Jordmortime..

lilleert

Betatt av forumet
Jeg ringte til helsestasjonen idag for å avtale første kontroll siden jeg vet venninna mi var til sin første kontroll hos samme jordmor i uke 9- det er jo bare tre uker til. Men det jeg fikk beskjed om var at de ikke satte opp noen timer før uke 12, så fikk time i uke 14?? Dette høres altfor sent ut i mine ører..? Er det virkelig ingen som helst samtale før man er 14 uker på vei??

Tror det er vanligst etter uke 10. Men noen får før. Jeg blant annet skal ha time førstkommende fredag. Da er jeg nesten 6 uker

Dette er ikke hos jordmor, men fastlege

Ja, syntes det var sent i uke 14 :-( Ringte legen og fikk time der i uke 10, så det er jo litt bedre.. Men føler jo egentlig at jordmor vet best :p hehe..

Jeg har fått time hos jordmor da jeg er i uke 8 :) de sa jeg fikk time såpass tidlig, for de syntes det var godt å komme i gang.Også siden jeg er førstegangs.Har time hos legen i morgen, for jeg har ekstrem svangerskapskvalme og for å få god oppfølging Å sånt rundt det :)

Syntes du fikk time seint..

Ja, kunne GODT tenkt meg å kommet i gang tidligere, er jo førstegangs og da har man naturligvis noen spørsmål og behov for å bekymre seg litt mindre.. Menmen, vurderer å dra privat i uke 8 nå..

Skal til legen i uke 12, egentlig kun for å få papirene og hun kan sende henvisning til ordinæt UL. Ellers bestiller jeg jordmortime rett etter ordinær UL rekner jeg med.
Æsj, kanskje jeg må ta celleprøve hos legen også...er vel 4 år siden sist..

Ja, kunne GODT tenkt meg å kommet i gang tidligere, er jo førstegangs og da har man naturligvis noen spørsmål og behov for å bekymre seg litt mindre.. Menmen, vurderer å dra privat i uke 8 nå..

det skjønner jeg godt :) er veldig glad for at jeg får det..Ja det har man, skjønner du ønsker å reise privat i uke 8.

Etter hva jeg har lest, OG hørt, så er det mest vanlig å få kontroll i uke 8-12. Så syns det var veldig sent å få første kontroll i uke 14.. Sist fikk jeg i uke 8, og denne gangen i uke 9 (9+6). Jeg gikk ikke til lege sist, kun til jordmor, tror jeg gjør det samme denne gangen om jeg får ei grei jordmor.

Etter hva jeg har lest, OG hørt, så er det mest vanlig å få kontroll i uke 8-12. Så syns det var veldig sent å få første kontroll i uke 14.. Sist fikk jeg i uke 8, og denne gangen i uke 9 (9+6). Jeg gikk ikke til lege sist, kun til jordmor, tror jeg gjør det samme denne gangen om jeg får ei grei jordmor.

Ja, jeg hadde tenkt å gå bare via jordmor, men nå ser det ut til at jeg må til legen hvis jeg skulle få kontroll før uke 14. :-/ men fikk ikke tidligere enn uke 10 hos legen heller, synes egentlig det er veldig rart når jeg er førstegangs! Menmen, var ikke snakk om å få noe tidligere så....

Er i grunnen ganske kjedelig på kontroll før uke 16. Får ikke høre hjertelyd eller noe før det. Skal ikke til lege før etter uke 12, men skal på tidlig ul i uke ti siden den forrige spiren døde i uke ni, men jeg merket ikke noe til det før uke 12 og nå vil jeg sjekke at alt står bra til...

Ja, men er jo noe med de forventningene man har, og at jeg vil komme igang med kontroller, ha det som et delmål, men nå er det jo en evighet til.....

Back
Topp