Jordmortime i morra

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
..og jeg kjenner jeg er spent på symfyse-fundus målet mitt, ettersom det falt til under streken mellom de to forrige kontrollene! JM virka ikke superstressa over det, men jeg hørte ho ble litt overraska. Og det ble jeg selv også, for med storebror var streken helt rett, på høyde med de to første kryssa på bildet her.. Nå var ikke Oliver en sværing når han kom, 48 cm og 3365 g, og jeg er 179 høy, med lang overkropp.. Så den kombinasjonen skulle kanskje tilsi ganske lave sf mål? :b Så det blir spennende å se!

Vedlegg

• 1389640763430.jpg
    1389640763430.jpg
    51 KB · Visninger: 82
Har ikke tatt ett mål heller i dette svangerskapet jeg. Vært til jordmor 2 ganger å den ene gangen satt vi bare å snakker om alt og ingen ting i lekt oss med storesøster som var med :)

Lykke til i morgen, det går nok fint :-)
Symfysemålet mitt skjøt i været forrige gang, jordmor sa det kunne være fordi han lå veldig langt opp med både hode og rumpa. Ikke vet jeg hvordan dette funker, men hold oss oppdatert :-)

Oi, ikke målt en eneste gang? Neinei, kanskje ikke det er så viktig som jeg tror oppe i hodet mitt :)

Det har nok mye med leie å gjøre ja. Det er bare jeg som husker den helt rette streken fra sist, og så friker morsinnstinktet ut når jeg ser endringer til denne gangen :b Bekymrer seg for så mye rart når man er gravid! Men får se hva ho sier i morra! Skal oppdatere når jeg kan :)

Streken kan hoppe litt opp og ned, så lenge den ikke går veldig opp eller veldig ned over tid så er det ok sa jordmor til meg. Det er viktig å ta målene da, det er jo eneste måten de klarer å følge med på om babyen vokser som den skal eller ikke...

Mitt hadde vokst 1 cm for lite og da ville JM ha meg inn på ny ktr 10 dager senere for å se at det ikke flater ut, synes det var litt overraskende, for det er jo ikke store avviket, men greit med oppfølging da :) Skal inn på denne nye kontrollen nå på torsdag, blir spennende.

Litt forskjellig praksis rundt omkring da tydeligvis! Ingen bombe kanskje..! Får svaret kl 12! Håpløst tidspunkt, jeg vil enten ha tidlig eller sent på dagen. Og i dag har jeg seriøse planer om å ligge på sofaen og se film HELE dagen, så da passer det i hvert fall dårlig med kl 12 ;)

Jordmoren jeg går til målet heller ikke, hun kjente rundt på magen og estimerte til at hun veide 2300g.

Da jeg var hos legen i går målte hun 33cm, som stemmer med uke 33.

Lykke til i dag :)

Det så nå slik ut i dag, så baby følger i alle fall sin egen kurve sånn sett :) Men jeg blir ikke helt klok på ho jordmora altså, ho er ikke så lett å forstå alltid. Ho sier at hodet ligger veldig langt nede i bekkenet med tanke på at jeg bare er 30 uker, "så du får passe på å ikke føde før om 7 uker i alle fall da". Ja, er det noen fare for at ho kommer for tidlig liksom? "Neida, men du vet vel sikkert at de ikke stopper fødsler etter uke 34?" Jo, jeg vet jo det.. Rart noe å si hvis ikke ho prøvde å stresse meg.. (For det klarte ho) Men baby var veldig lita enda kjente ho. Så det blir nok en forholdsvis liten baby denne gangen også, selv om jeg går helt til termin.

Kort oppsummert; det at hodet ligger så langt ned er i alle fall utslagsgivende på at sf målet mitt er såpass lavt.. Så vet jeg det!

Vedlegg

• 1389700053602.jpg
    1389700053602.jpg
    67,2 KB · Visninger: 39
Passe på å ikke føde før om 7 uker, jaha, hvordan skal man passe på det? Du får spørre om hun har noen tips... krysse beina eller noe :p synes det var en merkelig ting å si til deg!

Fint at hun følger kurven sin da :)

Haha for ei jordmor!

Om det er noe trøst så har jenta her ligget godt nede i bekkenet fra uke 28.

For en ting å si da;-p hehe det går nok ganske så bra, du er sykemeldt nå og ikke sant? Bedre tid å få kroppen til å slappe av å ta ting som de kommer:-)

Ja, ho er litt spesiell! Veldig koselig altså, og vi blir alltid sittende en stund å skravle.. Men likefullt en spesiell jordmor! Savner ho forrige, som dessverre gikk av med pensjon i 2012 - tidenes nedtur! Er sykemeldt 100% ut januar i første omgang, men blir nok frem til permisjon.. Så da har jeg all mulighet til å slappe av og knipe igjen til uke 37 ;) Og god tid til ikke å ha sex, ikke vaske huset, ikke løpe i trapper, ikke spise lakris og kanel, og andre ting man hører skal sette i gang fødsel.. :b

Hehe, god tid til det der ja. Tenker nå at det er greit å kunne fungere normalt sålsngt du ikke er no risiko sak;-)

Kan i alle fall slappe av når jeg kjenner jeg trenger det :) Men nå skal det sies, det er "bare" bekkenet mitt som er problemet. Ikke noe plaga med vonde kynnere, og har ikke nedpress eller menssmerter av ukjent opphav. Så det er ingenting som tilsier at fødsel starter med det første! Ho blir nok inne til termin som sin storebror :)

Back
Topp