journalskriving på sykehuset

Kaja mamma

Betatt av forumet
Ringte føden i dag for å bestille tid for journalskriving. Fikk beskjed om at nei, det hadde de ikke tid til. Men de kunne sende papirene i posten til meg. Så kunne jeg fikse det selv. Andre som har fått dette svaret? Trodde ikke jeg var så sent ute.

Er jeg treig nå? Journalskriving? Hva ligger i det..?

Jeh skrev journal hos jordmor for en stund sidne der det inngikk i 32 ukers kontrollen.. Er rart hvor forskjellig det er fra plass til plass..

På journalskriving fyller du ut journalen din sammen med jordmor på føden noen uker før termin. For å slippe å begynne med papirarbeid når du kommer inn for å føde.

Fikk beskjed om at de hadde det altfor travelt på føden for tiden, og sekretæren hadde ikke lov å overbooke. Men nå er det jo andre fødselen min. Så jeg vet jo litt hva jeg går til. Går til timer hos jordmor utenom, så får ta opp eventuelle spørsmål der.

Jeg fikk og beskjed om at journalskriving må en skriva rundt 1 mnd før termin,og skulle da bestille time her forrige uke.Hun sa de hadde fullt helt ut i mai.Men at de kunne sende skrivet i posten til meg så kunne jeg fylle det ut.Men så var det visst en time som ble avlyst der og da,og da fikk jeg den,altså neste uke.Så 2 mnd før termin..
Journalskriving er:(for de som ikke vet)
En samtale med deg og jordmor på sykehuset,der du forteller om ønsker ang fødselen,alt fra smertelindring til feks hvor på sykehuset en vil føde(på UIS her jeg skal føde har vi to avdelinger,føden og fødeloftet).
Var jordmor som informerte meg om journalskrivingen...[:D]

Bare ett papir man skal fylle ut selv og ta med ved fødsel her...evt så kan man sende det

Hehe var nettopp inne på UIS sine sider,så skreiv før jeg tenkte[;)]Hehe SUS,SIS og UIS,mange bokstaver å holde styr på [:D]
Caka skal du skrive at du ønsker føden el fødeloftet?

Må bare slenge meg på dere stavangerjenter. Jeg vil også på fødeloftet på sus.

Journalføring har jeg alltid gjort når jeg kom inn for å føde, men nå er det snart 6 år siden så ting kan jo ha endret seg...

her gjør vi det hos JM.
skulle gjøre det denne gangen,men di skriv meg inn sist gang jeg var på kontroll inne på sykehuset:) men står på kortet mitt at jeg skulle innskrives i uke 32. rart at det er så forskjellig fra komune til komune..

Aldri hørt om[:)]
De har jo alle opplysninger de trenger ut fra det arket vi må fylle inn og sende inn/evnt ta med når vi kommer på ultralyd første gangen.

I haugesund får vi skjemaet/journalen sammen med brevet til ultralydinnkallingen. Vi skulle ta det med når vi var på ultralyd.
Hvis det er det skjemaet med mors/fars navn , adr. tlf, nærmeste pårørne osv.

Back
Topp