Jordmortime

Janis89

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Noen som allerede har vært hos jordmor?
Jeg skal selv i morgen (mandag) er da 13+3, men så på helsekortet fra sist at jeg da var i uke 22 første kontroll hos jordmor .
Var jordmor på sykehuset som hadde den tidlige ul som sa jeg MåTTE bestille time til jordmor nå, da det var på tide :p

Så hva er ventelig «normalen»?

Noen som allerede har vært hos jordmor?
Jeg skal selv i morgen (mandag) er da 13+3, men så på helsekortet fra sist at jeg da var i uke 22 første kontroll hos jordmor .
Var jordmor på sykehuset som hadde den tidlige ul som sa jeg MåTTE bestille time til jordmor nå, da det var på tide :p

Så hva er ventelig «normalen»?
Jeg var i uke 8 tror jeg og så ville hun ha meg inn igjen et par uker etter otul, så skal dit igjen når jeg er 15+1, tror jeg det var.

Men det virker som at det er veldig stor forskjell pga kapasitet i de ulike kommunene. Mange som ikke får time før etter uke 12, mange som ikke får før uke 14 osv.

Jeg skal på første time om to dager, da er jeg 12+4. Men jeg var sen til å ta kontakt, tror egentlig jeg kunne gjort det mer enn en måned tidligere. Den første timen er for å fylle ut helsekortet og få avgårde henvisninger tror jeg. Men jeg har ikke vært i form, så da ble det sånn.

Jeg var vel til første time i uke 10, tok alt av blodprøver og fylte ut helsekortet. Så var jeg forrige uke, uke 15, bare for en kontrollvekt av meg egentlig. Nå skal jeg ikke før uke 24.
Men jeg har ikke gått til fastlegen i tillegg. Hvis du har gjort det istedenfor, er det ikke noe viktig å gå til jordmor i tillegg.

Med førstemann gikk jeg kun til fastlegen, ikke jordmor, denne gangen gjør jeg omvendt :)

Jeg var der 10+3 og skal mandag om en uke, på 16+0. Var egentlig ikke før rundt uke 24 igjen, men de tilbyr en ekstra til i mellom for førstegangsfødende i kommunen min.
Har tatt blodprøver ol hos legen.

Jeg skal når jeg er rundt 16 uker, hadde første time hos legen da jeg var 8 uker. Da tok jeg alt av blodprøver etc :Heartred

Jeg har vært hos lege og fylt ut helsekort for et par uker siden, tatt blodprøver osv.. men er vel fint å få snakke med noen som har mer erfaring en legen min fremover :)

Jeg var hos jordmor første gang 7+1, for å få henvisning til tidlig ultralyd og NIPT. Kunne jo også gått til legen, men det er mye enklere å få time hos jordmor. Skal tilbake når jeg er 12 uker (onsdag), for å ta blodprøve. Hun sa at sykehuset ikke tar imot blodprøven hvis den blir tatt tidligere enn det.

Skal til jordmor i uke 16. hadde egentlig ikke tenkt før i uke 24, pga oppfølgning hos legen (pga sykmeldinger osv)… men hun ville ha meg inn til samtale. Koselig det :)

Har jordmortime 2. mars da er jeg 15+1. mulig jeg må flytte litt på den pga det er mitt i undervisningen min.

2. jordmortime i dag. Er 15+0 :) Hun bruker å følge opp mye tettere enn de timene som normalt er satt opp.

Back
Topp