Jordmora fra helvette

KajsaKrabat

Forelsket i forumet
I forrige uke skulle jeg på første kontroll i det nye svangerskapet og gledet meg til endelig å ha tid til å snakke om det nye barnet, om ting jeg tenkte på i forhold til å bli mor på nytt og fødsel osv. Det ble ikke helt som jeg hadde håpet.

Jordmora- ei skikkelig snobbedame- satte øynene i meg og spurte meg om hva jeg veide. Jeg svarte som sant var at jeg er 83 kilo. Ikke noe jeg er stolt av, men sånn er det nå en gang. "Du er så overvektig at du må ha ekstra oppfølging" sa hun til meg.

Jeg ble helt paff og fortsatte vel å være paff til gikk gikk ut derfra. For hun lekset opp for meg det ene og det andre. Sa jeg hadde høyt blodtrykk (130/80 da, men i dag målte jeg hos legen og det var 124/68) Jeg har aldri hatt høyt blodtrykk. Hun mente jeg stod i overhengende fare for å få alle mulige komplikasjoner som svangerskapsdiabetes m.m. og sa at jeg fra da måtte spise et halvt kilo ferske grønnsaker hver dag, ta alle mulige tilskudd og spise en spesiell grøt hun ga meg oppskrift på.

Har dere opplevd noe lignende?

Jeg føler at det er helt naturlig at jeg ikke er i toppform nå siden jeg faktisk fødte for 6 mnd siden. Er ikke det noe å ta hensyn til?

Jeg har ingenting sukker i urinen eller andre ting som skulle tilsi at jeg skulle få diabetes utenom den høye vekta mi, men jeg veide omtrent det samme i fjor på denne tida da jeg var like langt på vei, så jeg føler mest det er hun som er problemet og ikke jeg, eller tar jeg feil?

Dette har gått skikkelig inn på meg. Jeg går daglige trilleturer, spiser sunt og skeier ut i helgene i blant, altså et helt normalt liv ville jeg tro?

Eg hadde blitt dritsure eg og....!!!! Så hu spurte deg ikkje om kossen sist svangerskap var og kossen ting hadde gått då?

Eg blei veldig nysgjerrig på den der grøden......

For en oppførsel! Jeg hadde valgt å bytte jordmor.. ikke villet gått til noen som snakker slik til meg!
Skjønner gått at det har gått inn på deg. Hva med å ta en tlf om at du ønsker å bytte? Veier selv det samme, og hadde det vært meg har jeg blitt både såret, skuffet, sint og lei meg!
Det er ikke deg det er noe galt med, er jordmora det...
Sender over en god klem [:)]

ORIGINAL: Tonemoj

For en oppførsel! Jeg hadde valgt å bytte jordmor.. ikke villet gått til noen som snakker slik til meg!
Skjønner gått at det har gått inn på deg. Hva med å ta en tlf om at du ønsker å bytte? Veier selv det samme, og hadde det vært meg har jeg blitt både såret, skuffet, sint og lei meg!
Det er ikke deg det er noe galt med, er jordmora det...
Sender over en god klem [:)]

signerer!!!
dustete jordmor, fant vel ut dagen føre at kællen var utro med en primadonna vel! og ikke sovet noe den natten.
så nå skal hun ta igjen på alt og alle! [8D] you never know!

eller så er hu bare ei hurpe from hell! [:@]

bytt, tvert! eller så går du bare til legen din. [:)]

Det var da veldig til sur jordmor da! [:@]
Aldri hørt om noen som har fått så på pukkelen, og ikke syns jeg du veier så voldsomt mye heller!
Jeg veide over 100 kg når jeg gikk gravid, men fikk faktisk ikke høre noe sånt som du. Eneste var at de på ultralyd anbefalte meg å ta sånn glukosebelastningstest. Ellers var det ingen som sa noe!
Ville nok ha bytta jordmor om jeg var deg, tenk å høre på det der i flere måneder fremover da!

Hmm..Hørtes AKKURAT ut som jordmora jeg hadde..[&:]

Prata bare om vekta mi og om hva jeg burde spise.
Og hu ble så fortumla over at blodtrykket mitt var normalt
hver gang. Som om hu forventa at det skulle vært høyt
fordi jeg veier en del.
Og jeg turte ikke vise frem magen min tilslutt, for når hu så
strekkmerkene jeg hadde fått, så sa hun bare: "åh..ojda.."[&o]

Slutta å gå til hu de siste 4 mnd...dro heller til legen[:)]

Herlighet ja, det er sånn jeg føler mi jordmor er og. Hun vil at jeg skal ha svangerskapsdiabetes og høyt blodtrykk.

Pokker heller. Jeg skal vise den sjura. Jeg skal troppe opp der og snakke med henne og så kreve en annen jordmor (hvis jeg tør i morgen :P )

Men i alle dager.. Det var en veldig sur jordmor ja! Sånn skal det absolutt ikke være [:@]
Hvis jeg var deg så ville jeg byttet! Det skal jo være spennende å gå til kontroller, man skal ikke grue seg og synes det er fælt

ORIGINAL: KajsaKrabat

Herlighet ja, det er sånn jeg føler mi jordmor er og. Hun vil at jeg skal ha svangerskapsdiabetes og høyt blodtrykk.

