Jorunal skriving

Linni

Forumet er livet
VIP
I dag har jeg vært å fått skrevet meg inn til fødslen. Vi ei jordmor som var veldig mørk og hørtes ut som ikke kunne så mye norsk når hun henta oss. Kom inn og virka så bisk men var kjempe koselig dame.
Men forstår ikke helt hvorfor vi skal skrive oss inn før, vet dere det???
Er det andre som har vært inne???
Fikk se rom med badekar og ny fødeseng håper på det rommet [:D]
De hadde 5 rom i Stavanger med badekar så muligheten for å få et er stor [;)]
Synes ikke det var helt gøy heller for nå er det enda et skritt nærmere til hu lille kommer ut [&:]
Men vi er sterke vi jenter og klarer dette [:D]

Hvordan fikk du vite at du måtte skrives inn før? Er det noe spesielt med det sykehuset du skal føde? Jeg måtte søke om fødeplass på Ullevål og fikk bekreftet plassen med innkallelse til ultralyd. Er det kanskje det samme på en måte? Hmm, bare lurer...

Jeg fikk brev i posten for et par månder siden med time til det. Kan godt vær det bare er Stavanger som har det de begynte med det i høst. De som skal på fødelofte har hvis hatt det lenger.

Jeg har ikke fått noe brev.... Men du var kanskje til UL på sykehuset? Det var ikke jeg. Tror det er de som får tilbud om å skrive seg inn "før tiden", da er jo alt klart til du kommer inn.

Du sal skrive deg inn før sånn at alle papirer er iorden når du kommer for å føde. Det er ganske slitsomt å svare på spørsmål når du har rier osv. Noen har ikke tid til papirene før etter fødselen fordi ting går så fort, da er du sliten og har ikke lyst å fikkse papirer.
Det er et bra tiltak slik at alt er iorden når du kommer[:D]

Ja, det er jo det. Men jeg har ikke fått noe tilbud om det, hverken fra sykehus eller jordmor. Får se hva som skjer nå når jeg går ut i permisjon. Sååååå mye er det vel ikke de skal vite? Alt står jo i papirene, som vi skal ha med oss. Og de ligger klar i bagen. [:)] Tar visst alt med knusende ro, jeg! Vet ikke om det er bra eller dårlig.... [&:]

Jeg skal føde på Fylkessjukehuset på Stord, jeg ringte dem og spurte om det var noe spesiellt som måtte gjøres siden jeg ikke sogner til det sykehuset naturlig, og da fikk jeg tilsendt et ark som jeg måtte fylle ut..[&:]
Tenkte å bare ha det arket sammen med gravid-papirene mine, jeg. og levere det når jeg kommer inn for å føde[8|] går ikke det, da, montro?[8|]

Jo, kan ikke forstå noe annet. De som føder for tidlig, får jo ikke sjangs til å fylle ut noe papir i det hele tatt, så dette tar jeg helt med ro! [:)]

heia. Jeg og har levert inn en forhåndsjournal. Den skulle inn til sykehuset senest 2 mnd før termin. Jeg forstod det slik at de ville ha papirer på oss i tilfelle babyn skulle komme for tidlig...og vis det skulle skje noe underveis og vi kunne ringe dit liksom. Vet ikke om dette er vanlig prosedyre for alle sykehus?!

Back
Topp