jordmor.....

poca og krapylene

Elsker forumet
hei[:D]

jeg har et spørsmål jeg lurer fælt på......
får man tildelt jordmor,eller er det noe man må finne selv??!!??

Jeg har vært hos legen,men det første som skjedde var at jeg ble hastet til GU.....for jeg hadde så vondt......og har vært en gang til etter det for å ta masse prøver,men jeg har likssom ikke fått svar på noe jeg lurer på....
jeg ble skikkelig skremt hos legen da jeg var der sist for å få prøve resultatene....dem kunne ikke engang gi meg et svar på det...så jeg måtte gjøre det om igjen.....Tror dere det er lurt å bytte lege???

hilsen en bekymret poca[:(]
 
Hei poca!

hær kor æ bor fungere d nu sånn at æ ringte fødeavdelinga på sykehuset sjøl, og bestilte time hos jordmor. Va lægen som sa æ skulle gjøre d. Hvess du har et ønske om ei spesiell jordmor, så får du jo sekkert ho/han. Men æ blei bare tildelt ei.. Fungerte greit d.
Blei litt paff da æ kom på kontroll første gang og oppdaga at jordmora va en mann... [:D]

Når d gjeld legevisittn du hadde så syns æ nu d hørtes rart ut. du har vell krav på å vite om dær e nå galt. Syns d hørtes litt merkelig ut at han ikkje ville så nåkka...
Men lykke til vidre da![;)]

Hilsen fra lisemor84
 
Min fastlege ordna jordmor til meg... jeg kunne ikke velge fikk tildelt en som e i området....
 
takk for svarene:)

så da er det forskjellig fra plass til plass da....å siden du kkika er fra oslo,som er hvor jeg bor,så er det nok sånn for meg også:)
når i svangerskapet fikk du tildelt jordmor??

klem poca
 
jeg har kun møtt han legen di få gangene etter jeg ble gravid,så jeg har ikke nope forhold til ham i det hele tatt....jeg ble usikker så og si fra første gang....så da er det kanskje best jeg bytter lege.....

vet du hvilken fremgangsmåte jeg må ta for å få det til??
jeg har ikke vært så mye hos lege,så jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem med sånne ting......
 
Det er veldig enkelt å skifte fastlege..
Som det står på http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=fastlege :

Ring fastlegekontoret på telefon 810 59 500. Hvis du ringer fra et annet fylke enn der du er bostedsregistrert, må du oppgi postnummeret i den kommunen hvor du er bostedsregistrert. Ha ditt fødselsnummer (11 siffer) klart før du ringer.

Her kan du sjekke hvilke leger som er ledige nær deg.
http://is.trygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/
Jeg har selv akkurat byttet lege, da jeg ikke kjente min forrige lege, og ønsket kvinnelig lege heller enn mannlig. Den nye legen min er kjempegrei. Anbefaler de som har mulighet til det å velge en kvinnelig lege, særlig med tanke på graviditet og sånne "kvinneproblemer".

Håper du får en hyggelig tid resten av svangerskapet ditt[:)]

Lykke til med å bytte lege!
 
jeg valgte jordmor selv, bare ringte og ordnet time og sa til legen min at jeg kom til å gå annen hver gang hos dem.
 
Det er fritt jordmorvalg!!!
Min jordmor skal slutte jobben,og derfor har jeg sjekka opp dette...
For da kunne jeg tenke meg jordmor i nabo kommunen,som jeg hadde under første svangerskap.
Det er bare å finne en jordmor du ønsker,og bestille time der!
Om det er slik at du ble veldig skremt hos legen,kan du f.eks også velge å kun ha oppfølging hos jordmor...Det skal jeg i dette svangerskapet.
Jeg føler meg tryggere hos jordmor,og syns også det er mye kosligere![;)]
Men dette står jo helt opp til deg. Om det skal være slik at du ikke kommer overns med den jordmora du finner først,så kan du jo også da bare ringe en ny.
Lykke til da...[:)]
 
Jeg fikk beskjed av legen min å stikke innom helsestasjonen og bestille time etter 8ukers kontrollen.. (det ligger vegg-i-vegg med legekontoret). Som sagt så gjort. Fikk tildelt jordmor der borte.
 
Back
Topp