Jordslag...

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
.. Er ett problem på vogner og ting som er ute flere døgn. Fikk låne en sportsdel med jordslag og skulle vaske den. Det mest magiske var at med en oppskrift jeg fant så forsvant alt sammen. Oppskriften innholder klor som desinfisere og dreper de fleste ulumskheter. Så før man kaster noe pga jordslag så burde man prøve det. Det er 2 deler vann, 1 del klor og 2-3 dråper Zalo. Det farger ikke og jeg prøvde det på noe som er brunt. Det skal børstes på og ligge i 15 min før det enten skylles eller puttes i maskinen. Begynte med litt mindre klor enn det står så endte med 2 behandlinger med lite klor og en sånn det står i oppskriften. Rart å gå tilbake etter 15 min og se så stor forandring. Mer enn halvparten ble borte etter første runde. Jeg veit mange er skeptiske til jordslag og om det blir helt borte osv. Men min mann jobber i renhold på ett sted hvor desinfisering og dreping av bakterier osv er viktig. Så stoler på han når han sier at klor dreper jordslag. Fant oppskriften på Google, men tenkte å lage ne tråd om det siden de fleste jeg har lest om blir rådet til å kaste noe hvis det har jordslag. Selvfølgelig skal man kaste der hvis det er mengder med jordslag. Denne vognen hadde litt på hver side ( som nesten ikke syntes) en liten flekk på kalesjen og en del på den som skal mellom beina. Nå er den fri fra jordslag og lukter litt som ett badeland men kan bare lufte den.

Og ta på inprignering etterpå for at vognen/ stoffet er beskyttet mot flere angrep av jordslag

Se på det som ett godt råd for å desinfisere og drepe jordslaget for de som ikke har råd til å bare kaste ting hvis det kan reddes. En ny edge vogn er ganske dyrt i forhold til skaden som var på vognen. Zalo og klor er noe de fleste har hjemme og uansett mye billigere enn en ny vogn.

Jeg fikk jordslag på søskenvognen og brukte glovarmt vann og zalo- borte med en gang :) Men sikkert lurt å desinfisere også :happy: Nå var det bare en liten flekk da...

Back
Topp