Jordmorkontroll uke 28:)

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Alt sto bra til,fint BT og blodprosent:) Fint å høre hjertelyden til lille snuppa. Er 28-+2 i dag.
SF mål var 24 cm, altså helt nede på det grønne feltet. Hva var ditt mål? Er lavt/høyt SF mål sammenhengende med barnets vekt?

Mine SF mål har ligget på/bittelitt over den røde gjennomsnittstreken, mens frøkna ble målt igår (hode og magemål) og ligger på/bittelitt under gjennomsnittet. Så for meg ser det ut til å henge sammen. Men SF målene er nok en del mer følsom for individuelle variasjoner med tanke på den som står med målebåndet og plotter på kurven og formen på magen. Det er jo individuelle forskjeller på hvor stor mage man har og jeg tenker hvertfall at SF-målene er følsomme for slike variasjoner. Mål av babyen er jo "fasiten" uansett :-)

Det var jo fint da:) Regner med vi får en normal vektig baby da, Eller kandkje det blir motsatt fra dine sf mål pg mål av baby og kommer en 4kgs ut:P magen er litt liten sier alle,selv om jeg føler den er stor og fin. Så er det jo sånn forskjell fra mage til mage.

Tror det også er veldig individuelt jeg. Jeg har hatt sf mål i ytterkant av normalområdet i mine to første svangerskap, men gutta veide 3300 og 3400, så de har vært mindre enn gjennomsnittet på tross av høyt sf mål. Denne gangen ligger jeg helt på den røde streken...kommer vel en kjempe nå da;) tihi!

Jeg skal på 28ukers-kontroll i kveld, spent!
SFmålet mitt har vært skyhøyt helt frem til uke 26. Ligget langt over det grønne felet, men på 26ukerskontrollen hadde jeg hentet meg litt inn igjen :) bærer barnet høyt bare, han er vektestimert til normaltvektig så :)
Er også spent på om jeg har begynt å legge på meg igjen. Har stått stille i halvannen mnd.
Bra alt sto fint til på din kontroll :)

Storebror aug 09
Lillebror ventes aug/sept 13

Mitt SF-mål ligger godt over gjennomsnittet. Men legen tror ikke babyen er stor. Det er mest sannsynlig på grunn av den tjukke magen min, hehe. Skal på UL ift morkaka om ett par uker, så får vel vite da om det er ei diger jente inni der ;)

Back
Topp