jordmorutdanning/barnepleier

jannelille

Forelsket i forumet
noen son har planer om å utdanne seg eller er utdanna jordmor eller barne pleier?? har lyst å utdanne meg innen det men finner så lite info...

Hei
Jeg er ikke noen av delene men jordmor er lang utdanning. Først tar du sykepleieren så må du jobbe et år eller to så kan du ta jordmorutdanningen.
barnepleier vet jeg ikke helt om det er nesten likt som hjelpepleier og det er vel 2 eller 3 år nå men skal stige me et år neste år.
Lykke til

For å bli jordmor må du først ta treårig sykepleiehøgskole. Jobbe som sykepleier i ett eller to år (usikker), ett år jordmorskole og ett år turnustjeneste etter det. I turnus må man innom sykehus av ulik størrelse og kommunehelsetjenesten tror jeg. Barnepleier vet jeg ikke. Tror det er på videregående-nivå?

For å bli barnepleier, må man være hjelpepleier, man må først jobbe i minst et år som hjelpepleier, så kan man ta videreutdanningen som er barsel-og barnepleie den er på 1 1/2 år.

ORIGINAL: nettemor

For å bli barnepleier, må man være hjelpepleier, man må først jobbe i minst et år som hjelpepleier, så kan man ta videreutdanningen som er barsel-og barnepleie den er på 1 1/2 år.

Eller omsorgsarbeider..

ja eller omsorgsarbeider stemmer det[:)]

Jeg er omsorgsarbeider[:D] Ville bli barnepleier, men samme år som jeg gikk omsorgsarb ble barnepleier-linja lagt ned i Tromsø.. Kjempe surt[:-]

Hmm kjedelig , jeg er hjelpepleier, jeg begynte på den men slutta av litt personlige grunner..

Men kunne tenkt meg å ta det opp igjen etter noen år nå...

Back
Topp