Jordmordilemma...

janfeb*

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Skal jobbe 9.april og da har jeg jordmortime... Utsette timen eller ikke jobbe? Er bare tilkallingsvikar så vil jo jobbe mest mulig pluss at jeg har ikke noen rettigheter... Utsetter jeg blir det minst 9 uker siden jeg var på forrige kontroll. Er jo frisk og fin og det er mitt tredje svangerskap på 3 år... Hvor ofte går dere som er 2., 3., 4. gangs på kontroll til lege/jordmor?

Er 4gangs preg, og går til vanlige kontroller.... Kan du ikkje ta den timen forså å dra på jobb igjen?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Det kan jeg jo sikkert, men da må det jo settes inn en annen vikar for vikaren (les:meg) i 2 skoletimer... Høres ut som stress i hodet mitt ;) Og jeg får jo ikke avspasering med lønn som fast ansatte får... Tror jeg blir nødt til å droppe timen bare...

Eg skal til jordmor i arbeidstiden. Søkte velferdspermisjon og fikk det innvilget. Vi har jo rett til betaling om vi må ta lege og jm timer i arbeidstiden ;)

Om du ikke kan pga du er ringevikar da må du jo nesten bytte dag, høre med jm om å få time en av dagen du har fri.

Det kan jeg jo sikkert, men da må det jo settes inn en annen vikar for vikaren (les:meg) i 2 skoletimer... Høres ut som stress i hodet mitt ;) Og jeg får jo ikke avspasering med lønn som fast ansatte får... Tror jeg blir nødt til å droppe timen bare...

Da ville eg ringt og fått time en dag du hadde fri :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg ville ringt jordmor og forklart saken, får sikkert en ny time;) alle penger kommer vel også godt med før perm;)

Jeg bytter time... Bare litt kjipt siden vi bor på en liten plass og jordmor er her kun 1 dag i uka. Men trenger heller pengene ;)

jeg trodde man hadde rett på fri med lønn i forbindelse med dvangerskapskontroller, selv om man er vikar??

I din situasjon hadde jeg sikkert prøvd å fått byttet jordmortimen, og håpet på at hun hadde noe ledig ikke alt for langt unna i tid. Hvis det ble lenge til hadde jeg kanskje tatt en kontroll hos legen i mellomtiden.

Jeg ville nok også ha byttet time hos jordmora, det kan jo hende du kan få ny rett rundt samme dagen. :)

Er du lærer? Ring til utdanningsforbundet og hør hva du har rett på i forbindelse med jm-time og at du er vikar :)

Back
Topp