Jordnøttolje

Lilla-87

Forumet er livet

Fikk en liten bok i bam's gavesending her om dagen, og der leste jeg at jordmor anbefalte gravide å smøre "mellomkjøttet" (for et stygt ord..) med jordnøttolje i tiden før termin. Har også hørt at noen smører det på magen for å forebygge strekkmerker.. 

Noen som gjør/ har gjort dette, og syns det har en positiv effekt mot ruptur og/eller strekkmerker?

Nyskjerrig på deres erfaringer..:)

Jeg smørte nedentil før første fødsel, men jeg husker ikke hvor lenge før en skulle gjøre det, har ikke begynnt med det enda i hvertfall. Men jeg ble uansett klippet fordi småen ble tatt med sugekopp. Jeg vet om flere som har revnet selv om de har smørt med jordnøttolje, spørsmålet er bare om de revner mindre enn de ville ha gjort uten. Jeg vet ikke, men tenker at det kan uansett ikke skade. Jeg smørte ikke magen så mye, kun når jeg kjente at huden klødde. Men jeg fikk ingen strekkmerker.

Smurte meg nedentil med jordnøttolje sist gang, og fikk ikke en eneste lite rift! Jeg tok også bringebærkaplser. Det skal sies at jeg hadde en normal fødsel hvor jeg lå i badekaret flere timer før pressriene.
Kommer til å gjøre de samme forberedelsene fra uke 34 nå også :)

jeg har smurt magen med den, og jeg smører undelivet noen ganger.. siden jeg fødte så tidlig sist rakk jeg ikke å gjøre det men jeg brukte olja etterpå på baby og det anbefaler jeg! :)

Back
Topp