Jordmortimen i dag

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Alt står bra til her, livmora er kommet opp til navelen, den lille sparker og me fekk høyra hjartelyden

Men pga overvekt, må eg kanskje ta glukosebelastning, men eg stusse over det: For ærleg talt... Dei ser kun BMI min[:'(][:'(][:'(][:'(]

Så bra at alt står bra til da
var hos legen selv i dag så vet at der er herlig å få høre hjertelyden..

Men hallo, man SKAL IKKE gå utfra BMI bare ved det regnestykket, det er en indikasjon og skal ikke telle så mye når det bare er det som står! Jeg hadde BMI på 16 ell noe da jeg var tenåring, men hallo: jeg var jo ikke dau selv om jeg teoretisk sett skulle vært det!! Blir sååå irritert når systemet er såå firkanta!!! Jeg hadde bedt de om å sjekke mer enn bare BMI'en altså..

ORIGINAL: Nikkiline

Så bra at alt står bra til da
var hos legen selv i dag så vet at der er herlig å få høre hjertelyden..

Men hallo, man SKAL IKKE gå utfra BMI bare ved det regnestykket, det er en indikasjon og skal ikke telle så mye når det bare er det som står! Jeg hadde BMI på 16 ell noe da jeg var tenåring, men hallo: jeg var jo ikke dau selv om jeg teoretisk sett skulle vært det!! Blir sååå irritert når systemet er såå firkanta!!! Jeg hadde bedt de om å sjekke mer enn bare BMI'en altså..

Eg gir meg ikkje eg, er jo ikkje overvektig. Eg er 167cm og 76 kg. Ikkje lagt på meg noko i svangerskapet enda og eg er snart 4mnd jo..

Høres absolutt ikke sånn ut nei! Bra du står på ditt!!! U go GIrl!!

Gøy å høre hos JM : Du er overvektig.. Hvis de sier du burde ta glukose.. ehh.. ting så be om bedre utredning!

Så kjekt at alt var bra[:)] Ang glukosebelastning og overvekt, så trenger man ikke være mye over "grensen" for at de ønsker å sjekke det. Er jo noe de gjør for å være på den sikre siden med tanke på svangerskapsdiabetes. Har man bare litt ekstra så øker sjangsen. 

ORIGINAL: Lenore1983

Så kjekt at alt var bra[:)] Ang glukosebelastning og overvekt, så trenger man ikke være mye over "grensen" for at de ønsker å sjekke det. Er jo noe de gjør for å være på den sikre siden med tanke på svangerskapsdiabetes. Har man bare litt ekstra så øker sjangsen. 

For all del... Men jordmora virka bestemt, sida eg har litt ekstra kg, må eg jo ha svangerskapsdiabetes. Hu dømme meg jo uten å ha sjekket noko anna enn bmi....

ORIGINAL: Svartengel

For all del... Men jordmora virka bestemt, sida eg har litt ekstra kg, må eg jo ha svangerskapsdiabetes. Hu dømme meg jo uten å ha sjekket noko anna enn bmi....

Sa hun at du har svangerskapsdiabetes??? Da skal du jo på utredning med en gang. Det er jo noe som pleier komme seinere i sv.skapet. Er en grunn til at ikke sjekker før i uke 28 liksom.... Høres litt rar ut den dama der. Jordmora mi var helt motsatt. Sa bare at det var bra jeg skulle sjekke det, men at det var veldig få som fikk det og at så lenge jeg spiste variert og sunt var sjangsen liten. Og jeg er stoooor og har pco i tillegg, noe som igjen øker sjangsen.

Syns den jordmora der høres litt merkelig ut...

I mitt forrige svangerskap hadde jeg sukker i urinen ved hver kontroll, så jeg måtte ta sånn glukosetest for å sjekke om det kunne være svangerskapsdiabetes... Tok 3 tester, men alle var normale, ingenting galt der... Til tross for høyt nivå sukker i urinen ved hver kontroll. Hørte aldri noe om overvekten min, selv om BMI`en ble notert i papirene...
Hadde du hatt sukker i urinen ved kontrollene, hadde jeg skjønt det... Men bare ved å sjekke BMI??? Merkelig!

Så bra at alt stod bra til med nini, da!!!

Jeg hadde bytta jordmor- evnt bare gått til lege, eller gått mest til lege og kansje en gang eller to til privat jordmor. Hejjedud- at d går an!

ORIGINAL: Svartengel

Sa hun at du har svangerskapsdiabetes??? Da skal du jo på utredning med en gang. Det er jo noe som pleier komme seinere i sv.skapet. Er en grunn til at ikke sjekker før i uke 28 liksom.... Høres litt rar ut den dama der. Jordmora mi var helt motsatt. Sa bare at det var bra jeg skulle sjekke det, men at det var veldig få som fikk det og at så lenge jeg spiste variert og sunt var sjangsen liten. Og jeg er stoooor og har pco i tillegg, noe som igjen øker sjangsen.

Hu sa ikkje det, men hu sa at eg må sjekkes sikkert, sida eg har eit par ekstra kg. Da hjalp lite enn kva eg sa og at eg ikkje har lagt på meg noko i svangerskapet enda....

ORIGINAL: Snickers

Så bra at alt stod bra til med nini, da!!!

Jeg hadde bytta jordmor- evnt bare gått til lege, eller gått mest til lege og kansje en gang eller to til privat jordmor. Hejjedud- at d går an!

Skal heldigvis til ny jordmor neste gang eg. Kan snakke litt med legen i morgen då, sida eg må dit likevel.. Men eg blir jo frustrert[:-][:-]

Back
Topp