Jordnøtt olje

I bruksanvisningen på den oljen jeg bruker står det at man bør begynne regelmessig fra uke 34, men jeg glemte det, så begynte i uke 35 :)

hihi, jeg kjøpte også dette sist gang, sku være så flink til og smøre og prøve alt som prøves kunne :) smørte meg vel kanskje en to tre ganger jeg også, før jeg ikke gadd mer... Syntes det hørtes jævlig ut og revne selv, men er 150% overbevist om at man ikke kjenner det uansett i utdrivningsfasen, for fy F**N som det presser der nede... revning vil jeg tro bare virker som en lettelse for og få ungen lettere ut [8D]

fikk bare to små skrubbsår sist, så har jo ikke opplevd det heldigvis, Men mora mi fikk totalruptur når hu fødte meg, revnet langt opp i endetarmen, og hun merket det ikke som hun sa før i etterkant.. fikk bare et skrubbsår når hun fødte broren min 2 år etterpå og sa at hu merket ikke noe forskjell under utdrivningsfasen.... merkelige greier egentli.. Men svir bra i etterkant da [:D]

Lykke til, håper dere holder ut med smøringen lenger en jeg gjorde, og at det gir resultater [;)][:D]

Har brukt denolja fra helsekosten i et par,tre uker nå. Vet ikke om det funker, men er verdt et forsøk[;)] Jordmor mente det bare var å smøre i vei fordi sjansen for å revne ble mindre, så da er det ikke så mye å tenke på for min del ihvertfall.

Jeg brukte jordnøtt olje i forrige svangerskap og revnet nesten ingenting, fikk sydd par sting for "utseendes" skyld.. og jeg hadde i tillegg styrtfødsel... har glemt og smøre meg nå, men skal definitivt starte nå i dag [;)]

Jeg prøvde i gårog skal nok fortsette i dag også[:)]

Vi begynte i går.. ikke særlig behagelig men det får nå være. Jordmora mi var veldig klar på at det viktikste med olja er at man masserer og tøyer mellomkjøttet godt når man smører den inn, olja i seg selv har nok ikke noe voldsom effekt. Så maser og tøy ordenlig jenter, hvis dere først skal gjøre det, eller la mannen gjøre det, han kommer nok litt bedre til... ;)

jeg har bare smurt jeg. hmmm kanskje jeg burde tøye også ja.

jeg bare smurte.. har ikke hørt at man må tøye... men kan jo kanskje være at det hjelper litt extra.. men tror nok jeg bare kommer til å smøre på[:)]

tror jeg må skaffe meg en olje jeg også;)  hvis det ikke skader så er det vel verdt et forsøk!!!! [:D]

Ei venninne av meg brukte jordnøtt-olje og hun revnet ingenting.[:)] Men aner ikke om det var olja eller ikke da..[8D] Jeg skal begynne med det nå tenkte jeg. Er 35 uker på søndag.[:)] Skader jo ikke.[8D] men tror det er bra å massere ja...selv om det sikkert ikke er så behagelig at det gjør noe...[:D] hehe..

Jeg smurte meg med jordnøttolje sist, men revnet likevel. Synes det er noe skikkelig søl og ikke så altfor lite ekkelt, så orker ikke denne gang. Har vel egentlig ikke den store troen på at det har noen effekt. [8|]

jeg brukte weleda sin forrige gang og revnet ikke. Men om det er tilfeldig aner jeg ikke..denne gangen har jeg ikke giddet å bruke penger på det[8|]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Det høres jo ikke særlig godt ut å revne da!!

hehe, det høres helt forferdelig ut. Hadde helt angst for denne sist selv. Revnet en del, både innvendig og utvendig. Men ble jo sydd, og det kjente jeg INGENTIN av, fikk jo bedøvelse og var høy på lille bebisen jeg hadde fått[:D][:D][:D] Jeg er blitt god som ny, og mannen er enig[:)][8D]
Jeg kjente ikke at jeg revnet, var det siste jeg tenkte på og når jeg lå der og presset[;)]

Jordmora på det fødselsforberedende kurset vi var på sa at det var vitenskapelig bevist at smøring/massasje kunne hjelpe. Men vet ikke jeg altså [:)]

For min del blir det visst ks uansett, så flaska står fin og uåpnet.

stod jo litt om det her på babyverden i dag faktisk[;)]:

http://www.babyverden.no/Nyheter/Hvordan-revne-mindre/

jeg smurte sist, og sydde vel to pyntesting. har kjøpt den weledaoljen, så kommer til å smøre litt denne gangen også. Om det faktisk har noen effekt vet jeg ikke. Jordmoren min sa at de trodde det hadde en effekt, men at de ikke visste det sikkert. Skader ikke iallfall...har revneangst så det holder, selv om jeg også tror at man kjenner minimalt til det under selve fødselen.

Jeg er redd for å revne jeg også, så derfor tenkte jeg å bruke det, men måtte jo høre hva dere andre hadde tenkt.
Er jo redd det skal bli for klissete og redd for å få soppinfeksjon for det blir for vått der nede. Liker absolutt ikke soppinfeksjoner altså!!

Du kan bruke jordnøtt-, hvetekim- eller olivenolje... Det viktige er at oljen skal være E-vitaminrik... Jeg har tidligere laget en tråd der jeg la ut bilde av hvordan du skal gjøre det... Og forklaringen jeg fikk på et ark fra sykehuset;) Det skal gjøres fra 4-6 uker før fødsel...

ORIGINAL: LMK!

Du kan bruke jordnøtt-, hvetekim- eller olivenolje... Det viktige er at oljen skal være E-vitaminrik... Jeg har tidligere laget en tråd der jeg la ut bilde av hvordan du skal gjøre det... Og forklaringen jeg fikk på et ark fra sykehuset;) Det skal gjøres fra 4-6 uker før fødsel...

Kan du ikke legge ut den tråden igjen da?

ORIGINAL: janpanmarsipan

ORIGINAL: LMK!

Kan du ikke legge ut den tråden igjen da?

Her er linken:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18616926&mpage=1&key=�
[:)]

jeg tålter ikke denna weledaoljen jeg..
jeg hovnet opp fryktelig mye nedentil de gangene jeg prøvde den:(

Back
Topp