Jordmorkontroll uke 36

Pingvin82

Flørter med forumet
Jordmor bekreftet at hodet lå ned på kontroll, men det var ikke festet.
Ellers er jeg bare 4 dgr unna permisjon, og SOM jeg gleder meg. Har planer om å strikke, hekle, vaske, sy barneklær og lese bøker.
Skal også gå lange turer i skogen i håp om å føde rundt termin og ikke to uker over.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmor bekreftet at hodet lå ned på kontroll, men det var ikke festet.
Ellers er jeg bare 4 dgr unna permisjon, og SOM jeg gleder meg. Har planer om å strikke, hekle, vaske, sy barneklær og lese bøker.
Skal også gå lange turer i skogen i håp om å føde rundt termin og ikke to uker over.

Her har jeg også vært til jormorkontroll i dag (36+4) :) Hode er nede her, men ligger veeeldig høyt og bevegelig. Ikke i nærheten av bekkenet. Ville ha meg inn til kontroll igjen neste uke, for mageboeren kan visst raskt snu seg fra denne stillingen (storesøster lå i tverrleie i uke 37). Tror nok ikke denne frøkena har planer om å feste seg i det hele tatt, i likhet med storesøsteren. :)

Såå herlig med permisjon rett rundt hjørnet da! :) Det blir vel godt tenker jeg :)

Min lege da også at barnet kunne snu seg etter uke 36, det hadde hun vært vitne til flere ganger. Jeg tror vi kjenner det veldig godt om det skulle skje. At hodet ikke er festet er heller ikke så mye å tenke på. Det hadde vært litt deilig å få tilbake pusten bare...

Gleder meg til perm og rolige dager. :)

Min lege da også at barnet kunne snu seg etter uke 36, det hadde hun vært vitne til flere ganger. Jeg tror vi kjenner det veldig godt om det skulle skje. At hodet ikke er festet er heller ikke så mye å tenke på. Det hadde vært litt deilig å få tilbake pusten bare...

Gleder meg til perm og rolige dager. :)

Sant det med pusten! For ikke å snakke om å slippe så intens halsbrann! :P

35+6 i dag og hodet er festet! :D

...men at det er noe bedre å puste har jeg ikke merket noe til ennå, og selv om jeg ikke har halsbrann så føles det ut som om maten sitter fast under brystbenet hvis jeg legger meg ned for tidlig etter et måltid. Håper magen synker om ikke så altfor lenge.

Var på kontroll igår :) 36+5 og gått opp 4(!)kg siden sist.. Magen har sunket etter en trimtur på 7 km. Hodet lå ned i bekkenet :)
Bestemte meg sist uke for å sykmelde meg 100% da mitt hode og min kropp var ganske så sliten. Kjipt å brenne lyset i begge ender! Har derfor "fri" og det er deilig! Ser frem til frisørtime og massasje på torsdag :))

Sent from my iPad using BV Forum

Hvor lenge er dere inne hos jordmor ved kontroll? Jeg er 20-30min

Det er bestandig satt av 30 min hos min jordmor, men hun er så pratsom så igår var jeg nok der i nærmere 45min ;)

Jeg er der bare sånn 20 min...
Trives egentlig ikke veldig godt der, hun hører lilsom ikke så mye på meg føler jeg...
Men heller til henne enn legen da! :)

Første gangen var jeg inne i ca. 1 time, men de andre konsultasjonene har vart ca. 30 min. Synes tiden går så fort når jeg er der, men er veldig fornøyd med JM :)

Back
Topp