Jordmortime

Gull2 i magen

Flørter med forumet
Hei jenter! Jeg skal på min første jordmortime neste uke, har bare vært hos legen min og på UL til nå! Er det noen som vil dele erfaringer fra sin første jordmortime? Hva skjer? Skal man ha med urinprøve? :-)

JM timene er litt forskjellige fra sted til sted.
Med første gikk jeg kommunalt å da målte hun vekt, blodtrykk, hjerteslag på barnet, symfyse og urin hver gang. 

Nå går jeg privat å da har hun målt vekt, urin og hemoglobin (tro jeg det er, stikk i fingeren) en gang, å ellers tar hun urin og vekt annenhver gang.. Siden det er tidlig enda... 
Symfyse mål og hjerteslag måler hun hver gang etter uke 20 (tror jeg det var er da hver 4 uke)

Ellers er det en standar samtale, hvordan du føler deg, kjenner liv, svarer på sp om det er noe du lurer på om alt fra skjemaene til fødselen. 

jepp, man går igjennom hvordan du har det, og så er det veiing og urinprøve. og så måler de sf-målet og lytter til hjertelyden. helt kurant. de leder deg gjennom det, så det er ikke noe du trenger å tenke på.

men har du noen spørsmål, så kan det være lurt å skrive de ned på forhånd, og ta frem, for man husker de garantert ikke når man sitter der... :D

husk helsekortet :)

Vi syns det var mye koseligere hos jm;) Hun var liksom mere tilstede for oss begge og ikke bare bam bam om hva som skulle gjøres. Jm var liksom mere ett medmenneske;)

Tusen takk for svar!! Kjenner jeg gleder meg litt til timen!

Back
Topp