Jordmora blender seg litt for masse inn...

Rugehøna

Lykkelig gift!
Januarskatter 2015
Jordmora prøve å finne på ting som kan hjelpe meg å samboeren så masse ho kan.. Siden jeg har ME (som jeg har sikkert nevt før), så kan jeg bli fryktlig syk etter fødselen, sengeligende.. Så vi har søkt på å få en hjelpepleiar i huset som vi blir antageli å få.. Og hviss det blir sååå ille, så tar samboeren seg fri fra jobben.. Har krav på at hvis jeg blir syk så kan samboeren ta ut sykemelding, pga meg..:)
Men no prate JM om å og kontakte barnevernet og sosialkontoret, skjønner jo at ho er engsteli, men vill IKKE blande dem å inn.. Ho sa noe om at hvis barneverne blei og blanda inn så skulle dem se hvordan vi fungerte som en familie hjemme.. Betyr at dem skal komme hjem til åss, å se om vi takler å værre foreldre.. OMG!
Er litt redd at dem syns ikke at vi blir å fungere så bra.. :/
Men det veit vi at vi blir, vi har masse folk rundt åss som blir å hjelpe åss og støtte..:)

Noen som syns og det er en dårlig ide?, erfaring med barneverne?:)

Herregud, synes det var frekt sagt av JM jeg.... Jeg ville ikke hatt barnevernet hengende rundt hos meg iallefall, blir jo nervevrak av mindre da! Har dem lov til å kreve at barnevernet kobles inn egentlig? Dere er jo to foreldre som garantert er fullt kompetente til å ta dere av ungen deres, de kobles jo ikke inn når det er snakk om aleneforeldre heller....dvs de ville aldri blitt koblet inn dersom bare faren til barnet oppdro den.....Nei, jeg synes det var frekt sagt og kan ikke tenke meg de kan kreve det.....

Nei trur det var valgfritt.. Vi skulle prate mer om det nestekontroll.. Men blir nei..
Men må bare finne på en måte å sei det til ho, uten at ho bare tar kontakt med dem. :/ Uff..

ORIGINAL: *MissMamma*

Er kanskje litt på kanten av jordmoren din å anbefale samtale med barnevernet, men tror samtidig at altfor mange har et negativt syn på hva barnevernet egentlig gjør! De kommer ikke for å ta fra deg ungen din, men for å komme med tiltak som bedrer situasjonen deres. Tiltak kan være så enkelt som råd til hvordan en kan best mulig komme inn i rutine som familie osv...

ORIGINAL: Nøtta

Herregud, synes det var frekt sagt av JM jeg.... Jeg ville ikke hatt barnevernet hengende rundt hos meg iallefall, blir jo nervevrak av mindre da! Har dem lov til å kreve at barnevernet kobles inn egentlig? Dere er jo to foreldre som garantert er fullt kompetente til å ta dere av ungen deres, de kobles jo ikke inn når det er snakk om aleneforeldre heller....dvs de ville aldri blitt koblet inn dersom bare faren til barnet oppdro den.....Nei, jeg synes det var frekt sagt og kan ikke tenke meg de kan kreve det.....

Det var nok bare godt ment fra jm...barnevernet er jo faktisk et organ som kan være/skal være til hjelp for barna. Dette kan være med alt fra hjelp til skaffe pengemidler til hjelp, veiledning, rådgivning ifht. sosialkontor, overtakelse..m.m..

De jobber etter "minste inngrepsprinsipp", som vil si at man prøver å tilrettelegge/hjelpe med minst mulig inngrep....

Hilsen en barnevernpedagog[:)]

Back
Topp