Jordmortime

Kristine91

Flørter med forumet
Jeg var på min første svangerskapskontroll i går, legen sa jeg da var 12 uker :D Fikk ny time 3 August, men hørte ikke no mer om UL, er det ikke litt seint å bestille det på neste kontroll i August, når jeg er 17 uker på neste kontroll? Når skal jeg til jordmor, er det noe jeg må ordne selv, eller hvordan har dere gjort det? Må kanskje ikke til jordmor heller? Veit så lite om dette jeg, siden det er første gang.

Legen skal sende henvisning til sykehuset,så vil du få innkallelse til ultralyd..Men du bør kanskje ringe legen å høre om det er gjort,bare med tanke på at han ikke har sagt noe om det...
Jordmortime må du bestille selv ja,hvis du er gravid for første gang skal du til jordmor i uke 16...Bare finn en oversikt over jordmortjenesten i din kommune,som regel tror jeg det er helsestasjoner...Det er værtfall det jeg skal til=)  Så bare bestille hos den helsestasjonen du kommer til å gå til etter at babyen er født,den helsestasjon som er nærmest der du bor vil jo være det letteste...=)

Legen skal fikse det på første ordinære kontroll ja. Ville ringt å sjekket om det var gjort om du ikke fikk brev i posten etter en stund.

Du må kontakte jordmor selv.
Er greit å gjøre det med det samme, da det kan være noe ventetid.
Jeg ringte i dag, og de ville ha meg inn til første samtale allerede i dag. Synes det er greit å komme i gang. Jeg blir å velge å kun gå til jordmor-ikke lege (med mindre jeg må). Fikk satt opp neste time i begynelsen av august.
Må si at jeg hadde mye mer utnyttelse av å dra til jordmora å få informasjon om det jeg måtte lure på enn hos legen-som forsåvidt er dansk-som jeg ikke skjønner ett kvekk av  

Tusen takk for svar alle sammen:) Godt man har non man kan spørre her! Da prøver jeg å få tak i en jordmor her jeg bor til Mandagen :) Også får jeg vel kanskje ringe legen neste Mandag igjen da, visst jeg ikke har fått noe brev. Veit ikke hvor lang tid sånt tar! Men han sa liksom ikke no om det.

Back
Topp