Pokker heller. Jeg skal vise den sjura. Jeg skal troppe opp der og snakke med henne og så kreve en annen jordmor (hvis jeg tør i morgen :P )

Lykke til!! [:)]

Gjør det! Er mye bedre å ha ei ordentlig ei!
Lykke til, og håper det ordner seg[:)]

Lykke til!

Jeg hadde byttet jordmor tvert.

Hadde en lege i første svangerskapet mitt som veide meg på første kontroll, Han sa "oi du veier litt for mye". Det eneste han snakket om under hele timen min var at jeg måtte spise sunt og ikke så mye pizza, og fast food (hvem har sagt jeg gjør det da)
Han nevnte ikke engang at jeg var gravid eller noen ting. Da ble min glede helt tatt fra meg.
Jeg byttet lege etter hvert og han er den beste legen selvom han er litt for ung og UTROLIG kjekk[:D] Det eneste han snakket om når jeg var gravid med gutten jeg har nå, var min graviditet og han gratulerte og alt. Han snakket ikke noe om vekten, unntatt at jeg måtte ta glukosebelastningstest da[:D]

ORIGINAL: FrkLettpåtå

Herregud.. Det er jo uhørt!

Tror du må finne deg ei ny jordmor, hun her hørtes jo ikke normal ut.. Ikke sånn man skal behandle folk..

Ja, dette er jordmora jeg skulle bruke hele veien. Jeg hadde håpet å kunne snakke om fødsel og sånne ting siden jeg nettopp har vært gjennom en fødsel og har alt friskt i minne. Men jeg har ikke lyst til å dele noe som helst med henne.

Hun sa jo naturligvis at en glukosebelastning var helt nødvendig for meg. Jeg spurte selv om å få det sist svangerskap og resultatene da var helt fine. Jeg prøvde meg og sa til jordmora at jeg jo ikke har sukker i urinen, så det er ingen indikatorer på at jeg skulle ha diabetes, men hun ville ikke høre.

Æsj altså. Jeg føler meg jo som et digert monster. Et skikkelig utskudd som er så feit at hun ikke har møt maken. Fy søren. Klærne jeg gikk med da kan jeg egentlig bare brenne, for jeg kommer aldri til å gå med de igjen. All hennes negativitet mot min kropp bare ulmer i de klærne og om jeg skulle brukt dem ville jeg bare hørt "du er aaaaaltfor feit" inni hodet. Gah!

ORIGINAL: FrkLettpåtå

Herregud.. Det er jo uhørt!

Tror du må finne deg ei ny jordmor, hun her hørtes jo ikke normal ut.. Ikke sånn man skal behandle folk..

ORIGINAL: CIlen

Tull og tøys! Jeg veide mer enn deg da jeg ble gravid med lillegutt, og jeg har ikke hatt så mye som en liten plage!
Bortsett fra litt problemer med bekkenet om jeg gikk for langt eller pressa meg.

Jordmoren på ul i uke 17 fortalte meg at jeg ikke skulle gå opp noe under graviditeten, og at jeg måtte føde på spesialenhet pga overvekt. Da jeg fortalte det til jordmoren min sa hun at det var det dummeste hun hadde hørt på lenge.
Du skriver jo her at du spiser nogenlunde sunt og går tur daglig så jeg ser ikke noen grunn til at du ikke får et flott svangerskap! Kos deg med den lille i magen, og prøv å skyv vekk det hun har sagt.

Er det henne du skal ha som jordmor gjennom graviditeten?

Akkurat det samme som her det.. Og når jeg kom på sykehuset for å føde, så de på spesialenheten bare rart på meg, og sendte meg ned på fødestue for "normale" [8D]

Hadde uten tvil bytta! Lykke til! [:D]

Hun høres ikke noe sÆrlig ut :/

Hadde byttet jordmor jeg!

ORIGINAL: Anni81

Det var da veldig til sur jordmor da! [:@]
Aldri hørt om noen som har fått så på pukkelen, og ikke syns jeg du veier så voldsomt mye heller!
Jeg veide over 100 kg når jeg gikk gravid, men fikk faktisk ikke høre noe sånt som du. Eneste var at de på ultralyd anbefalte meg å ta sånn glukosebelastningstest. Ellers var det ingen som sa noe!
Ville nok ha bytta jordmor om jeg var deg, tenk å høre på det der i flere måneder fremover da!

sign!!!

I alle dager[:@] Noen som skulle hatt et kurs i behandling av medmennesker kanskje... Er jaggu ikke alle som jobber med mennesker som har den minste aning om hvordan man opptrer blant folk! Nei fysj, håper du får snakket med henne og får byttet jordmor. 

Back
Topp