Jordmortime i dag

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
I dag var vi på første jordmortime på ABC Ullevål. Ei flott hyggelig dame,som var fin og tydelig i all info. Fikk lyst til å bade i badekaret med en gang - det var så dypt og stort og deilig ;-) ble mye mer virkelig at ungen faktisk skal ut, av alt hun fortalte,og den virkelighetsfølelsen ser jeg på med skrekkblandet fryd ;-) På en rar måte så gleder jeg meg også,i tillegg til å selvfølgelig grue for smertene. Men alt i alt - en finfin time :-) Var redd for å få kjeft for vektoppgangen,men det sa hun at er så individuelt,at det var ikke noe å bekymre seg for. MEN at jeg skulle være bevisst på kostholdet,da,så jeg ikke raser unødig opp ;-)

Hun fortalte også om denne jordnøttoljen el.l som man kan smøre seg med siste ukene for å unngå rifter best mulig. Skal dere bruke det,og i tilfelle når har dere tenkt å starte?? Tenker kanskje ut fra det hun sa at jeg kan starte rundt 1.5.og smøre daglig. Erfaringer med virkning av dette?

Det hørtes ut som en fin time :)

Jeg har ingen erfaring med å smøre med olje, revnet ikke nevneverdig ved noen av fødslene mine selv om jeg ikke hadde smurt meg. Men det kan jo godt hende den har en effekt, noen skade gjør den jo ikke, så det kan jo være verdt å prøve.

Å gleder meg til jeg skal på ABC igjen. Prøvde den oljen sist svangerskap, men sluttet siden jeg syntes jeg fikk så vond lukt av det.

Har ikkje prøvd olja. Første gang måtte eg sy litt(pga vakuum),nr 2 et par pynte sting og nr 3 var det ingenting å sy :)

Jeg brukte ingenting forrige gang, og revnet ikke. Det har mye med hormoner å gjøre, akkurat som med strekkmerkene! :-) Og selvfølgelig, kommer det en stor baby, veldig fort, vil man nok også revne.
Skal du føde i badekar? Her er badekar steng i julimåned, noe jeg er veldig lei meg for. Var i badekar sist gang.
Eneste man må være klar over, er at pressriene kan bli svakere av badekar, da det varme vannet demper de.
Bra at du var fornøyd med jordmortimen din! :-)

Jeg brukte ingenting forrige gang, og revnet ikke. Det har mye med hormoner å gjøre, akkurat som med strekkmerkene! :-) Og selvfølgelig, kommer det en stor baby, veldig fort, vil man nok også revne.
Skal du føde i badekar? Her er badekar steng i julimåned, noe jeg er veldig lei meg for. Var i badekar sist gang.
Eneste man må være klar over, er at pressriene kan bli svakere av badekar, da det varme vannet demper de.
Bra at du var fornøyd med jordmortimen din! :-)

Skal føde i badekar ja, hvis alt ved fødselen går som normalt. Hvis noen komplikasjoner oppstår,sender ABC de fødende over til vanlige føden på Ullevål, for det er kun jordmødre som jobber på ABC. Hun sa dette med at vannet kan gjøre riene noe svakere,og at de bestemmer nøye når man skal få lov til å sette seg i vannet så det ikke blir for langdrygt. Veldig positiv til dette med vannfødsel kjenner jeg :-) Spennende...

Smører sikkert på slutten. I tilfelle det hjelper.....;-)

Back
Topp