Jordslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!

Dollface

Forumet er livet
VIP
Fader altså... Min dyrebareste simovogn har stått i boden hos mamma, og da jeg hentet den hjem var den full av jordslag..
Setetrekket var nada problem - rett i maskina, og borte var det..
Men innsiden av kalesja ser jo helt jævlig ut - det er nemlig offwhite, og myldring av sorte flekker er jo ikke direkte pent.. [:-]
Nå har jeg skrubbet med Nylonvask, Vanish, og nå til sist markisevask.. [8|]
Men det sitter fast..

Noen der ute som har et godt, effektivt og virksomt tips?? Da blir jeg glaaaaad [:D]

Jordslag - kjerringråd annonse(); Jordslag kommer av at tekstiler ligger for fuktig. Det er rett og slett mugg som vokser på tekstilene når de ligger lagret fuktig. Båtkalesjer er ofte veldig utsatt for dette, da de ofte er fuktige under lagring, men klær kan også få det.
Fjerning av jordslag kan gjøres på følgende måte. Lag en løsning av eddik og vann i forholdet 0,2 til 1. Det vil si to desiliter eddik til en liter vann. La tekstilene du skal fjerne jordslag av ligge i bløt i denne løsningen ett døgn før du vasker de på vanlig måte. Større tekstiler kan man bare skylle godt i ferskvann.

Det finnes middel til å fjerne jordslag på Biltema, som visstnok funker veldig bra. Men eddik er nok mer miljøvennelig...

google er min venn[:D]

ORIGINAL: MICAmor

Jordslag - kjerringråd annonse(); Jordslag kommer av at tekstiler ligger for fuktig. Det er rett og slett mugg som vokser på tekstilene når de ligger lagret fuktig. Båtkalesjer er ofte veldig utsatt for dette, da de ofte er fuktige under lagring, men klær kan også få det.
Fjerning av jordslag kan gjøres på følgende måte. Lag en løsning av eddik og vann i forholdet 0,2 til 1. Det vil si to desiliter eddik til en liter vann. La tekstilene du skal fjerne jordslag av ligge i bløt i denne løsningen ett døgn før du vasker de på vanlig måte. Større tekstiler kan man bare skylle godt i ferskvann.

google er min venn[:D]
[8D] Jeg googlet også, og fikk opp tipset om markisevask... men det funka IKKE..

Kan jeg bruke sånn blank eddik tro??

[8|]Vil tro det er vanlig eddik som brukes ja ,ellers husker jeg at jeg fjernet jordslag fra noen duker med å legge de i surmelk..
Lykke til!

jeg har som absolutt siste utvei, dvs du må egentlig kaste tingen uansett sånn type siste utvei... klorin.

MASSE klorin i vannet, la det ligge oppi en god stund og borte er det... Hadde en hvit duk som var full av jordslag, fikk det ikke bort på noen måte. Så prøvde jeg klorin og den ble helt fin..

Men husk, ikke alt tåler klorin, derfor sier jeg siste utvei

vanligvis ville jeg jo tenkt "hurra, da kan jeg kjøpe ny vogn når nestemann skal lages.." [8D]
Men jeg er så glad i denne vogna.. [X(]

ORIGINAL: desire

jeg har som absolutt siste utvei, dvs du må egentlig kaste tingen uansett sånn type siste utvei... klorin.

MASSE klorin i vannet, la det ligge oppi en god stund og borte er det... Hadde en hvit duk som var full av jordslag, fikk det ikke bort på noen måte. Så prøvde jeg klorin og den ble helt fin..

med mørkeblått trekk på utsiden, rutete kanter og offwhite innertrekk i kalesja tenker jeg at klorin ikke er en utvei i det hele tatt [:D]

ORIGINAL: Dollface

vanligvis ville jeg jo tenkt "hurra, da kan jeg kjøpe ny vogn når nestemann skal lages.." [8D]

Men Simo har vel noe som er nesten heeeelt likt??
De er jo ikke akkurat de villeste på å endre designet? [:D]

ORIGINAL: trusa

med mørkeblått trekk på utsiden, rutete kanter og offwhite innertrekk i kalesja tenker jeg at klorin ikke er en utvei i det hele tatt [:D]

Fniiis. Du hadde fått en unik vogn da.

Sleng på en gummistrikk eller tre så blir det batikk [8D]

ORIGINAL: hissigproppen

hihihihi! Flira godt av den der, Hissigproppen! Aldri så gæli at d itj e godt for nåkkå, Dollface! [;)][8D][:D]

Men Simo har vel noe som er nesten heeeelt likt??
De er jo ikke akkurat de villeste på å endre designet? [:D]

Jammen det er liksom akkurat DENNE vogna jeg

Rutene liksom... ahh.. trillekomforten får jeg jo med any other simo, men ikke rutene..
(OKei, den er kanskje ikke kulest og mest trendy.. men den er klassisk og peeen.. [:D])

Du får ha øynene åpne og se om det kommer noen i de nye kolleksjonene [;)]

Men jeg stemmer for batikk![8D]

Så gror jeg langt hår, kjøper slengbukser og går i sandaler hele året? [:D]

På siden i margen kan du i det minste sende en mail å høre hvem som forhandler produktet. Jeg kan også anbefale dette produktet, for jeg hadde tenkt å kjøpe ny vogn til nr 3 da vogna var full av jordslag - men med shipshape forsvant alt enkelt og greit[:D] Husker dessverre ikke hvor vi kjøpte det.

http://www.shipshape.nu

ORIGINAL: Elimor

På siden i margen kan du i det minste sende en mail å høre hvem som forhandler produktet. Jeg kan også anbefale dette produktet, for jeg hadde tenkt å kjøpe ny vogn til nr 3 da vogna var full av jordslag - men med shipshape forsvant alt enkelt og greit[:D] Husker dessverre ikke hvor vi kjøpte det.

får sende gubben ut og gi det et forsøk [:D]

ORIGINAL: Elimor

får sende gubben ut og gi det et forsøk [:D]

Ville ha prøvd i butikker som selger utstyr til båt o.l. da de ofte forhandler dette.

Back
Topp