Jordmor

x1xcecilie76

Andre møte med forumet
Ser at veldig mange snakker om jordmoren sin... når går man til henne???? har ikke hørt noe om det på lege kontoret enda, å må si at jeg er strålende fornøyd med henne. Trodde at man gikk et parganger om man ville til jordmor i slutten av svangerskapet men ikke sånn fast som det virker som mange gjør her..

ingen trenger å gå til jordmor i det hele tatt:-) Men mange går annenhver gang til lege og jordmor. :-)

Man kan velge litt som man selv vil,
bare gå til lege og så innom JM på sykehuset på slutten..
bare jordmor eller begge deler

- jeg tar annenhvergang hos lege og JM (på helsestasjonen hvor jeg bor)
Synes det er veldig greit for JM har MYE BEDRE TID, sist snakket vi og så VIPS hhadde det gått over en time!

Da jeg var på UL hos jordmor (vanlig ordinær, henvist fra lege) sist svangerskap, så fortalte hun meg at hvis jeg ville så kunne jeg begynne å komme på time der, for eksempel annen hver gang. Jordmoren der var veldig trivelig, så det ville jeg gjerne (hadde en veldig trivelig dame til fastlege også, men hun sluttet og begynte i annen jobb akkurat da, så det passet fint å ta mestparten av de resterende timene til den hyggelige jordmoren). En annen fordel var at vi ofte tok UL "bare for å sjekke" på kontrollene etterpå, og det er jo uansett veldig koselig med UL [:)][:)][:)]

Jeg kjenner at jeg for det meste kommer til å benytte meg av jordmor. Ikke fordi jeg har en dårlig lege, men fordi jordmoren er så ufattelig hyggelig å lett å snakke med. Jeg får de undersøkelsene jeg trenger og jeg har en å snakke med om ting som ikke nødvendigvis handler om kroppen min eller svangerskapet for den saks skyld.[:)]

går bare til lege jeg da..når jeg gikk med 1 barnet så gikk jeg litt til jordmor..det var litt waist of time for min del..men det er meg!

Eg vil gjerne ha jordmor i stedet for lege. Er ikkje så veldig fornøyd med legen min pluss at hun er veldig sjeldent på jobb.. I hele sommer har jeg gått til en annen lege.
Aller helst vil jeg ha en jordmor, men det fantes ikke i bygda i august og no viser det seg at hun kommer i september, men de vet ikke hvilke dager så jeg får ikke bestille time til henne. Skal på kontroll i begynnelsen av september så håper virkelig jeg får bestilt time som passer og at jeg slipper å gå til legen min.. Synes opplegget har vært kjempe skuffende og frustrende[:@] er utrolig dårlig at det ikke finnes jordmor hele sommeren her. Jeg ville gå til henne for første kontroll, men da var det ingen som kunne ta meg inn [&:]

Jeg går bare til jordmor.. Det er egentlig også litt fordi at legen min har mamma perm.. Og det er bare masse forskjellige UTENLANDSKE vikarer, da jeg var der å ble sykemeldt kom jeg til en danske og jeg skjønte aboslutt ikke hva hun sa, svensker går litt bedre å skjønne.. Men jeg syns at legene burde kunne såpass norsk at de gjør seg forstått for de om ikke skjønner dansk f.eks:P 

Back
Topp