Jordmortime og OTUL

milli28

Forelsket i forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Det "vanlig" er vel kontroll hos jm rundt uke 8-12? Men leste en vei at man må ha time til jm eller fastlege, for så å bli henvist til OTUL, og at det må henvises litt i god tid, så. Når ringte dere jordmor å fikk første time til svangerskapskontroll?

Tenker jeg regner til mandag og hører, men føler jeg virker desperat, er 4+1 til mandag.. skal forøvrig ha TUL privat i uke 6.

Men én Anna ting, føler jeg kanskje spør dumt.. Men jeg blir så forvirra av de ukene.. feks jeg er idag 3+4. Uke 4. Sier jeg da jeg er 4 uker på vei? Så på søndag. Da er jeg 4+0 men uke 5? :laughing002 :knegg: :love7
 
Jeg ringte jordmor her om dagen når jeg var 4+ et eller annet. Fikk time over påske da er jeg 6+9.

Det er greit å ta kontakt raskt pga henvisninger osv. legen min henviste meg til OTUL når jeg var 3+5 :hilarious:
Fikk time med en gang. Så lurt å sette igang hjulene:)
Når du er 4+0 er du 4 uker på vei, men går inn i femte svangerskapsuke. Du sier bare at du er 4+2 om du er det? :)
 
Okey, men jordmor kan henvise til OTUL? Tror ikke legen her har ledig time før iallfall om en mnd :knegg:
Kanskje jeg skal ringe jordmor nå..:knegg::Heartred
Så du fikk time til TOUL med en gang?


Okey. Så man sier bare 3+4 liksom?
Jeg skal på TUL, og det bør jo være etter uke 6. Så feks bestille TUL til 6+4 feks ? Jeg surrer så med de ukene. For det står jo i appen min at jeg er i uke 4 nå. Men 3+4. Men man skal alltid si : uke 3+4 da? :laughing002:laughing002 uff føler meg som en dust.. haha også har jeg vært gravid før, men det er 8 år siden:knegg::love7
 
Jeg ringte helsestasjonen på tirsdag og fikk time hos jordmor idag. Jeg er 4+4, og da i 5. uke, i følge jordmor.

Hun sendte henvisning til ordinær tidlig ultralyd (regner med jeg får i uke 11), og ordinær ultralyd i uke 19.
 
Tenkte å ringe jordmor på fredag, da er jeg 5+2. Skal ha privat TUL 7+5. Også håper jeg å få tidlig NIPT
 
Back
Topp