Jordmortime

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Lille jenta mi har ligget med hodet ned en god stund. Men i går fikk jeg beskjed om at hu lå langt ned og hadde festet seg. Er det vanlig så tidlig? Har fått beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å gå over tiden.

veldig vanlig at hode festes tidlig hvis man er førstegangs :) vet ikke om du er det da. forrige svangerskap var hode til vesla festa i uke 30/31.. blei satt igang dagen før termin og hu er født på termindato.. hadde nok gått over uten igangsetting.. så trur ikke det har noe å si ang overtid eller ei..

Svigerinna mi hadde festet hode tidlig, og fikk også beskjed om at hun ikke kom til å gå til termin, men det ble 8 dager over, og det ble tunge dager:-/ så anbefaler deg å forberede deg på det verste men heller bli positivt overrasket hvis det skjer noe før :-)

Jeg derimot var skråsikker på overtid, så jeg hadde ikke en gang med meg fødebagen på vekstkontroll på sykehuset i uke 37+6 :p jeg ble innlagt da jeg, hehe.. Så ble litt tatt på senga kan du si :-) barnet kom 38+6 da, så tok sin tid, men :-) er forberedt på overtid denne gangen og jeg, men skal pakke fødebagen litt før denne gangen for sikkerhetsskyld :-)

Er du førstegangs er det vanlig at hodet er festet lenge før termin. Er jo aldri godt å si når de kommer av den grund. Hodet tilførste var vel festa to mnd før termin og kom ca ei uke før tia. Nr to festa seg ikke før noen dager før fødselen og kom også ei uke før:)

Hvordan finner de ut at hun har festet seg? Skal til legen i morgen.. kjenner de det, eller må mann ha ul ?

For et par uker siden hos lege klarte hun ikke helt kjenne hvordan babyen lå, men synes selv at det virker som babyen har lagt seg med hodet ned for ca en uke siden, for nå kjenner veldig mye mer press nedover å på blære enn jeg har gjort før,gjerne litt stikkinger innimellom også, kan det hende at kansje det har feste segt da?

De små fester seg gjerne tidligere hos førstegangsfødende ja, det har jeg også hørt. Men at jm eller lege kan si at fødselen vil finne sted før termin pga at barnet har festet seg tidlig synes jeg personlig ikke noe om. Liker ikke at fagfolk skal spå slikt, det er ingen som vet når barnet kommer. Har flere kjente som har gått over til tross for at jm mente de kom til å føde før termin. Det ble lange dager på overtid.
Så det var min mening :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

De små fester seg gjerne tidligere hos førstegangsfødende ja, det har jeg også hørt. Men at jm eller lege kan si at fødselen vil finne sted før termin pga at barnet har festet seg tidlig synes jeg personlig ikke noe om. Liker ikke at fagfolk skal spå slikt, det er ingen som vet når barnet kommer. Har flere kjente som har gått over til tross for at jm mente de kom til å føde før termin. Det ble lange dager på overtid.
Så det var min mening :)

Det var jm på sykehuset som sa det. Var inne etterkontroll pga rier i uke 28. Og da var det utralyd innvendig og utvendig+ vekstkontroll. Og da så det ut som om det kom til å modnes litt før enn det skal. Bare hu holdt seg inne Til uke 33 så var det bra.

Blir litt mer spesielt om noe slikt har skjedd da ;)
Men om en har hatt et rolig ø fint svangerskap med vanlige vondter, så synes jeg ikke noen fagpersonell ska utale seg bestemt om når fødsel skal finne sted så lenge de ikke skal kontrolere det med igangsetting eller ks ;) ikke vondt ment, men kan bli trasig for den som får informasjonen når det ikke stemmer.

Blir litt mer spesielt om noe slikt har skjedd da ;)
Men om en har hatt et rolig ø fint svangerskap med vanlige vondter, så synes jeg ikke noen fagpersonell ska utale seg bestemt om når fødsel skal finne sted så lenge de ikke skal kontrolere det med igangsetting eller ks ;) ikke vondt ment, men kan bli trasig for den som får informasjonen når det ikke stemmer.

enig med deg i dette!! :) jeg fikk beskjed om at jeg kom til å føde prematurt da jeg kom inn på føden i uke 34 med 3-4 cm åpning, moden og avflatet. MEN godgutten kom ikke før det bare var 5 dager igjen til termindato! (heldigvis da) men hver dag maseriene startet på ny, tenkte jeg at NÅ kommer han snart. Men riene dabbet av etter noen timer hver gang.. :p så jeg hadde blitt utrolig frustrert om han skulle ha kommet ETTER termin når jeg har fått en slik beskjed! :)

enig med deg i dette!! :) jeg fikk beskjed om at jeg kom til å føde prematurt da jeg kom inn på føden i uke 34 med 3-4 cm åpning, moden og avflatet. MEN godgutten kom ikke før det bare var 5 dager igjen til termindato! (heldigvis da) men hver dag maseriene startet på ny, tenkte jeg at NÅ kommer han snart. Men riene dabbet av etter noen timer hver gang.. :p så jeg hadde blitt utrolig frustrert om han skulle ha kommet ETTER termin når jeg har fått en slik beskjed! :)

Bra han holdt seg inne :)
Fagpersonell skal jo forklare at man kan føde for tidlig om det skulle oppstå noe. Men blir feil å spå tidlig eller sen fødsel.

Back
Topp