Joyfull`s dagbok..

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Tenkte kanskje jeg skulle skrive ei dagbok her jeg også da [:)]

Får starte med litt bakgrunn:

Har ingen barn fra før.. Bare kjærledyr [8D]

Har vært medlem siden starten av 09, da jeg lurte på om jeg kunne være gravid.. Var ikke det, så da var jeg ikke inne her på ei stund, men var tilbake i oktober, da trodde vi igjen at vi kunne være gravid. Det var vi ikke.. Men nå har vi bestemt oss for å starte prøvinga [:)]

Sluttet da på Cerazette 24 oktober.. (Pga mistanke om graviditet..)

Hadde små blødninger 29 og 30 november, samt spotting en dag før og to dager etter.. (Noe som er veldig lite til å være meg..) Skulle egentlig hatt TR den 3 desember.

Regna da ut at neste FM var 27. desember, men det var ikke spor etter TR.. Lurer på om syklusen min følger "gamle rutiner" i såfall har jeg FM 31. desember.

Tok en g-test idag tidlig, (30.12) men den den var negativ.. (Teststrimmel fra billigtester..)

Så, dere som vil, er velkommen til å følge meg og min samboers reise mot foreldrerollen [:)] Skal prøve å oppdatere gjevnlig.. [:D] 

Tusen takk [:D]

Nå har vi spist nyttårsmiddag, og jeg har enda ikke sett spor etter TR..
Blir spennende å se hva det nye året bringer [:)]

Godt nyttår til de som leser her da=)

Da er jeg på 6. dagen over ikm, ingen TR, og negativ test [&:]

Om jeg ikke er gravid, la meg nå få TR igjen da i værtfall, sånn at vi kan komme oss over på neste pp..[8D][:)]

Ellers er jeg ENDA, plaga med smerter.. Så er veldig vrangsøvd, og har ikke fått lagt noen kort på maange dager[&:] (Skal få gjort det så fort jeg kan snupper..)

Jaja, våkner atter en gang midt på natten, fordi jeg er tørst/ må tisse.. Har også noe j*velig halsbrann.. [:'(]

Skjønner virkelig ikke NOE jeg... 8 dager siden IKM, og ikke ETT tegn etter tanta.. Negativ test senest søndag! Nå har jeg ikke flere tester igjen, og ikke GIDDER jeg å teste heller.. [>:] Får bare vente på at TR kommer snikende!

Har fylt ut ei symptomliste da!
Tenke det var greit å ha med i dagboka [:)]

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
1 pdo: En ny glød

1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse

1 pdo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes

1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg

6 dpo: Hjertebank

6 dpo: Luft i magen

6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.
7 dpo: Markerte blodårer på brystene

7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte

7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere

7 dpo: Tett nese

7 dpo: Slapp og trøtt

7 dpo: Humørsvingninger

7dpo: Halsbrann

7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen

7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp

7 dpo: Vekslende hard og løs mage

7 dpo:Kviseutbrudd

8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig

8 dpo: Fryser og svetter om hverandre

8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)

9 dpo: Frysetokter

9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige

10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig

10 dpo: Svimmelhet

10 dpo: Tørr hud

10 dpo: Generell tretthet

11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod

12 dpo: Uren hud

12 dpo: Mister hår/tynnere hår

12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
( Vet ikke om det er herpessår, men har fått tilbake noe som heter Trøske! Mye plaget tidliger, men nå har jeg ikke hatt det på LENGE)
6 wpo: Ofte dobesøk

Jaa, det var vel det! Symptomene stemmer ikke nødvendig vis med dagen, men!
Kjenner jeg er litt lei av å ha alle disse tingene.. Kan jo selvsagt komme av mange ting, men hvorfor dukker da ikke tanta opp?! Har liksom alltid hatt stabil syklus..

Puuuh, det var nattens utblåsning.. [:D]

Skjønner at det må være kjedelig å gå rundt med alle disse tegnene og ikke få noen positiv test.
Krysser fingrene for at testene snart viser et positivt resultat [:D]

Ja, i dag er det altså 10 dager siden IKM.
Ingen spor etter tanta..
I natt har jeg våkna to ganger fordi jeg var tørst.. Drikker SÅ mye! Og får aldri nok.. [8D] Våkna også en gang for å tisse..
Så etter tredje gangen oppe for natta, så satt jeg meg her.. (I 6 tiden..)
Sambo skulle reise på jobb 7 uansett, så da kunne jeg holde han med selskap til frokost. Laga meg en deilig smoothie [:)]

I følge gammel syklus, er EL rett rundt hjørnet.. Så vi skal  masse, just in case [:D]

Ja, da kom tanta på da 49 i syklusen.. [:D]
Og denne gangen er det ordentlig mens, som kan tyde på at EL er tilbake etter pilleslutt [:)]

Så nå har vi startet på vitex og begynt å måle temp med ladycomp [:)]

Har blitt spådd i dag, av to meget dyktige spådamer idag.. [:)]

Begge jobber med dette 100% og er bla kjent gjennom media..

Hun ene spurte om jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, hun fikk det så klart opp.. Så vist jeg ikke var gravid så kom jeg til  bli det veldig snart!

Hun andre sa at hun så graviditet i nær framtid, gjerne innenfor 6-8 uker..

Pluss at en av spåjentene her inne har spådd meg gravid i februar..

Så dette blir spennende [:)][:)][:)]

Har også blitt spådd graviditet i løpet av sensommer/ høst og i mai..
Pluss at jeg har fått høre at jan/feb var gode mnd for oss.. [:)]

Min egen intuisjon sier også at vi blir gravid snart..
Har hele tiden følt at vi får jente, men nå etter nyttår har den følelsen endret seg.. Nå føler jeg at vi skal få en gutt først [:)]

Tenkte jeg skulle oppdatere denne litt =)

Har enda ikke fått TR. Er idag på dag 44.
Hadde muligens EL den 11. februar.. (Utifra Fertility friend.. ) Tempen og litt El slim..

Idag er det da altså 17 dpo.. [:)] Negativ test i morges.. (ble litt trist da.. Men gir ikke helt opp før TR kommer)

gratulerer med dagbok..hadde en her jeg å men har blitt borte så lurer på om jeg skal starte en ny en..
lykke til med testing..klem sol.

Back
Topp