har vært gravid 6 ganger, 3 av de har jeg fått sett hjertet slå i uke 5. Hvorfor noen ikke klarer å se det vet jeg ikke. Uansett så burde han sett at ikke det var et "tomt hull der embryo skulle vært" men at det var noe der, i tillegg burde han visst forskjell på høyre og venstre eggstokk.

Ifht eggløsning/tester osv så kan det likevel være forskjell på når egget ditt har blitt befruktet. Det kan gå inntil en uke etter sex. De flyttet meg nesten 2 uker tilbake og det passet ikke med når vi hadde sex. Jeg syns også det var rart.. Men men, befruktningen har nok bare skjedd sent. Nå er jo alt greit, men forstår situasjonen din og hvor sårbart det føles! Masse lykke til på Volvat! :)

Back
Topp