Jordmortjensten i Trondheim

Ragnhildmor

Glad i forumet
Dere fra Trondheim som leser Adresseavisa har sikkert fått med dere at det omtrent er umulig å få time hos jordmor her i byen. Selv har jeg prøvd, men ble bare sendt fram og tilbake, og til slutt ga jeg opp og bestemte meg for å bare gå til fastlegen min. Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min, så det går bra sånn sett.

Men mora mi mener at jeg burde gå på et svangerskapskurs, i alle fall, om jeg ikke går til jordmor. Så jeg ringte helsestasjonen som jeg hører til igjen for å spørre om det. Ikke uventa så kunne de ikke tilby meg noe. De ga bare tilbud til de som gikk på svangerskapskontroll hos jordmor der, og det kunne jeg ikke få, for det var ikke plass.

Men: De ga meg nummeret til ei privat jordmor. Og jeg ringte henne, og hun har svangerskapskurs, ja. Baksida av medaljen: Det koster 1850 kroner for et helgekurs. Men jeg tror vi skal melde oss på likevel.

Hvis noen er interessert, så er nummeret hennes 73874200.

Synes jeg høres kjemperart ut. Fikk jordmor med en gang jeg spurte om det jeg.

Men bra det finnes private jordmødre for de som sliter da.

Jeg hadde heller ikke noen problemer med å få time akkurat når jeg ønsket.. hmm..

Men sist jeg var på kontroll hos min jordmor sa hun at det var så frytelig mange som hadde termin nå i Mars, kanskje det rett og slett er derfor du ikke får noen time nå..

Hvor langt er du på vei da? De priorierer gjerne de som er kommet et stykke ut i svangerskapet..

lykke til med jakten!!!

Jeg har termin 23. juli, og på helsestasjonen min sa de at de ikke kunne tilby meg noen time før det, og heller ikke svangerskapskurs ...

ikke no morro å bli sent fram og tilbake slik da...
er ikke helt sikker,men tror du kan dra på en annen helsestasjon enn den du hører til,det må jo gå når det er helt fullt på din?

I midtbyen har de også helsestasjon for ungdom som en kan bruke,dær er det jordmødre..men det spørs på alderen din da,tror de har opptil 23 år..

Så lykke til på jordmor jakten,håper du finner ei du vil like[:D][:D]

Halloen.....
Pjuh må si at Jeg er Glad akkurat nå for og bo på en såpass liten plass som her.....
Vi har bare 1 helsestasjon og man får time hos jordmor her.... [:D]

Da jeg ringte ble jeg satt opp på en kommende time med en gang.
Så derfor syntes jeg det var rart å lese det stykket i avisen...[8|] 

Back
Topp