Jordmortime

Hjertevaffel

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Sensommerskattene 2023
Ringte på fredag for å bestille jordmortime, tenkte være i god tid tilføre det var lang ventetid. Da fikk jeg time til jordmor allerede nå til tirsdag. Da er jeg uke 6+1, er ikke det tidlg? Når skal dere til jordmor?
Trodde det var itidligste laget for blodprøver osv også.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg kommer til å vente til uke 10 med å ringe jordmor. var til første jordmortime i uke 13 sist. Så da har man 3 uker på seg i tilfelle ventetid.
Planen min er ihvertfall å gå til jordmor når jeg har passert uke 12.
Kommer ikke til å snakke med lege i det heletatt. Føler ikke behov for det. OM ting endrer seg og jeg merker behov tar jeg kontakt :)
 
jeg fikk time også på tirsdag. da skal jeg liksom være 7+ noe. Men heller blir d å be om henvisning til gyn,,,
 
Ikke bestilt time til jordmor eller lege ennå... Tenkte å starte hos fastlegen, men bør vel kanskje gå til noen av kontrollene hos jordmor? Jeg har godt forhold til fastlegen, og tenkte i utgangspunktet å gå til mange av kontrollene der :) Men det er vel lurt å kombinere? Jordmor og fastlegen utfyller vel hverandre litt?
 
Jeg har time hos fastlegen til torsdag, da er jeg 8+3..
Egentlig syns jeg set er litt tidlig, men så er bekkenet begynt å krangle, og på jobb så står eller går jeg i 8 timer. Ikke hver dag jeg får tatt pausen min engang.. Sjefen min kan ikke tilrettelegge mer for meg nå heller, så må snakke med legen min.. :)
 
Jeg kommer til å vente til uke 10 med å ringe jordor. var til første jordmortime i uke 13 sist. Så da har man 3 uker på seg i tilfelle ventetid.
Planen min er ihvertfall å gå til jordmor når jeg har passert uke 12.
Kommer ikke til å snakke med lege i det heletatt. Føler ikke behov for det. OM ting endrer seg og jeg merker behov tar jeg kontakt :)

Må man ikke innom lege for å få svangerskaps papirene og ta blodprøver? (Jeg kunne også tenkt meg kun jordmor ) :)
 
De to forrige var jeg annenhver gang lege og jm.. denne gangen blir bare jordmor :) legen sa det var helt greit :) mm jeg trengte sykemelding eller noe sånt :) jordmor tar blodprøver og blodtrykk og måler urin, veier og måler magen så det går bra. i tillegg er jm ekspert på fødsler så synes det er like greit :)
 
Må man ikke innom lege for å få svangerskaps papirene og ta blodprøver? (Jeg kunne også tenkt meg kun jordmor ) :)

Neida, trenger ikke det:) bare om du trenger sykemelding, medisner osv. Også er det legen som må sette diagnose på bekkenløsning og andre ting. Ellers gjør jordmor alt, blodprøver, urinprøver, lytter på hjertelyden. Noen jordmødre tar også ultralyd. Liker og gå mest til jordmor fordi hun har god tid:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Neida, trenger ikke det:) bare om du trenger sykemelding, medisner osv. Også er det legen som må sette diagnose på bekkenløsning og andre ting. Ellers gjør jordmor alt, blodprøver, urinprøver, lytter på hjertelyden. Noen jordmødre tar også ultralyd. Liker og gå mest til jordmor fordi hun har god tid:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så da kan jeg bare ringe til jordmor og bestille time etter hvert?! Så deilig. Jeg og trivdes så godt hos jordmor, blir mye nærmere på en måte. Hos legen føler jeg meg som en "pasient".. Ante ikke at de tok blodprøve der, det har jeg aldri gjort før :confused:
 
Med nr 1 så gikk jeg ikke til jordmor før jeg var over uke 25. Hadde god oppfølging av fastlegen så følte jeg ikke trengte det før ;-)
Men med dette barnet så vet jeg ikke ennå... Skal på min første legetime til Torsdag siden jeg kun er 5+2 i dag :-)
 
Må man ikke innom lege for å få svangerskaps papirene og ta blodprøver? (Jeg kunne også tenkt meg kun jordmor ) :)
Varierer litt fra kommune til kommune tror jeg:-) vi flyttet nå å der vi bodde sist måtte jeg ta prøver hoss lege. Men i den kommunen vi bor i nå kunne jeg gå bare til jordmor:-) men velger nokk en god blanding:-)
 
Varierer litt fra kommune til kommune tror jeg:) vi flyttet nå å der vi bodde sist måtte jeg ta prøver hoss lege. Men i den kommunen vi bor i nå kunne jeg gå bare til jordmor:) men velger nokk en god blanding:)

Det kan hende det er sånn, jeg skal forhøre meg når den tid kommer :) Ingen krise å måtte ta blodprøve på laboratoriet heller :D
 
Jeg skal til fastlegen når jeg er ca 8 uker på vei, syns det er greit å ta legen først for jordmorsenteret mitt sjekker ikke blodet og tidligere har jeg mangla både den ene og den andre vitaminen :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp